    From: K <n...@e...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Hejt na elektryki
    Date: Wed, 18 May 2022 17:42:48 +0100

    On 18/05/2022 14:57, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello K,
    >
    > Wednesday, May 18, 2022, 3:39:02 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Ale co to ma wspólnego z tematem? Mowa o tym, że przy szybszej jeździe
    > więcej pali. Ustaw tempomat na 70 i spalisz 4 l/100. I co z tego?

    To, ze tzw. hejt na elektryki chociaz ja tego tak nie widze jest
    uzasadniony. Dla sporej grupy osob one sie po prostu nie nadaja. Mi nie
    chodzi o to zeby spalic 4l/100km tylko o to, zebym mogl sie sprawnie
    przemieszczac na duze odleglosci. Sprawnie znaczy dla mnie z predkoscia
    autostradowa. Wsiadam o 5 rano w punkcie A i o 23 jestem w punkcie B
    oddalonym o 1680km.

    > Le ja nawet nie wiem, co wypisuje i nie chcę wiedzieć. Od dawna mam
    > Sławka zablokowanego - mam jedne nerwy. Zdajesz sobie sprawę, że znam
    > go od ponad ćwierć wieku z tej grupy?

    > Jest wystarczająco miejsca, wystarczy pomyśleć.

    Pewnie w jakis sposob im sie to nie spina. Obstawiam kwestie
    bezpieczenstwa, wagi bo o to, ze pracuja przy tym idioci nie wierze.

    > Po raz n-ty - to nieprawda. Jest kwestia zbyt małej liczby szybkich
    > ładowarek. Tak samo, jak na początku motoryzacji benzynę można było
    > kupć w niewielkich ilościach tylko w aptekach.

    Problem istnieje tu i teraz. Jestem w stanie zaakceptowac (pomijajac
    cene) elektryka z zasiegiem powiedzmy 400km ale niech to bedzie 400km
    przy predkosci autostradowej i niech sie laduje od 10% czyli takiego
    odpowiednika rezerwy w spalinowym do 100% w max 20 minut. Tego na dzien
    dzisiejszy nie ma, a ja nie jestem gotowy na poswiecenia. Wybacz ale
    strata tak duzej ilosci czasu nawet raz czy dwa w roku jest zwyczajnie
    nie do zaakceptowania.

    > Przyjdzie czas - będzie opanowany problem. Na razie mamy technologię na
    > etapie raczkowania. Musk kiedyś twierdził, że baterie 18650 są
    > najlepsze do samochodów, co technicznie jest twierdzeniem absurdalnym.

    Ja stracilem nadzieje na to, ze baterie odegraja jakakolwiek role w tym
    procesie. Byly juz wszelakie pomysly z roznymi stanami skupienia
    elektrolitu i nie za wiele z tego wynika. Trzeba jeszcze pamietac o tym,
    ze w obliczu sytuacji politycznej na swiecie surowce do produkcji
    przyszlych baterii - o ile to beda baterie, beda musialy byc powszechnie
    dostepne.

    > To wcale nie jest tak głupi pomysł. Niech sobie jadą pod pantografami
    > na prawym pasie autostrady, nawet na autopilocie.

    Zobaczymy co z tego bedzie. Nie wiem jaki sobie zadali czas na konkluzje
    z tego eksperymentu.