eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKomitet kolejkowy :-)
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 235

  • 31. Data: 2025-11-03 11:26:39
    Temat: Re: I dlatego Urszula Sara Zielińska ministrzyca rzadu Tuska od ekologii
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 3 Nov 2025 10:29:48 +0100, Cavallino wrote:
    > W dniu 03-11-2025 o 10:12, J.F pisze:
    >> On Mon, 3 Nov 2025 08:37:51 +0100, Cavallino wrote:
    >>> W dniu 03-11-2025 o 08:05, J.F pisze:


    >>>>>>>> Na początku BEV były drogie, kiepskie,
    >>>>>>
    >>>>>>> Bo, podkreślę to po raz kolejny, żadnemu koncernowi nie zależało na
    >>>>>>> elektrykach. Chcieli dalej sprzedawać spierdoliniaki bo siedzieli w
    >>>>>>> kieszeni koncernów paliwowych.
    >>>>>>
    >>>>>> Shell, BP, Orlen ?
    >>>>>
    >>>>> I wielu innych.
    >>>>
    >>>> Dalej to nie wiem
    >>>
    >>> A po co to w ogóle rozstrząsać?
    >>> Wszyscy jak jeden, brak pola do dyskusji i takiej potrzeby.
    >>>
    >>>> - arabskie jakieś? Norwegia?
    >>> Albo ruskie.
    >>
    >> A słusznie - główny dostawca ropy do Europy ... kiedyś.
    >>
    >> Ale widać cos kiepsko lobbował, albo nie tam, gdzie trzeba :-)
    >
    > Mówi Ci coś nazwisko Schroeder?
    > Lepiej chyba się nie dało....
    >
    > Ale przegięli rozpoczynając wojnę i nawet Niemcy musieli zawiesić
    > współpracę, mimo wielkiej niechęci do takiego kroku.

    Ale Schroeder przestał być kanclerzem w 2005 roku.

    Samochoody elektryczne się wtedy marzyły ledwo kilku osobom - Musk,
    dwóch założycieli Tesli.

    >>>> Ja tam myślę, że im się po prostu ryzykować nie chciało - mieli
    >>>> dopracowane silniki spalinowe, wady elektryków były znane ...
    >>>
    >>> Zalety też.
    >>> Nokia też nie chciała ryzykować, jak skończyła wiadomo.
    >>> Ten sam przypadek.
    >>
    >> No przecież zaryzykowała - zrobiła nowoczesny system na telefony,
    >> Symbiana, razem z Motorolą.
    >
    > I chyba też WIndows Phone.
    > Zamiast wejść w nową falę czyli Androida....

    Trzeci system?
    A skąd było wiadomo, że Android nie padnie? :-)

    No i przecież wierzymy, że Symbian lepszy :-)
    Albo, że MS lepszy.

    >> I widzisz jak skończyły.
    >> Chinczyk też zaryzykował, kupił markę ... pewnie poniósł straty.
    > A nie MS najpierw?

    Też prawda.

    >> Czasem trzeba miec trochę szczęscia. Albo lepszy marketing.
    >> Albo lepszego prezesa/zarząd. Albo lepiej wyczuć moment.
    >
    > Dokładnie o to idzie.
    > Eurppejska motoryzacja go nie wyczuła, a jeszcze mniej japońska.

    No, Prius sie pojawił w 1997.

    >> Albo sprzedać frajerom, jak się jest u szczytu (Volvo).
    > W sensie że to upadające Volvo było u szczytu?
    > Chyba śmieszności.....

    Ford tak jednak myślał.
    Kolejna nieudana, odważna decyzja.

    >> Przy czym wydaje mi się, że Nokia działa nadal.
    > Ale nie w telefonach komórkowych.

    W sieciach komórkowych. Widać tam większe pieniądze i nie trzeba się
    liczyć z każdym groszem :-)

    >>>> No ale przecież ruszyło, i coraz więcej BEV oferują.
    >>> Ale za późno i za drogo niestety.
    >>> Choć sam zamówiłem europejskiego bev jako następnego, mimo że chińskie
    >>> trochę tańsze.
    >>
    >> Mowisz, że jakby zaczęli powiedzmy 3 lata wcześniej, to by opanowali
    >> rynek że ho ho, i żaden Chinczyk by nie podskoczył?
    >
    > No nie, to by musieli zrobić ZANIM zaczęli chińczykom za darmo wiedzę o
    > motoryzacji przekazywać i fabryki wszystkiego tam przenosić, bez żadnej
    > kontroli.
    > Efekty takiego działania mamy teraz.

