  • 11. Data: 2023-07-18 23:34:43
    Temat: Re: FreestyleLibre -- tylko trochę ;) OT
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 18 lip 2023 o 21:12, LordBluzg(R)?? pisze:

    > https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/d3e1effcbf0c915

    Tyle znalazłem bardzo dawno, ale wg mnie nie ma tam niczego ciekawego.

    -=-

    https://sugarcubes.pl/aktualnosci/n/31/smartband-naj
    tansza-alternatywa-na-alarmy-w-zegarku

    Strasznie dużo czytania -- wg mnie ta opaska łączy się nie
    z sensorem, lecz z telefonem.

    -=-

    https://sugarcubes.pl/aktualnosci/n/13/cgm-z-freesty
    le-libre-jak

    odczyt poprzez NFC za pomocą czytnika lub telefonu z odpowiednią
    aplikacją (Glimp, Liapp, Xdrip)

    ściągamy aplikację na telefon

    -=-

    Szukam apki instalowanej na smartwatchu -- który bez pośrednictwa
    smartfonu odczyta (i zapamięta) wyniki z sensora. I (rzecz jasna)
    szukam stosownego smartwatcha.

    Chcę czytać wyniki z sensora nie telefonem, lecz zegarkiem, czy
    jak wolisz -- nie smartfonem, lecz smartwatchem. Mogę ten samrtwatch
    skonfigurować z pomocą laptopa czy smartfonu, ale później chcę czytać
    wyniki smartwatchem bez udziału smartfonu.

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel$gmail.com '.O_'

  • 12. Data: 2023-07-19 00:15:24
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > skonfigurować z pomocą laptopa czy smartfonu, ale później chcę czytać
    > wyniki smartwatchem bez udziału smartfonu.

    Czegoś takiego jeszcze nie ma. Wszystkie apki opierają się o smartfona,
    podobnie jak sam smartwatch.
    Problem polega głównie na tym, że konfiguracja na smatwatchu jest dość
    upierdliwa (mały ekran) a sam sensor potrzebuje sporego wsparcia w
    algorytmie, czyli mocy odpowiedniego procesora do końcowego "wyplucia"
    wyniku. Sam sensor Libre tego nie robi, co oczywiście powinieneś
    wiedzieć bo to wiedza podstawowa. Inną sprawą jest drenaż źródła
    zasilania do ciągłej pracy (smartwatch) co na pewno da się odczuć a
    przede wszystkim wielość systemów opracowanych dla smartwatch'y bo jest
    ich wchuj więcej niż Android czy Apple...i ten trend się zmienia w
    sensie, że są opracowywane następne systemy operacyjne od różnych
    producentów i trudno napisać apkę na wiele systemów.

    Kiedyś jednak było takie rozwiązanie z "zegarkiem" Seiko czy Casio ale
    nie było to na tyle dokładne i tanie, żeby można było używać tego
    globalnie. Obecnie prace idą w kierunku smartfona, gdyż niewiele osób
    posiada i chce mieć smatrwatch. Są osoby, które nie tolerują smatwatch
    ale używają smartfona.

    Oczywiście, można się nabierać na ściemnienia:
    https://allegro.pl/oferta/zegarek-glukometr-pomiar-g
    lukozy-cukru-ekg-13931219332

    czy różne inne :)
    https://allegro.pl/listing?string=zegarki%20do%20pom
    iaru%20cukru

    albo:
    https://thinkapple.pl/2021/01/25/apple-watch-7-pomia
    r-poziomu-cukru-we-krwi/

    Powinieneś jednak zgłębić wiedzę na temat samego sensora i dlaczego
    powinien mieć formę "wkłucia" lub nawet implantu (droga opcja).

    Podobnie jest z pomiarem temperatury. Można zmierzyć smatrwatchem
    temperaturę skóry ale nie ciała, co jest podstawową wiedzą w tym temacie.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 13. Data: 2023-07-19 02:21:04
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > taki sensor czytać także zegarkiem z NFZ?

