  • 121. Data: 2022-01-04 14:38:51
    Temat: Re: Green Lantern :)
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 4 Jan 2022 05:28:38 -0800 (PST), alojzy nieborak wrote:

    > OT. Podobno stare. Nigdy czegoś takiego nie widziałem.
    > The Engineering of the Drinking Bird
    > https://youtu.be/UCKC-QVcVn0

    Stare i czasem mozna zobaczyc.

    Tylko ze jak widac - to jest silnik na wode, a dokladniej cieplny.

    Ciekawe, czy by sie nadal do zasilenia czegos drobnego - np zegarka.

    J.

  • 122. Data: 2022-01-04 14:46:33
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 04/01/2022 14:38, J.F wrote:
    > Ciekawe, czy by sie nadal do zasilenia czegos drobnego - np zegarka.

    E tam, było.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Automatic_watch

  • 123. Data: 2022-01-04 14:53:50
    Od: a...@p...com

    Wcale nie przypadkiem, dnia Tue, 4 Jan 2022 14:38:51 +0100
    doszła do mnie wiadomość
    <17dtyfhfl8yq$.1ankozjjfvwzv$.dlg@40tude.net>
    od "J.F" <j...@p...onet.pl> :

    >Stare i czasem mozna zobaczyc.
    >
    >Tylko ze jak widac - to jest silnik na wode, a dokladniej cieplny.
    >
    >Ciekawe, czy by sie nadal do zasilenia czegos drobnego - np zegarka.

    Mógłby nakręcać sprężynę przez jakąś przekładnie, klepać w
    piezoelektryczny element , szarpać magnesem w cewce czy coś podobnego.
    Niestety, może się ten ptaszek sam zatrzymać ni z tego ni z owego.

    --
    Szwambuł Trantiputl.
    Inter stercus/faeces et urinam nascimur

  • 124. Data: 2022-01-04 23:28:28
    Od: Marek <f...@f...com>

    <a...@g...com> wrote:
    > OT. Podobno stare. Nigdy czegoś takiego nie widziałem.

    > The Engineering of the Drinking Bird
    > https://youtu.be/UCKC-QVcVn0

    Ten akurat strasznie brzydki. W latach 80 ubiegłego wieku w witrynie
    u jubilera widziałem takiego szklanego ptaszka, tamten był o wiele
    ładniejszy. Był na tej witrynie kilka lat i zniknął... przestał
    działać?

    --
    Marek

  • 125. Data: 2022-01-04 23:41:00
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 04.01.2022 o 14:53, a...@p...com pisze:

    > Mógłby nakręcać sprężynę przez jakąś przekładnie, klepać w
    > piezoelektryczny element , szarpać magnesem w cewce czy coś podobnego.
    > Niestety, może się ten ptaszek sam zatrzymać ni z tego ni z owego.

    Nomasz:
    https://youtu.be/QOyuZSzkWRU :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 126. Data: 2022-01-05 01:12:14
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W wtorek, 4.01.2022 o 23:28, Marek napisał:

    > W latach 80 ubiegłego wieku w witrynie
    > u jubilera widziałem takiego szklanego ptaszka, tamten był o wiele
    > ładniejszy. Był na tej witrynie kilka lat i zniknął... przestał
    > działać?

    Nie, działa dalej, ale na Allegro.
    https://allegro.pl/listing?string=ptak%20pijak

  • 127. Data: 2022-01-05 20:01:40
    Od: a...@p...com

    Wcale nie przypadkiem, dnia Tue, 4 Jan 2022 23:41:00 +0100
    doszła do mnie wiadomość <61d4cd07$0$540$65785112@news.neostrada.pl>
    od LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> :

    >Nomasz:
    >https://youtu.be/QOyuZSzkWRU :)

    Jest taki sprytny test na perpetuum mobile I rodzaju, clickbajtowo,
    "Odłączył odbiornik energii od perpetuum mobile, to, co się potem
    stało, zdumiewa, u ciebie też może się to stać! Zobacz!".
    Co się stanie? Sam to przeanalizuj(teoretycznie perpetuum mobile można
    przed tym zabezpieczyć, ale większość zwolenników i wynalazców
    perpetuum o tym nie wie i niech tak pozostanie).

    Muszę cię dodatkowo zmartwić, nie zbudujesz ciągle działającego
    silnika z samych magnesów stałych, przyroda sprytnie się przed tym
    zabezpieczyła(siły zachowawcze), nie pozwoli nawet na silnik(z
    dodatnim bilansem energii*), w którym będziesz tymi magnesami
    manipulował(obracał przez jakieś przekładnie), tak samo nie zbudujesz
    takowego silnika grawitacyjnego(chyba, że w pobliżu szybko rotującej
    czarnej dziury).
    Film słabej jakości, kalkulatorem nagrany? Nie wiadomo, czy wyścig na
    kopulodromie, czy czytanie z listu św. Tymasza do zapchanego gargulca
    u pneumatyków bosych.

    * - to ważne, silnik z samych magnesów zawsze da ujemny bilans
    energii, bez dostarczania do niego energii sam się szybko zatrzyma w
    jakimś punkcie, w którym siły magnetyczne się zrównoważą, nie ma przed
    tym ucieczki. Ppropozycja ciągle aktualna, lepiej zbudować Perpetuum
    Amorobile niż pindolić się z magnesami do usłanej różami śmierci.
    Amen.

  • 128. Data: 2022-01-05 20:39:48
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 05.01.2022 o 20:01, a...@p...com pisze:

> [...]
    > Film słabej jakości, kalkulatorem nagrany? Nie wiadomo, czy wyścig na
    > kopulodromie, czy czytanie z listu św. Tymasza do zapchanego gargulca

    Ale mi tego nie tłumacz, dla zabawy możesz w YT wpisać Muammer Yildiz i
    dotrzesz, że on sprzedaje...książki, jak to zbudować, gotowce też możesz
    kupić :D

    Nawet pod łóżkiem trzyma jakąś replikę i startuje się to młotkiem :D

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 129. Data: 2022-01-05 20:50:43
    Od: a...@p...com

    Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 5 Jan 2022 20:39:48 +0100
    doszła do mnie wiadomość <61d5f42f$0$513$65785112@news.neostrada.pl>
    od LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> :

> [...]
    >kupić :D
    >
    >Nawet pod łóżkiem trzyma jakąś replikę i startuje się to młotkiem :D

    A to przepraszam, może innym się przyda w takim razie.

  • 130. Data: 2022-01-05 23:32:40
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    a...@p...com napisał(a):

    > Film słabej jakości, kalkulatorem nagrany? Nie wiadomo, czy wyścig na
    > kopulodromie, czy czytanie z listu św. Tymasza do zapchanego gargulca
    > u pneumatyków bosych.

    Też kiedyś wklejałem linki od tego gościa. Aparaty foto z tamtych lat miały taką
    rozdzielczość.
    https://youtu.be/Tm4SZT0r5bc 2013
    https://youtu.be/0kP_qfbSf-E 2017

    Warto gościa obserwować:)

    https://patentscope.wipo.int/search/en/detail.jsf?do
    cId=WO2009019001
    https://worldwide.espacenet.com/patent/search/family
    /039777853/publication/WO2009019001A2?q=WO2009019001

    Niestety nie znam się na prawie patentowymi nie wiem czy patent mu przyznano.
    Zresztą nawet przyznanie patentu o niczym nie świadczy.
    No i dziś trudno jest odsiać ziarno od plew.