    O ile Chinczycy ponoć cwanie z tymi biznesami zagranicznymi
    współpracowali, i ponoć zachowywali kontrolę nad lokalnymi spółkami,
    choć ciekaw jestem, jak to wyglądało w dużych koncernach ...
    to nie wiem, czy nie przeceniasz.
    Chinczycy i tak by doszli do tej wiedzy, trochę naśladująć, trochę
    eksperymentując ... a jeśli chodzi o BEV, to czy europejskie koncerny
    miały taką wielką wiedzę ?

    > Ale w bev też nawalili, głównie zbytnim upodobnieniem do ice, co się źle
    > skończyło, bo soft położyli.
    > Produkcję zresztą też, wskutek czego uzależnili się od dostaw z Chin.
    > A teraz myfriendy ich od nich odcinają i nie ma ruchu.

    Ale cóż zrobić, jak Europa za droga na dostawcę?
    No chyba, że środkowo-wschodnia ...

    J.


  • 32. Data: 2025-11-03 11:41:48
    Temat: Re: I dlatego Urszula Sara Zielińska ministrzyca rzadu Tuska od ekologii
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 03-11-2025 o 11:26, J.F pisze:

    >>> Ale widać cos kiepsko lobbował, albo nie tam, gdzie trzeba :-)
    >>
    >> Mówi Ci coś nazwisko Schroeder?
    >> Lepiej chyba się nie dało....
    >>
    >> Ale przegięli rozpoczynając wojnę i nawet Niemcy musieli zawiesić
    >> współpracę, mimo wielkiej niechęci do takiego kroku.
    >
    > Ale Schroeder przestał być kanclerzem w 2005 roku.

    I gdzie potem trafił?
    I czy ktoś nie kontynuował jego polityki?

    >>>>> Ja tam myślę, że im się po prostu ryzykować nie chciało - mieli
    >>>>> dopracowane silniki spalinowe, wady elektryków były znane ...
    >>>>
    >>>> Zalety też.
    >>>> Nokia też nie chciała ryzykować, jak skończyła wiadomo.
    >>>> Ten sam przypadek.
    >>>
    >>> No przecież zaryzykowała - zrobiła nowoczesny system na telefony,
    >>> Symbiana, razem z Motorolą.
    >>
    >> I chyba też WIndows Phone.
    >> Zamiast wejść w nową falę czyli Androida....
    >
    > Trzeci system?
    > A skąd było wiadomo, że Android nie padnie? :-)
    >
    > No i przecież wierzymy, że Symbian lepszy :-)
    > Albo, że MS lepszy.

    W sumie tak było.
    Ale postawili na złego konia.


    >
    >>> Czasem trzeba miec trochę szczęscia. Albo lepszy marketing.
    >>> Albo lepszego prezesa/zarząd. Albo lepiej wyczuć moment.
    >>
    >> Dokładnie o to idzie.
    >> Eurppejska motoryzacja go nie wyczuła, a jeszcze mniej japońska.
    >
    > No, Prius sie pojawił w 1997.

    I na tym skończyli praktycznie.
    Do dziś nie zrobili ani jednego dobrego bev.

    A hybrydy im w tym tylko przeszkadzają.

    >>>>> No ale przecież ruszyło, i coraz więcej BEV oferują.
    >>>> Ale za późno i za drogo niestety.
    >>>> Choć sam zamówiłem europejskiego bev jako następnego, mimo że chińskie
    >>>> trochę tańsze.
    >>>
    >>> Mowisz, że jakby zaczęli powiedzmy 3 lata wcześniej, to by opanowali
    >>> rynek że ho ho, i żaden Chinczyk by nie podskoczył?
    >>
    >> No nie, to by musieli zrobić ZANIM zaczęli chińczykom za darmo wiedzę o
    >> motoryzacji przekazywać i fabryki wszystkiego tam przenosić, bez żadnej
    >> kontroli.
    >> Efekty takiego działania mamy teraz.
    >
    > O ile Chinczycy ponoć cwanie z tymi biznesami zagranicznymi
    > współpracowali, i ponoć zachowywali kontrolę nad lokalnymi spółkami,
    > choć ciekaw jestem, jak to wyglądało w dużych koncernach ...
    > to nie wiem, czy nie przeceniasz.