    NFZ nie produkuje zegarków :)...ale rozumiem pomyłkę i ścieżkę/Freud,
    obarczenia odpowiedzialnością za siebie...kogoś innego :)
    Śliczne :] Symptomatyczne :] Lubięto! :D

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 14. Data: 2023-07-20 19:23:03
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 19 lip 2023 o 00:15, LordBluzg(R)?? pisze:

    > Czegoś takiego jeszcze nie ma.

    Od tego należało (warto było?) zacząć tę rozmowę.

    > Wszystkie apki opierają się o smartfona,
    > podobnie jak sam smartwatch.
    > Problem polega głównie na tym, że konfiguracja na smatwatchu jest dość

    Można tego dokonać za pomocą PC lub telefonu -- pożyczonego od kogoś.

    > upierdliwa (mały ekran) a sam sensor potrzebuje sporego wsparcia w
    > algorytmie, czyli mocy odpowiedniego procesora do końcowego "wyplucia"
    > wyniku.

    Raczej niewielkiej mocy potrzebuje.

    > Sam sensor Libre tego nie robi, co oczywiście powinieneś
    > wiedzieć bo to wiedza podstawowa. Inną sprawą jest drenaż źródła
    > zasilania do ciągłej pracy (smartwatch) co na pewno da się odczuć a

    Nie ma mowy o drenowaniu. Sensor przyklejony jest do skóry przez
    2 tygodnie -- zegarek przykładamy na chwilę, by odczytać wynik.
    Tak właśnie przykładamy telefon do sensora -- NFC (z definicji)
    nie zezwala na duży zasięg a nikt nie trzyma telefonu stale przy
    ramieniu, do którego przyklejony jest sensor...

    > przede wszystkim wielość systemów opracowanych dla smartwatch'y bo jest

    Dlatego pytam o konkretny model zegarka.

    > Oczywiście, można się nabierać na ściemnienia:
    > https://allegro.pl/oferta/zegarek-glukometr-pomiar-g
    lukozy-cukru-ekg-13931219332

    Nie o to pytam.

> [...]

    > Podobnie jest z pomiarem temperatury. Można zmierzyć smatrwatchem
    > temperaturę skóry ale nie ciała, co jest podstawową wiedzą w tym temacie.

    _-_

    Raczej nie mam cukrzycy -- w przeciwieństwie do milionów Polaków. Gdyby
    rozłożyć koszt sensora na miliony (lub miliardy) ludzi -- byłby tani.
    Może mniej ludzi traciłoby stopy... (amputacje są kosztowne)

    Raczej nie mógłbym nosić czegoś 2 tygodnie w tym samym miejscu... Co
    innego implant -- choć i tego nie mam... Nie piję alkoholu [nikt mnie
    nie częstuje, więc nie piję] i nie palę fajek, jem dużo, lubię mięso
    i jaja oraz nabiał, unikam jedzenia zup... Mam nadzieję, że umrę
    z innego powodu niż: cukrzyca, miażdżyca czy choroba serca lub
    układu krwionośnego...

    Odchudzam się regularnie (poszcząc ;) pomiędzy *każdym posiłkiem*)
    i nie chcę tyć. Przytyłem z powodu uszkodzenia kolan, ale wracam
    na dobre drogi...

    -=-

    Mógłbyś na samym początku tej rozmowy wyjaśnić -- iż wiesz niewiele
    więcej ode mnie o tych sensorach...

    -=-

    Mam astmę i nie potrzebuję już mierników natlenienia krwi...

    Świadomi swej choroby cukrzycy ponoć potrafią bez kłucia (na podstawie
    innych parametrów) odgadywać (z bardzo dobrym) prawdopodobieństwem
    poziom cukru w ich krwi...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` .,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 15. Data: 2023-07-20 19:47:26
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Od tego należało (warto było?) zacząć tę rozmowę.

