eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaGeneratory infradźwięków wielkiej mocy będą instalowane za domami › Re: Generatory infradźwięków wielkiej mocy będą instalowane za domami
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Generatory infradźwięków wielkiej mocy będą instalowane za domami
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Fri, 17 Jun 2022 21:10:14 +0200

    On Fri, 17 Jun 2022 10:56:17 -0700 (PDT), a a wrote:
    > Rząd nowelizuje tzw. ustawę 10H, która zabrania stawiania turbin wiatrowych w
    odległości od zabudowań mniejszej niż 10-krotność wysokości wiatraka
    > W praktyce przepisy te w zasadzie zahamowały rozwój energetyki wiatrowej w Polsce
    > Po zmianach w szczególnych przypadkach to gminy miałyby decydować o wyznaczaniu
    lokalizacji elektrowni wiatrowych w ramach lokalnej procedury planistycznej
    > Minimalną odległość turbin wiatrowych od zabudowań określono na 500 m
    >
    > To co szkodliwe uzna się za nieszkodliwe,
    > kto zachoruje i zemrze, tego sie uzna za chorowitego
    > Byle biznes się kręcił

    No bo wiatraki okazaly sie glownie szkodliwe dla naszych górników :-)

    Ma ktos taki wiatrak w poblizu i potrafi podac, w jakiej odleglosci
    halas przestaje byc dokuczliwy?

    > A agenda ONZ w Wiedniu wykrywa infradźwiękowe wibracje przenoszone
    > gruntem od turbin wiatrowych z odległości 10 kilometrów, bo
    > infradxwiękowe wibracje wykrywa się sejsmografami zakopanymi w
    > ziemi, a nie żadnymi mikrofonami, które mają czułość powyżej 20Hz
    >
    > A infradźwieki to 3-15Hz
    > i dlatego sa zabójcze dla zdrowia bo wywołują arytmię i blokade skurczów serca.

    Jak trzeba, to mozna zrobic i mikrofon na 3Hz.

    Tylko moment
    -ty nie jestes zakopany w ziemi, to sejsmiczne fale ci nie grozne,
    -skad te fale sejmiczne? Powinno byc to w miare dobrze wywazone
    i grunt nie powinien wibrowac.

    -wydaje sie, ze przelatujace łopaty mogą generowac jakies fale
    cisnieniowe w powietrzu ... ale patrzac na wiatraki, to one sie jakos
    wolniej krecą, 3Hz sie zrobią? Moze w harmonicznych.

    Natomiast:
    -halas moze byc dokuczliwy, i nie wiem czy 500m to dobra odleglosc,
    a gmina na jakiej podstawie ma ustalic?

    -jak widuje na filmach katastrofy niektorych wiatrakow ... duza
    odleglosc to dobry pomysl :-)

    > Infradźwięki to także pasmo fal mózgowych
    > i dlatego wywołują nocą stan pobudzenia
    > i mieszkancy nie śpią miesiącami

    Przy wiatrakach?
    A moze raczej z powodu pulsujacego szumu?

    > i nazywa się to Syndromem Skrajnego Wyczerpania
    > po którym wystepuja udary, wylewy, zgony
    >
    > Tysiące zmarlo od infradźwięków generowanych przez hałas muzyczny z
    > tysięcy pubów w Polsce, generujących niski bas, przenoszony od
    > fundamentów, ścianami az po najwyższa kondygnację i wszyscy
    > seniorzy wymarli, bo nie spali miesiącami.

    Masz jakies statystyki, ze smiertelnosc nad klubem jest wieksza niz
    bez klubu?
    Bo seniorzy maja to do siebie, ze czesto umieraja.

    > Bo infradźwięki to najokrutniejsza broń, tortura , używana przez tertorystów
    > do zdalnego eliminowania przeciwników
    >
    > Donald Trump powiedzial na konferencji, że nigdy nie wyrazi zgody na
    > budowę wiatrakow w pobliży swojej rezydencji na Florydzie, bo wtedy
    > wartośc nieruchomości spada o 80% bo nikt w niej nie zechce
    > zamieszkać, ani nocować i hotel jest pusty przez caly rok, a
    > samotny personel tez choruje.

    Hotel czy rezydencja?
    Personel hotelu bez gosci sie zwalnia :-)

    > Dotkowo wirniki turbin wywołują migotanie które wywołuje u dzieci, dorosłych
    migreny, bóle głowy, oczu i wymioty

    > W Hameryce to postawiono wiatraki to farmerzy powiedzieli, że je przewrócą
    traktorami
    > A jak im slonce migotało w oknach to im niemądrzy radzili aby siedzieli w innym
    pokoju, albo za dnia zaslaniali okna.

    Hameryka to duzy kraj.
    Mozna postawic wiatraki z dala od farmerow.

    > https://businessinsider.com.pl/wiadomosci/rzad-luzuj
    e-podejscie-do-wiatrakow-wiadomo-ile-energii-mozemy-
    zyskac/w8tdmsp

    J.