    To idź kup od nich podzespoły, nawet gdy centrala jest w Holandii...

    > Chinczycy i tak by doszli do tej wiedzy, trochę naśladująć, trochę
    > eksperymentując

    Albo i nie.
    W każdym razie przenoszenie produkcji wszystkiego do nich bardzo się
    zemściło.

    ... a jeśli chodzi o BEV, to czy europejskie koncerny
    > miały taką wielką wiedzę ?

    Nie miały żadnej, a powinni.

    >
    >> Ale w bev też nawalili, głównie zbytnim upodobnieniem do ice, co się źle
    >> skończyło, bo soft położyli.
    >> Produkcję zresztą też, wskutek czego uzależnili się od dostaw z Chin.
    >> A teraz myfriendy ich od nich odcinają i nie ma ruchu.
    >
    > Ale cóż zrobić, jak Europa za droga na dostawcę?

    Teraz jak już napchali chinolom kabzę to nic.
    Teraz to oni decydują.
    Ale wtedy można było jej nie napychać, tylko produkować na miejsce i
    mniej zarabiać.

    Nie mieliby za co się rozwijać i konkurować.


  • 33. Data: 2025-11-03 12:55:39
    Temat: Re: I dlatego Urszula Sara Zielińska ministrzyca rzadu Tuska od ekologii
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 3 Nov 2025 11:41:48 +0100, Cavallino wrote:
    > W dniu 03-11-2025 o 11:26, J.F pisze:
    >>>> Ale widać cos kiepsko lobbował, albo nie tam, gdzie trzeba :-)
    >>>
    >>> Mówi Ci coś nazwisko Schroeder?
    >>> Lepiej chyba się nie dało....
    >>>
    >>> Ale przegięli rozpoczynając wojnę i nawet Niemcy musieli zawiesić
    >>> współpracę, mimo wielkiej niechęci do takiego kroku.
    >>
    >> Ale Schroeder przestał być kanclerzem w 2005 roku.
    >
    > I gdzie potem trafił?
    > I czy ktoś nie kontynuował jego polityki?

    Jakoś tam pewnie kontynuował, ale tak kontynował, że UE ogłosiła "będą
    tylko elektryki" :-)

    >>>>>> Ja tam myślę, że im się po prostu ryzykować nie chciało - mieli
    >>>>>> dopracowane silniki spalinowe, wady elektryków były znane ...
    >>>>>
    >>>>> Zalety też.
    >>>>> Nokia też nie chciała ryzykować, jak skończyła wiadomo.
    >>>>> Ten sam przypadek.
    >>>>
    >>>> No przecież zaryzykowała - zrobiła nowoczesny system na telefony,
    >>>> Symbiana, razem z Motorolą.
    >>>
    >>> I chyba też WIndows Phone.
    >>> Zamiast wejść w nową falę czyli Androida....
    >>
    >> Trzeci system?
    >> A skąd było wiadomo, że Android nie padnie? :-)
    >>
    >> No i przecież wierzymy, że Symbian lepszy :-)
    >> Albo, że MS lepszy.
    >
    > W sumie tak było.
    > Ale postawili na złego konia.

    Nie zaryzykują - źle, zaryzykują - też źle :-)

    >>>> Czasem trzeba miec trochę szczęscia. Albo lepszy marketing.
    >>>> Albo lepszego prezesa/zarząd. Albo lepiej wyczuć moment.
    >>>
    >>> Dokładnie o to idzie.
    >>> Eurppejska motoryzacja go nie wyczuła, a jeszcze mniej japońska.
    >>
    >> No, Prius sie pojawił w 1997.
    >
    > I na tym skończyli praktycznie.
    > Do dziś nie zrobili ani jednego dobrego bev.
    > A hybrydy im w tym tylko przeszkadzają.

    Może to jest jednak dobry etap przejsciowy.
    Po mieście możesz jezdzić na prądzie, wyczerpania baterii się nie
    boisz (ha ha - ponoć Lexus ma właśnie kłopot).