    Trzeba było napisać od początku, że bez wsparcia smartfona.

    Na dodatek, trzeba było napisać, że jesteś kompletnym noobem w temacie a
    zarazem ignorantem i egoistą. Wtedy bym nie odpowiadał w ogóle :) Nawet
    nie chciało ci się poczytać, że oficjalna aplikacja wymaga konta, do
    którego dostęp ma lekarz i jest to podstawą bo chodzi głównie o historię
    pomiarów, dobór insuliny i typu przy różnych wskazaniach i diecie. Nie
    wiem zatem, jak chciałbyś "czytać" to smartwaczem i jeszcze z jakim
    systemem i jeszcze jak zainstalować apkę i z jakiego sklepu i jak to
    wysłać tym smartwaczem do bazy danych oraz jak zaczytywać historię na
    tak małym wyświetlaczu.
    Sama funkcja odczytywania przez NFC już jest "pojebaniem umysłowym" gdyż
    nie zawiera podstawowej funkcji POWIADOMIENIA AUTOMATYCZNEGO czyli
    MONITOROWANIA 24h co oczywiście jest dostępne przy użyciu smartfona.

    To w/w sugeruje że jak zwykle masz bardzo blade pojęcie o systemie i do
    czego głównie służy. W dyskusji nawet padło, że jesteś kompletnie
    odjechany, chcąc używać glukometru i kłuć się co chwilę bo jesteś za
    biedny na czujnik (tak nawiasem, wymieniany co 2 tygodnie).

    Aha, jak zwykle resztę bredni o stanie twojej dupy wycinam.
    Nie interesuje mnie to, czyli NTG
    FUT pl.cośtam.medycyna :]

    PA!

    > Świadomi swej choroby cukrzycy ponoć potrafią bez kłucia (na podstawie
    > innych parametrów) odgadywać (z bardzo dobrym) prawdopodobieństwem
    > poziom cukru w ich krwi...

    Idź im to powiedz, bo tak umieli, że umarli zapadając w śpiączkę albo
    leżą w "Budziku" i czekają.

    Ty nie jesteś świadomy niczego :]
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 16. Data: 2023-07-20 20:01:27
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Mógłbyś na samym początku tej rozmowy wyjaśnić -- iż wiesz niewiele
    > więcej ode mnie o tych sensorach...

    Jak zwykle się mylisz. Nie dość, że mam pełną specyfikację tego sensora
    i opisałem, że producent oryginalnego oprogramowania zablokował
    możliwość odczytywania wskazań przez BT to sam sensor oczywiście ma
    wbudowane BT, które działa bez problemu do 10m...co pozwoliło na
    napisanie innych aplikacji, znacznie poprawiających obsługę a przede
    wszystkim system monitorowania 24h bez potrzeby NFC (poziomy alarmów,
    różne dźwięki, synchronizacja z apką główną czy równie ważne...sharing
    dla osób, które mogą pomóc, jeśli wystąpi problem z chorym).

    W momencie, kiedy powstały aplikacje trzecie z BT to wzrosło
    kilkunastokrotnie zainteresowanie się Libre...ale oczywiście nie chciało
    ci się jak zwykle szukać informacji, wydłubałeś sobie z nosa swoje
    egoistyczne potrzeby a dłuższego tekstu podobno nie jesteś w stanie
    przeczytać.

    Masz jednak znacznie więcej czasu, żeby opisać jakiego koloru gówno
    dzisiaj zrobiłeś i jak mocno GPS się pomylił, że nie trafił w ten kibel
    co srałeś :]

    PA!

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 17. Data: 2023-07-21 02:06:41
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    Napisałem:

    W dniu 17 lip 2023 o 23:56, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > dlatego warto zaopatrzyć się smartfon... Ale może dałoby się
    > taki sensor czytać także zegarkiem z NFZ?

