  • 291. Data: 2021-03-18 19:27:53
    Temat: Re: Fotowoltaika (raz jeszcze) - wydajność
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 18.03.2021 o 13:44, J.F. pisze:
    > Użytkownik "trybun"  napisał w wiadomości grup
    > W dniu 16.03.2021 o 23:00, Pilocik pisze:
    > [...]
    >
    > sporo, jak na tek kiepski kąt dachu.

    Wątek zaczął pretensjami, że ma 5 kW zamiast 7,2 kW.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 292. Data: 2021-03-21 13:11:05
    Od: trybun <M...@j...cb>

    > 90 stopni odnosi się do nachylenie względem *słońca*, a te 38 stopni
    > to względem poziomu. A 38 dlatego, że w tej części Europy w miesiącach
    > letnich słońce ma mniej więcej taką właśnie wysokość w kierunku
    > południowym.
    >
    > Mateusz

    Siłą rzeczy przy takich "idealnych kątach" letnich, te posezonowe muszą
    być gorsze,. Bądź tu mądry i wskaż złoty środek, bo możliwe że
    zapatrywanie się na porę letnią w pozycjonowaniu przyniesie dla klienta
    więcej strat niż korzyści.

  • 293. Data: 2021-03-21 13:11:53
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 17.03.2021 o 14:24, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > czasu bywa to nazywane "czytaniem ze zrozumieniem" (dawniej było
    > oczywiste, że jak ktoś czyta to rozumie, ale czasy się zmieniły).
    >
    > Wykazujesz się wybitnym nie zrozumieniem kiedy o którym kącie jest mowa.
    > 90 to jest prostopadłe ustawienie względem kierunku 'na Słońce'.
    > 38 to odchylenie od poziomu wynikające z naszej szerokości (90-52=38).
    > Czyli to są zupełnie inne kąty - mierzone względem innego kierunku.
    > Dziwiąc się, że ktoś określa ideał jako 90 a Ty widziałeś gdzieś, że
    > ideał to 38 sam wystawiasz sobie dobitne świadectwo swojego intelektu.

    Owszem, jednak nie do końca - rozumieć słowo pisane w gazecie czy
    książce instrukcji itd a to czytane z ekranu kompa czy telefonu do dwie
    różne sprawy. Tak więc nie mieszajmy do tego intelektu.

  • 294. Data: 2021-03-21 13:13:44
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 17.03.2021 o 22:05, Mario pisze:

    > Stan faktyczny jest że u ciebie jest chujowo.

    Bo? Mam instalację 3 tygodnie i wiedzę zdaje się większa od tych co mają
    ją 3 lata. Np. wiesz ile wczoraj zobaczyłem na wyświetlaczu i wykresach
    - dla instalacji 7.2KW było to (absolutny szok) 7.32KW .. Druga sprawa -
    czyste bezchmurne niebo to nie jest nic dobrego dla bicia rekordów
    osiąganej mocy.

    Owszem - jest chujowo pod względem dziennych uzysków, ale to normalka
    przy dachu skierowanym na wschód i nie te osiągi są przedmiotem tematu.

    > Może nie robi się dachów bardziej stromych. Generalnie w naszej
    > szerokości geograficznej mamy dość daleko od ideału.

    Są takie dachy, czyli bardziej strome, jednak pytanie czy to jest
    autentycznie bardziej korzystne dla osiągów..

  • 295. Data: 2021-03-21 13:15:31
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 17.03.2021 o 12:56, BudynPL pisze:
    > hehehe, wszystko wyjaśnione. Mój ulubiony płaskoziemca miał bardzo podobne
    argumenty :-)

    > b.

    Cieszę się że w końcu dotarło. Dlaczego tak mało ludzi chce dyskutować o
    faktach a woli teoretyzować..

  • 296. Data: 2021-03-21 13:17:25
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 17.03.2021 o 14:09, Piotr Gałka pisze:

    > "Czucie i wiara silniej mówi do mnie niż mędrca szkiełko i oko."
    > Pod pojęciem intelektu zdaje mi się rozumiesz tę pierwszą część a ja
    > tę drugą i tu jest pies pogrzebany.
    > P.G.

    Że przytoczę fragment dialogu z popularnego serialu - " znajdę ich,
    rozpoznam i odbiorę co moje", - " po czym ich rozpoznasz, po
    akredytywach"? - "nie, po mordach zakazanych rozpoznam"..

    Nawiązując do Twojego cytatu - nie widzisz że "wiara" odnosi się
    znacznie bardziej do wytresowanej tłuszczy niż do wolnomyślicieli?