    >>>>>> No ale przecież ruszyło, i coraz więcej BEV oferują.
    >>>>> Ale za późno i za drogo niestety.
    >>>>> Choć sam zamówiłem europejskiego bev jako następnego, mimo że chińskie
    >>>>> trochę tańsze.
    >>>>
    >>>> Mowisz, że jakby zaczęli powiedzmy 3 lata wcześniej, to by opanowali
    >>>> rynek że ho ho, i żaden Chinczyk by nie podskoczył?
    >>>
    >>> No nie, to by musieli zrobić ZANIM zaczęli chińczykom za darmo wiedzę o
    >>> motoryzacji przekazywać i fabryki wszystkiego tam przenosić, bez żadnej
    >>> kontroli.
    >>> Efekty takiego działania mamy teraz.
    >>
    >> O ile Chinczycy ponoć cwanie z tymi biznesami zagranicznymi
    >> współpracowali, i ponoć zachowywali kontrolę nad lokalnymi spółkami,
    >> choć ciekaw jestem, jak to wyglądało w dużych koncernach ...
    >> to nie wiem, czy nie przeceniasz.
    >
    > To idź kup od nich podzespoły, nawet gdy centrala jest w Holandii...

    Jakos tak podejrzewam, że VAG czy BMW nie dałoby sobie odebrać
    kontroli nad lokalnymi inwestycjami. Czyli fabryki są, produkują ...
    na potrzeby VAG, i VAG decyduje, komu, ile i po ile sprzedają.

    A Ty oczywiscie tam nic nie kupisz :-)

    Gdzieś tam w ramach tej produkcji, jest pewnie multum poddostawców,
    i tu stosunki są inne.
    Ale poddostawca chce dostarczac ... no chyba, że ma już innego klienta
    :-)

    >> Chinczycy i tak by doszli do tej wiedzy, trochę naśladująć, trochę
    >> eksperymentując
    >
    > Albo i nie.
    > W każdym razie przenoszenie produkcji wszystkiego do nich bardzo się
    > zemściło.

    Trudno powiedzieć.
    Nieprzenoszenie też by się zemsciło, i to chyba szybciej :-)

    > ... a jeśli chodzi o BEV, to czy europejskie koncerny
    >> miały taką wielką wiedzę ?
    > Nie miały żadnej, a powinni.

    No widzisz - więc nie przekazały Chinczykom tej ... niewiedzy :-)

    >>> Ale w bev też nawalili, głównie zbytnim upodobnieniem do ice, co się źle
    >>> skończyło, bo soft położyli.
    >>> Produkcję zresztą też, wskutek czego uzależnili się od dostaw z Chin.
    >>> A teraz myfriendy ich od nich odcinają i nie ma ruchu.
    >>
    >> Ale cóż zrobić, jak Europa za droga na dostawcę?
    >
    > Teraz jak już napchali chinolom kabzę to nic.
    > Teraz to oni decydują.
    > Ale wtedy można było jej nie napychać, tylko produkować na miejsce i
    > mniej zarabiać.
    >
    > Nie mieliby za co się rozwijać i konkurować.

    Strasznie byś sie ucieszył, jakbys musiał zapłacić 2x więcej za auto,
    nieprawdaż ? :-P

    Przy czym o ile w ICE dało się konkurencję zatrzymać normami czystości
    spalin, to w BEV już nie.

    Przy czym Chińczycy mogą np posadzić 100 tys naukowców, aby każdy
    zbadał np jedną modyfikację w bateriach, a my tylu nie mamy.
    A co gorsza - ci, co mamy, są inaczej płaceni i też nie badają.

    No i potem to my będziemy kupować baterie u Chinczyków, a nie
    odwrotnie. Chyba, że u nich będzie za drogo, to założą u nas fabrykę
    ... a sami się skupią, na badaniu kolejnych 100 tys modyfikacji.

    J.


  • 34. Data: 2025-11-03 14:29:47
    Temat: Re: I dlatego Urszula Sara Zielińska ministrzyca rzadu Tuska od ekologii
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 03-11-2025 o 12:55, J.F pisze:
    > On Mon, 3 Nov 2025 11:41:48 +0100, Cavallino wrote:
    >> W dniu 03-11-2025 o 11:26, J.F pisze:
    >>>>> Ale widać cos kiepsko lobbował, albo nie tam, gdzie trzeba :-)
    >>>>
    >>>> Mówi Ci coś nazwisko Schroeder?
    >>>> Lepiej chyba się nie dało....
    >>>>
    >>>> Ale przegięli rozpoczynając wojnę i nawet Niemcy musieli zawiesić
    >>>> współpracę, mimo wielkiej niechęci do takiego kroku.
    >>>
    >>> Ale Schroeder przestał być kanclerzem w 2005 roku.
    >>
    >> I gdzie potem trafił?
    >> I czy ktoś nie kontynuował jego polityki?
    >
    > Jakoś tam pewnie kontynuował,

    Jakie pewnie?
    Całe Niemcy leżą i kwiczą z powodu błędnej polityki energetycznej z tego
    czasu.
    Motoryzacja jest tylko jednym z odłamów.

