    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: HDD -- błąd
    Date: Mon, 27 Jun 2022 17:09:53 +0200

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 62b9ae59$0$548$6...@n...neostrada.pl

    > Po skopiowaniu Paragonem 7 -- nie mam już rednego koloru i na oko ;) nie
    > popsuło się nic na pozostałych 19 partycjach. Łącznie na obu HDD mam 20,
    > ale do tego jeszcze mam RAMdysk (na literze A) i (stale okupujący literę
    > B) slot karty pamięci. Alfabet ma 24 litery, zostają 2 na ewentualne HDD
    > podpinane via USB, :) lecz nie tylko dlatego dążę do nienadawania liter,
    > czyli niemontowania file_systemów...

    Do tego jeszcze są wirtualne napędy z ich literkami.

    > Odmontowanie partycji (file_systemu) FAT jest łatwe pod WXP,
    > ale odmontowanie NTFS może być niemożliwe bez restartu
    > a i z restartem może być trudne.

    > Pod W10 łatwo można odmontować zarówno FAT (akurat czasami
    > przydają się z uwagi na swą prymitywność) jak i NTFS.

    > W10 od strony literatury jest o niebo łatwiejszy niż WXP.

    Najgorsze są DOSy i WinDOSy, bo nawet nie zezwalają na proste nadawanie liter.
    Literatura jest skomplikowana, jako że DOS raczej nie przewiduje kilu Primary
    lub kilku dysków w komputerze...

    WXP jest o tyle lepszy, że zezwala na dowolne literowanie (choć system warto
    mieć na C) i odmontowanie lub montowanie pod chodzącym systemem, bez restartu.

    Póki miałem (na blaszaku z Athlonem 500) obok siebie: kilka WXP, kilka WME
    i kilka W9x -- było OK pod WXP, bo korzystałem tylko z FAT, które można bez
    trudu odmontowywać.

    Gorzej, gdy przechodziłem (jeszcze podczas korzystania z WinDOsów, za sprawą
    Paragonu dającego pod DOSem dostęp do NTFS) na NTFS, które to nie dają się łatwo
    odmontowywać z uwagi na swe dzienniki... Problem ten przetrwał w partcjonerach do
    dziś, ale pod W10 ,,zarządzanie dyskami'' (czy jakoś podobnie) odmontowuje (nie
    wszystkie -- chyba systemowej nie odmontuje, ze SWAPem...) na żądanie, choć
    uprzedza o nadciągającym końcu ;) świata...

    -=-

    Przykładowo literka G -- F-S jest trzymany *tylko* dziennikami, żadnych
    innych trzymaków, można zerwać (zewnętrznymi programami) nawet te
    dzienniki -- ale zdjęcie literki jest niemożliwe pod WXP!!!

    Jedynym rozsądnym wyjściem jest skasowanie wszystkich wpisów
    w rejestrze pod 'MountedDevices' i literowanie od nowa...
    Bez tego trzeba by partycje ukrywać, by WXP nie nadał im liter...
    HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\MountedDevices

    Rzecz jasna najrozsądniejsze jest omijanie WXP... ;)

    -=-

    Na blaszaku miałem obok siebie: W95, W98, WXP... Mogłem startować z dowolnego,
    zacząć pisać m@il, zapisać kopię, przebootować na inny Win, dokończyć m@il,
    wysłać, skasować... ;)

    Pod WinDOSami nie można było łatwo nadać liter... A konkretne partycje należało
    montować pod konkretne litery, by wszystko pracowało poprawnie! Dziś nie ma we
    mnie tyle zapału... ;) Należało dopasować się do tajnej ;) metody literowania...

    system na C:
    różne dane na D:
    zainstalowane programy na E:
    duże pliki (obrazki płyt CD i DVD) na F:
    pulpit, ikony itp. na G:
    instalki na H:

    Bez względu na to, z którego systemu startowałem, taką miałem mieć literaturę.

    NTFS zezwala ;) na małe klastry także do dużych plików; gorzej z FATalnymi,
    dlatego różne partycje miały różne klastry -- im większe pliki, tym większe klastry,
    by i nie tracić wiele miejsca, mieścić się na partycji, i w razie czego ;) łatwo
    pozbierać a awarie FAT były częste.

    Dziś nadal zostały resztki tamtego podziału, ale nowe czasy ;) wymusiły nową
    literaturę.
    Zwłaszcza połączenie 32WXP z 64W10 zmusza do kolejnych ,,rozwiązań''.

    -=-

    Niepotrzebne podmontowanie partycji sprzyja różnym błędom -- choćby można omyłkowo
    coś skasować...
    Niezamontowaną partycję łatwo zamontować, ale zwrócenie literki pod WXP bywa
    trudne...

    Akurat teraz!!! -- poszło bez problemu... :)
    [jak na złość?!]

    -=-

    Pozostawiłem WXP tylko po to, by wspominać dawne, ;) dobre ;) czasy...
    Nie jest już przydatny... Ale pracuje z zawrotną szybkością!!!!

    --