    Wprawdzie NFZ zamiast NFC -- ale z kontekstu raczej ;) wynika NFC.

> [...]
    > taki sensor czytać także zegarkiem z NFZ?

    > Na dodatek, trzeba było napisać, że jesteś kompletnym noobem w temacie a

    Napisałem, że nie mam cukrzycy.

    > zarazem ignorantem i egoistą.

    To wiele razy napisałem!

    > Wtedy bym nie odpowiadał w ogóle :)

    Oszczędziłbyś mój czas!!!

    > Nawet
    > nie chciało ci się poczytać, że oficjalna aplikacja wymaga konta,

    Wiem, że wymaga -- wiele razy ją instalowałem na różne
    sposoby i obmacywałem. Co ma jednak konto do urządzenia
    czytającego?! Można czytnikiem z NFC lub telefonem z NFC,
    dlaczego nie można zegarkiem z NFC?

    Producent nazywa to zegarkiem -- więc i ja tak to coś nazywam.

    > do
    > którego dostęp ma lekarz i jest to podstawą bo chodzi głównie o historię

    Jaki widzisz problem? Zegarek czyta i zapamiętuje -- co jakiś czas
    przekazuje do telefonu lub laptopa itd...

    > pomiarów, dobór insuliny i typu przy różnych wskazaniach i diecie. Nie
    > wiem zatem, jak chciałbyś "czytać" to smartwaczem i jeszcze z jakim

    Tak jak telefonem -- zbliżeniowo.

    > systemem i jeszcze jak zainstalować apkę i z jakiego sklepu i jak to

    O to pytałem.

    > wysłać tym smartwaczem do bazy danych oraz jak zaczytywać historię na
    > tak małym wyświetlaczu.

    Co ma wyświetlacz do bazy danych?
    Zegarek może wyświetlić ostatni pomiar a zapisać w sobie
    wszystkie podane przez sensor.

    > Sama funkcja odczytywania przez NFC już jest "pojebaniem umysłowym" gdyż
    > nie zawiera podstawowej funkcji POWIADOMIENIA AUTOMATYCZNEGO czyli
    > MONITOROWANIA 24h co oczywiście jest dostępne przy użyciu smartfona.

    Zegarek też ma BT -- co do zasady każdy.
    Gorzej z NFC.

    > To w/w sugeruje że jak zwykle masz bardzo blade pojęcie o systemie

    Nie ukrywałem tego.

    > i do
    > czego głównie służy.

    [do koszenia szmalu!!!]

    > W dyskusji nawet padło, że jesteś kompletnie
    > odjechany, chcąc używać glukometru i kłuć się co chwilę bo jesteś za
    > biedny na czujnik (tak nawiasem, wymieniany co 2 tygodnie).

    Co daje ten nawias? Sensor ów daje duże błędy pomiaru.
    Cukrzyk może znać swój stan bez częstego kłucia -- o ile
    jest świadomy swej choroby.

    > Aha, jak zwykle resztę bredni o stanie twojej dupy wycinam.

    Czyli o zastrzykach? -- branych do dupy?

    > Nie interesuje mnie to, czyli NTG
    > FUT pl.cośtam.medycyna :]

    > PA!

    Nie ma -- bez jakiejkolwiek zmiany mam GSM.

    > Idź im to powiedz, bo tak umieli, że umarli zapadając w śpiączkę albo
    > leżą w "Budziku" i czekają.

    Ze mnie Dziób (biegła sądowa pulmonologii) wyśmiewała się, gdy jej
    powiedziałem o mej przygodzie. Wtedy dopiero poznawałem astmę. Dziś
    z nią żyję -- jedynie często łapię wirusowa chorobę zwaną przeziębieniem.
    Kilka lat leczono mnie antybiotykami, Actimelem itd...
    Gdyby leczono na czas alergię -- może nie doszłoby do astmy...