    > Nie zaryzykują - źle, zaryzykują - też źle :-)

    Tak bywa.

    >> I na tym skończyli praktycznie.
    >> Do dziś nie zrobili ani jednego dobrego bev.
    >> A hybrydy im w tym tylko przeszkadzają.
    >
    > Może to jest jednak dobry etap przejsciowy.

    Chinole go po prostu przeskoczyły i dlatego są do przodu, bo nie tracili
    czasu na pierdoły.

    >> To idź kup od nich podzespoły, nawet gdy centrala jest w Holandii...
    >
    > Jakos tak podejrzewam, że VAG czy BMW nie dałoby sobie odebrać
    > kontroli nad lokalnymi inwestycjami. Czyli fabryki są, produkują ...
    > na potrzeby VAG, i VAG decyduje, komu, ile i po ile sprzedają.

    No i właśnie zatrzymują fabryki, bo Chinole trzymają rękę na produkcji
    podzespołów.
    O tym gdzie mają być produkowane auta grupy Stellantisa też oni decydowali.

    >>> Chinczycy i tak by doszli do tej wiedzy, trochę naśladująć, trochę
    >>> eksperymentując
    >>
    >> Albo i nie.
    >> W każdym razie przenoszenie produkcji wszystkiego do nich bardzo się
    >> zemściło.
    >
    > Trudno powiedzieć.

    Łatwo.

    > Nieprzenoszenie też by się zemsciło, i to chyba szybciej :-)

    Ale tylko na wynikach finansowych.
    Te są drugorzędne.

    >
    >> ... a jeśli chodzi o BEV, to czy europejskie koncerny
    >>> miały taką wielką wiedzę ?
    >> Nie miały żadnej, a powinni.
    >
    > No widzisz - więc nie przekazały Chinczykom tej ... niewiedzy :-)

    Przekazały za to kasę na jej pokonanie.

    >>> Ale cóż zrobić, jak Europa za droga na dostawcę?
    >>
    >> Teraz jak już napchali chinolom kabzę to nic.
    >> Teraz to oni decydują.
    >> Ale wtedy można było jej nie napychać, tylko produkować na miejsce i
    >> mniej zarabiać.
    >>
    >> Nie mieliby za co się rozwijać i konkurować.
    >
    > Strasznie byś sie ucieszył, jakbys musiał zapłacić 2x więcej za auto,
    > nieprawdaż ? :-P

    Ale ja nie mówię, że one miały być droższe, tylko że producenci i
    akcjonariusze mieli mniej zarabiać.


    >
    > Przy czym o ile w ICE dało się konkurencję zatrzymać normami czystości
    > spalin, to w BEV już nie.

    Ale tego bez środków by nie zrobili.
    Sami im daliśmy narzędzia (zapłaciliśmy za nie).


    >
    > Przy czym Chińczycy mogą np posadzić 100 tys naukowców, aby każdy
    > zbadał np jedną modyfikację w bateriach

    Teraz mogą.
    Dzięki zachodniej kasie napędzonej im przez ostatnie kilkadziesiąt lat.

    > No i potem to my będziemy kupować baterie u Chinczyków, a nie
    > odwrotnie.

    Już przecież kupujemy i to na potęgę.
    O ile chcą nam sprzedać.
    Z półprzewodnikami jest obecnie tak samo - nie chcą.

    Więc będzie wybór - kup chińskiego bev, bo innego się nie da wyprodukować.
    I nie tylko bev - z ice już jest tak samo.
    VW zatrzymuje fabryki.


  • 35. Data: 2025-11-03 15:57:31
    Temat: Re: I dlatego Urszula Sara Zielińska ministrzyca rzadu Tuska od ekologii
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 3 Nov 2025 01:33:30 +0100, J.F

    > On Sun, 2 Nov 2025 17:58:40 +0100, Myjk wrote:
    >> Sun, 2 Nov 2025 13:15:20 +0100, J.F
    >>> Na początku BEV były drogie, kiepskie,
    >
    >> Bo, podkreślę to po raz kolejny, żadnemu koncernowi nie zależało na
    >> elektrykach. Chcieli dalej sprzedawać spierdoliniaki bo siedzieli w
    >> kieszeni koncernów paliwowych.
    >
    > Shell, BP, Orlen ?