  • 297. Data: 2021-03-21 13:18:19
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 17.03.2021 o 22:09, Mario pisze:

    > Bredzisz. Jeśli masz dach z nachyleniem 26 stopni to nigdy nie masz
    > sytuacji, że słońce świeci na panele pod kątem prostym.

    Coś źle zrozumiałeś, pisałem tylko o chwili kiedy promienie padają
    "najbardziej prostopadle", a nie o ich prostopadłym padaniu.

  • 298. Data: 2021-03-21 13:20:44
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 17.03.2021 o 14:05, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    >
    > Myślę, że nikt nie wie ile z Twoich paneli uzyskasz dokładnie.
    >
    > Ja się staram wytłumaczyć od czego i jak to (przynajmniej z pewną
    > dokładnością) zależy na tyle na ile coś o tym mogę wiedzieć, a mogę
    > wiedzieć tylko tyle jak określić strumień światła ogarnianego przez
    > Twoje panele (tak ja są zainstalowane) w stosunku do maksymalnego
    > strumienia ogarnianego przez te panele (gdyby były prostopadle do
    > Słońca).
    > I szczerze mówiąc to uważam, że o to mniej więcej pytałeś: "Moc
    > znamionowa 7 z czymś, ja uzyskuję około 5 - reklamować, czy nie?"

    Bo właśnie o to mi chodziło, jaka jest ogólna sprawność paneli względem
    ich mocy nominalnej. Teraz po 3 tygodniach użytkowanie wiem że spokojnie
    mogą osiągnąć i 100% sprawności. Moje pytanie wzięło się stąd że gdy
    pytałem na grupie to instalację miałem dwa dni a osiągi wtedy miała na
    poziomie 2/3 mocy znamionowej. Teraz przy sprzyjającej aurze jest
    znacznie lepiej i pytanie o wydajność już się zdeaktualizowało.

  • 299. Data: 2021-03-21 13:21:29
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 17.03.2021 o 14:30, Piotr Gałka pisze:

    > Jesteś na najlepszej drodze aby zamknąć kota w mikrofalówce i potem
    > domagać się zadośćuczynienia za śmierć pupila (nie pamiętam czy
    > chodziło o 500 tysięcy czy milion $).
    > Mam nadzieję, że do tego poziomu debilizmu jeszcze nie doszliśmy, choć
    > chyba zmierzamy szybkim krokiem.
    > P.G.

    Rozumiem że Ty też z tych co to na oszustwo naciągacza wzruszają
    ramionami i mówią sobie że tak musi być.. Jeżeli komuś dokopać to tylko
    temu kto publicznie deklaruje że na takie coś się nie zgadza.

  • 300. Data: 2021-03-21 13:23:50
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 17.03.2021 o 21:36, Pilocik pisze:

> [...]
    > wiem jaki argument do Ciebie przemówi
    >
    > powtórzę jednak jeszcze raz, to co producenci podawają jest mierzone w
    > niemalże idealnych, laboratoryjnych warunkach i jest praktycznie
    > nieosiągalne w warunkach "normalnej" eksploatacji czegokolwiek, czy to
    > PV czy to aut, jeśli tego nie zrozumiesz to możesz nadal oczekiwać u
    > siebie 7,2 ale wątpię czy kiedyś ( poijając małe piki po przejściu
    > chmurki) to zobaczysz
    >
    > Pozdrawiam i życzę jak największej produkcji
    >
    > ps. daleko mi do tej, jak to nazwałeś pseudokomuszej mentalności,
    > uznam że chodziło Ci o podejście zdroworozsądkowe :)

    Wręcz przeciwnie, jeżeli są jakieś problemy z osiąganiem oczekiwanej
    mocy instalacji to są to tylko warunki pogodowe, bardziej idealne
    dobranie kątów dla paneli raczej wiele by nie dało - wczoraj przez około
    pół godziny instalacja przekroczyła 100% deklarowanej mocy, tak że myślę
    że więcej nikt poważny nie powinien oczekiwać.

    Przykład z paliwem zupełnie do mnie nie przemawia, żadnej zgody na
    swobodne oszukiwanie klienta nie będzie. Jeżeli chcą być w porządku dla
    klienta to oprócz tej swojej fantastyki niech podają dane odpowiadające
    rzeczywistości w użyciu praktycznym, w nawiasie na prospektach
    reklamowych czy na tabliczkach znamionowych sprzedawanego sprzętu.

    I wzajemnie - też życzę dużo słońca i supersprawności instalacji?