  • 201. Data: 2021-03-12 08:55:36
    Temat: Re: Fotowoltaika (raz jeszcze) - wydajność
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Myślę że większość pomp w tych warunkach ma nadal COP zdecydowanie
    > większy od 1 - o to mi głównie chodziło. A u mnie na R410A wychodziło w
    > tamtym momencie coś koło 1,9-2,1 już nie pamiętam dokładnie. I nie
    Czyli taką zwykłą masz, pytam bo myślałem że masz już może na tym nowym
    czynniku R32. Ja też będę robił, przerabiał starą klimę z R22 i nie wiem
    jeszcze na co czy R410 czy niby zamiennik R22 czyli R417. Na razie
    zbieram informacje.

    A to wiadomo.

    --
    Janusz

  • 202. Data: 2021-03-12 09:31:06
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2021 o 08:55 Janusz <j...@o...pl> pisze:

> [...]
    > czynniku R32. Ja też będę robił, przerabiał starą klimę z R22 i nie wiem
    > jeszcze na co czy R410 czy niby zamiennik R22 czyli R417. Na razie

    To nie tylko kwestia czynnika. Mam dwa urządzenia Toshiby na czynniku r32.
    Jedno "digital inverter" 10kW pracuje jako klima kanałowa, drugie "super
    digital inverter" 14kW jako PC.
    Oba urządzenia są nowe, seria RAV. W "super..." mam przy tej samej temp.
    zewnętrznej ponad 30 st więcej po stronie gazu.

    TG

  • 203. Data: 2021-03-12 10:06:23
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 12.03.2021 o 08:49, Janusz pisze:

    > Bo to nie dla nas było projektowane tylko dla tzw zachodniego klienta
    > który ma znacznie wieksze wymagania, chociażby zegar pokazujący ile
    > zostało do końca prania,

    A zauważyliście, że te zegary kłamią?

    MJ

  • 204. Data: 2021-03-12 10:18:49
    Temat: Re: Fotowoltaika (raz jeszcze) - wydajno??
    Od: Kris <k...@g...com>

    środa, 10 marca 2021 o 12:26:16 UTC+1 trybun napisał(a):
    > W dniu 10.03.2021 o 09:37, trybun pisze:

    > Raczej czysta fantasy.. zwłaszcza w kontekście tego że przez
    > dotychczasowe 11 dni udało mi się uciułać zaledwie 145KWh. Chyba jednak
    > z tym ogrzewaniem elektrycznym mi nie wyjdzie..

    Ty niereformowalny jesteś
    Kilka tygodni temu pytałeś o ogrzewanie domu prądem z fv i chyba wszyscy Tobie pisali
    że to nie wyjdzie bez PC
    A Ty uwierzyłeś "doradcy" i "audytowi" który ten "doradca" Tobie zrobił
    Tyle lat już na świecie żyjesz że powinieneś wiedzieć że taki "doradca" to nikt
    inny jak sprzedawca i ma on robić dobrze sobie a nie Tobie
    Dostałeś w tamtym wątku konkretne wyliczenia itp a i tak zrobiłeś po swojemu
    Masz więc jak chciałeś

  • 205. Data: 2021-03-12 11:12:59
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-03-12 o 10:06, Michal Jankowski pisze:

    > A zauważyliście, że te zegary kłamią?
    Tak.

    --
    Janusz

  • 206. Data: 2021-03-12 11:16:40
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > To nie tylko kwestia czynnika.
    Wiadomo że nie tylko, ale parametry czynnika mają wpływ np: na zakres temp.

> [...]
    > Oba urządzenia są nowe, seria RAV. W "super..." mam przy tej samej temp.
    > zewnętrznej ponad 30 st więcej po stronie gazu.
    Bo pewnie różnią sie mocą sprężarki, powierzchnią wymienników, zaworem
    rozprężnym czy kapilara a nawet programem sterującym.
    Wiele rzeczy ma wpływ na max temp po stronie gazu.

    --
    Janusz

  • 207. Data: 2021-03-12 11:22:52
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 12/03/2021 10:06, Michal Jankowski wrote:
    > A zauważyliście, że te zegary kłamią?

    Bardziej "antycypują".

  • 208. Data: 2021-03-12 11:28:01
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2021 o 11:16 Janusz <j...@o...pl> pisze:

    > Bo pewnie różnią sie mocą sprężarki, powierzchnią wymienników, zaworem
    > rozprężnym czy kapilara a nawet programem sterującym.
    > Wiele rzeczy ma wpływ na max temp po stronie gazu.

    Tu nie chodzi o moc ani powierzchnię wymiennika, cały szereg mocy u
    Toshiby z serii "super digital inwerter" jest nazywany
    "wysokotemperaturowy".
    Piszę to tylko po to aby mieć świadomości, że nie wystarczy zmienić
    czynnik aby mieć wyższą temperaturę.
    Jak będziesz robił upgrade nie tego urządzenia co trzeba to i tak niewiele
    zyskasz po zmianie czynnika.
    Wszyscy producenci mają sprężarki "wysokotemperaturowe" i to zarówno na
    R410A jak i na R32

    TG

  • 209. Data: 2021-03-12 11:41:31
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 12.03.2021 11:28, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > Piszę to tylko po to aby mieć świadomości, że nie wystarczy zmienić
    > czynnik aby mieć wyższą temperaturę.

    Nie piszemy przecież o sytuacji kiedy sterownik ma zaprogramowane, że
    ogranicza pracę sprężarki na podstawie wbitej na sztywno maksymalnej
    temperatury gazu :-)

    Ale co do zasady, to zmiana np. R410 na R32 podniesie temperaturę o
    kilka stopni (gdy nie będzie innych ograniczników sprzętowo/programowych).

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 210. Data: 2021-03-12 11:54:50
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 12.03.2021 o 11:22, heby pisze:

    > Bardziej "antycypują".

    Taka ta antycypacja, że potrafią przez 10 minut wyświetlać "1 minuta do
    końca".

    MJ