    Raczej chodzi o tych co dzierżą źródła ropy, więc bardziej bym tu strzelał
    państwami, ruskie, turbany, us. Tump to w ogóle się nie kryje z tym że
    powinno się zrezygnować z prądu i dalej jechać, najlepiej, na amerykańskiej
    ropie. Wprost niedawno zarzucił europie że głupoty robi przechodząc na
    prąd, bo wie że mu zyski spadną jak europa się przesiądzie na prąd.

    >> A teraz jak chiny ukradły im technologię i
    >
    > No popatrz - nie chciały sprzedawać, ale opracowali ...
    > nie pomyliło Ci sie o jakieś 20 lat - czasy GM EV1.

    I co, to był martwy projekt, bo go udupili.
    Próbowali i próbują ponownie, między innymi
    pożyteczni idioci.

    > Nie, Tesla miała technologię,

    Ta, z dupy se wyciągnęli i mieli. Otóż nie mieli, tylko ją opracowali.

    > reszta przespała.

    Tak sobie tłumacz.

    > W Europie Siemens może miał technologię napędów elekrycznych -
    > przemysłowych, dużych.

    Człowieku, co to niby za technologia, przecież to wszystko
    jest proste jak konstrukcja cepa.

    > No i sami musieli trochę podpatrzyć Teslę ...

    No tak, bo przecież tyle czasu nikt nie miałgłowy do tego usiąść.
    Zlituj się, bo (po raz kolejny) zaczynasz wyglądać jak pożyteczny idiota.

    >> ją jeszcze dopracowali, do tego wypięły się na dostarczanie minerałów do
    >> baterii, to są w CZARNEJ DUPIE, czyli tak jak mówiłem, skończą jak kiedyś
    >> nokia.
    >> I nie żebym się z tego cieszył.
    >
    > no, tak prawdę mówiąc ... patrzę na kartę pamięci, mniej niz 1cm2,
    > a bitów miesci ... jaki rozmiar ma bit, jakież niesamowite technologie
    > są potrzebne do produkcji.
    > A potem zobacz ile kosztuje taka karta, a ile kalosze Nokia, czy np
    > muszla klozetowa ...

    Bełkoczesz.

    >>> ładowarek było mało, a widzisz, jak się rozwinęło.
    >> Polska to nadal ciemnogród i nie ma się co dziwić.
    >> Sprzedawcy nie będą inwestować w nierentowne rozwiązania.
    > W reszcie Europy też ich kiedys nie było.

    Ale szybko się pojawiły, bo był rynek.

    >>> A teraz ... musimy chronić rodzimy rynek przed inwazją tanich
    >>> chinskich elekryków :-)
    >>
    >> Ten rodzimy rynek co to nas od lat w dupę rucha na cenach pojazdów?
    >> Widziałeś ilu, w wyniku tej inwazji chin, taki VW zwolnił nierobów? Piszę
    >> nierobów, bo gdyby byli potrzebni, to by to tak łatwo nie przyszło. Piszę
    >> nierobów, bo minimalna pensja w EU to 2200 ełro, a gość na taśmie w VW
    >> zarabia 4000 ełro za przykrręcenie paru śrubek, a jakiś tam inżynier
    >> programista 7500 ełro, choć "infotajment" w VW to jakiś nieśmieszy żart --
    > Może zarabia na programowaniu robota do przykręcania śrubek na taśmie,
    > albo sterownika do silników TDI.

    To skąd te zwolnienia ponad 30 tysięcy pracowników skoro rzekomo roboty tam
    pracowały?

    >> niedawno ktoś wrzucał z komunikat że VW mu dziękuje za użytkowanie i czas
    >> na wymianę oleju w silniku... elektrycznym.
    > Oj tam, może chodziło o płyn chłodzący, a może mają silniki olejowe
    > :-)

    Z pewnością. I świstaki do zawijania w sreberka.

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 36. Data: 2025-11-03 15:58:25
    Temat: Re: I dlatego Urszula Sara Zielińska ministrzyca rzadu Tuska od ekologii
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 3 Nov 2025 10:12:13 +0100, J.F

    > No przecież zaryzykowała - zrobiła nowoczesny system
    > na telefony, Symbiana, razem z Motorolą.