    Poziom świadomości polskich lekarzy bywa nikły -- na szczęście
    zatrudniono (nie na długo!!) lekarza, który wiedział, czym jest astma...

    > Ty nie jesteś świadomy niczego :]

    Zaklinaniem rzeczywistości nie wiele można wskórać. :)

    -=-

    Do ewentualnych rozumnych czytelników:

    Mój ojciec na co dzień nie używa smartfonu. Chce takowy nabyć
    tylko do czytania wiadomego sensora, dlatego szukam i smartfonu,
    i innych rozwiązań, w tym możliwości czytania sensora zegarem z NFC.
    Chciałem mu oddać swój telefon a sobie kupić lepszy -- ale nie widzę
    lepszego w rozsądnej cenie...

    Mnie wystarczy Redmi Note 9 pro... Mogę wypożyczać ten telefon ojcu
    co jakiś czas. Niestety (jak pojmuję) sensor nie pamięta dłużej niż
    8 godzin -- to raz; zero -- beze mnie ojciec nie odczyta sensora...
    Takie rozwiązanie rzuciłoby światełko [w tunelu?] o poziomie cukru
    podczas snu itp. -- to też dużo.

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel$gmail.com '.O_'

  • 18. Data: 2023-07-21 02:11:21
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 20 lip 2023 o 20:01, LordBluzg(R)?? pisze:

    > możliwość odczytywania wskazań przez BT to sam sensor oczywiście ma
    > wbudowane BT, które działa bez problemu do 10m...co pozwoliło na
    > napisanie innych aplikacji, znacznie poprawiających obsługę a przede

    Tym bardziej można by było odczytać zegarkiem z BT -- lub laptopem z BT.

    -=-

    PLONK -- u mnie jest rzadkością, ale czasami trzeba...
    Kolejnych mych odpowiedzi na Twe (w których występujesz
    jako LordBluzg(R)??) posty raczej ;) nie uświadczysz...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel$gmail.com '.O_'

  • 19. Data: 2023-07-21 02:26:54
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 21 lip 2023 o 02:06, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

> [...]

    >   Mój ojciec na co dzień nie używa smartfonu. Chce takowy nabyć
    >   tylko do czytania wiadomego sensora, dlatego szukam i smartfonu,
    +   i innych rozwiązań, w tym możliwości czytania sensora zegarkiem z NFC.
    >   Chciałem mu oddać swój telefon a sobie kupić lepszy -- ale nie widzę
    >   lepszego w rozsądnej cenie...

    Rzecz jasna czytanie via BT też by odpowiadało.
    Oby przeczytać (zobaczyć oczami) aktualną wartość i zapisać
    inne wartości, zgromadzone (jak mniemam) w sensorze, który
    ponoć pamięta pomiary z 8 ostatnich godzin.

> [...]
    >   8 godzin -- to raz; zero -- beze mnie ojciec nie odczyta sensora...
    >   Takie rozwiązanie rzuciłoby światełko [w tunelu?] o poziomie cukru

    -=-

    Miliony ludzi nie używają tego sensora -- jest za drogi mimo refundacji.
    (do niedawna był jeszcze droższy w Polsce) Pełna refundacja rozłożyłaby
    koszt badań na miliony -- dając większy zysk twórcom systemu i większe
    oszczędności NFZowi, choćby z uwagi na skutki źle kontrolowanej
    cukrzycy... Do tego rzecz jasna potrzebni ludzie świadomi i rozsądni...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel$gmail.com '.O_'

  • 20. Data: 2023-07-28 20:58:36
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > Czegoś takiego jeszcze nie ma. Wszystkie apki opierają się o smartfona,
    > podobnie jak sam smartwatch.

    Jest to tzw. trzecia prawda.
    Wystarczy zegarek z WearOS, żeby na nim zainstalować Juggluco.
    I masz CGM w zegarku, nie musisz nosić przy sobie smartfonu.

    --
    -
    Akarm