    Nowoczesny, płaku. Przecież z tego się korzystać nie dało.

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 37. Data: 2025-11-03 17:12:32
    Temat: Re: I dlatego Urszula Sara Zielińska ministrzyca rzadu Tuska od ekologii
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 3 Nov 2025 15:58:25 +0100, Myjk wrote:
    > Mon, 3 Nov 2025 10:12:13 +0100, J.F
    >> No przecież zaryzykowała - zrobiła nowoczesny system
    >> na telefony, Symbiana, razem z Motorolą.
    >
    > Nowoczesny, płaku. Przecież z tego się korzystać nie dało.

    Był lepszy, niż poprzednie :-P

    A jak się nie dało, to trzeba było ulepszyć :-)

    No ale ktos zaryzykował, wypuścił w stanie, w jakim wypuścił, i mamy
    skutki :-)

    Przy czym ja się nie znam - trochę telefonów z symbianem było, sam
    mialem Nokie, czy się nie dało ... nawigacja na mojej taniej istotnie
    kiepsko działała.

    J.






  • 38. Data: 2025-11-03 17:32:49
    Temat: Re: I dlatego Urszula Sara Zielińska ministrzyca rzadu Tuska od ekologii
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 3 Nov 2025 15:57:31 +0100, Myjk wrote:
    > Mon, 3 Nov 2025 01:33:30 +0100, J.F
    >> On Sun, 2 Nov 2025 17:58:40 +0100, Myjk wrote:
    >>> Sun, 2 Nov 2025 13:15:20 +0100, J.F
    >>>> Na początku BEV były drogie, kiepskie,
    >>
    >>> Bo, podkreślę to po raz kolejny, żadnemu koncernowi nie zależało na
    >>> elektrykach. Chcieli dalej sprzedawać spierdoliniaki bo siedzieli w
    >>> kieszeni koncernów paliwowych.
    >>
    >> Shell, BP, Orlen ?
    >
    > Raczej chodzi o tych co dzierżą źródła ropy, więc bardziej bym tu strzelał
    > państwami, ruskie, turbany, us. Tump to w ogóle się nie kryje z tym że
    > powinno się zrezygnować z prądu i dalej jechać, najlepiej, na amerykańskiej
    > ropie. Wprost niedawno zarzucił europie że głupoty robi przechodząc na
    > prąd, bo wie że mu zyski spadną jak europa się przesiądzie na prąd.

    Za to mu sponsorzy zapłacili, żeby tak mówił :-)
    No chyba, że skorzystał ze spadków, kupił akcje, a teraz podnosi cenę
    :-)

    Z tym, że USA samo importuje ropę, więc droga ropa państwu się tak
    sobie opłaca. No ale może może ważniejsze interesy teksańskich
    nafciarzy niż ogółu obywateli.

    Za to gazu mają za dużo, i eksportują w dużej ilośći ... a pokój na
    Ukrainie może mu popsuć interes. A jednak do niego dąży ... lub tylko
    sprawia takie wrażenie.

    No i przypominam, że bliski mu był Musk, aczkolwiek przestał.

    >>> A teraz jak chiny ukradły im technologię i
    >> No popatrz - nie chciały sprzedawać, ale opracowali ...
    >> nie pomyliło Ci sie o jakieś 20 lat - czasy GM EV1.
    >
    > I co, to był martwy projekt, bo go udupili.

    Ale wtedy, to była pewna technologia.
    Udupiony jednak koncertowo.

    > Próbowali i próbują ponownie, między innymi
    > pożyteczni idioci.

    Tesla to idiotyzm?

    >> Nie, Tesla miała technologię,
    > Ta, z dupy se wyciągnęli i mieli. Otóż nie mieli, tylko ją opracowali.

    Opracowali, i mieli. A inni chętnie by skopiowali/ukradli.

    >> reszta przespała.
    > Tak sobie tłumacz.

    Czyli co - to jednak świetlana technologia, tylko koncerny naftowe
    brużdzą?

    >> W Europie Siemens może miał technologię napędów elekrycznych -
    >> przemysłowych, dużych.
    > Człowieku, co to niby za technologia, przecież to wszystko
    > jest proste jak konstrukcja cepa.

    Zrobisz falownik, taki na 200kW, pogadamy.

    Silnik też możesz zrobić, niby proste.

    >> No i sami musieli trochę podpatrzyć Teslę ...
    > No tak, bo przecież tyle czasu nikt nie miałgłowy do tego usiąść.
    > Zlituj się, bo (po raz kolejny) zaczynasz wyglądać jak pożyteczny idiota.

    Tak czy inaczej - niby wszyscy wszystko wiedzieli, a jednak Tesla
    musiała pokazać, że się da :-)

    >>> ją jeszcze dopracowali, do tego wypięły się na dostarczanie minerałów do
    >>> baterii, to są w CZARNEJ DUPIE, czyli tak jak mówiłem, skończą jak kiedyś
    >>> nokia.
    >>> I nie żebym się z tego cieszył.
    >>
    >> no, tak prawdę mówiąc ... patrzę na kartę pamięci, mniej niz 1cm2,
    >> a bitów miesci ... jaki rozmiar ma bit, jakież niesamowite technologie
    >> są potrzebne do produkcji.
    >> A potem zobacz ile kosztuje taka karta, a ile kalosze Nokia, czy np
    >> muszla klozetowa ...
    > Bełkoczesz.

    Zrób kartę pamięci, tzn układy pamięci Flash, to pogadamy.
    Ja po prostu doceniam zaawansowaną technologię ... ale jak widać to
    wcale nie jest takie cenne, w sensie zysku ...

    >>>> ładowarek było mało, a widzisz, jak się rozwinęło.
    >>> Polska to nadal ciemnogród i nie ma się co dziwić.
    >>> Sprzedawcy nie będą inwestować w nierentowne rozwiązania.
    >> W reszcie Europy też ich kiedys nie było.
    > Ale szybko się pojawiły, bo był rynek.

    Tak, jak ze stacjami CNG, nieprawdaż ? :-)
    Albo potem wodorem ..

    >>>> A teraz ... musimy chronić rodzimy rynek przed inwazją tanich
    >>>> chinskich elekryków :-)
    >>>
    >>> Ten rodzimy rynek co to nas od lat w dupę rucha na cenach pojazdów?
    >>> Widziałeś ilu, w wyniku tej inwazji chin, taki VW zwolnił nierobów? Piszę
    >>> nierobów, bo gdyby byli potrzebni, to by to tak łatwo nie przyszło. Piszę
    >>> nierobów, bo minimalna pensja w EU to 2200 ełro, a gość na taśmie w VW
    >>> zarabia 4000 ełro za przykrręcenie paru śrubek, a jakiś tam inżynier
    >>> programista 7500 ełro, choć "infotajment" w VW to jakiś nieśmieszy żart --
    >> Może zarabia na programowaniu robota do przykręcania śrubek na taśmie,
    >> albo sterownika do silników TDI.
    > To skąd te zwolnienia ponad 30 tysięcy pracowników skoro rzekomo roboty tam
    > pracowały?

    Robotów tam było trochę. Ale widać nie same.
    A teraz ... brak zbytu, czy trzeba ciąć koszty i zwalnia się
    nieopłacalnych ...

    >>> niedawno ktoś wrzucał z komunikat że VW mu dziękuje za użytkowanie i czas
    >>> na wymianę oleju w silniku... elektrycznym.
    >> Oj tam, może chodziło o płyn chłodzący, a może mają silniki olejowe
    >> :-)
    > Z pewnością. I świstaki do zawijania w sreberka.

    J.



  • 39. Data: 2025-11-03 19:54:41
    Temat: Re: I dlatego Urszula Sara Zielińska ministrzyca rzadu Tuska od ekologii
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 03-11-2025 o 17:32, J.F pisze:

    >>> Nie, Tesla miała technologię,
    >> Ta, z dupy se wyciągnęli i mieli. Otóż nie mieli, tylko ją opracowali.
    >
    > Opracowali, i mieli. A inni chętnie by skopiowali/ukradli.

    A mogli zrobić to samo, zamiast płakać że nie umieją.
    >
    >>> reszta przespała.
    >> Tak sobie tłumacz.
    >
    > Czyli co - to jednak świetlana technologia, tylko koncerny naftowe
    > brużdzą?

    Nikt poważny nie ma co do tego wątpliwości.
    Będą pewnie lepsze w przyszłości, ale na dziś nie ma konkurencji.

    >> Ale szybko się pojawiły, bo był rynek.
    >
    > Tak, jak ze stacjami CNG, nieprawdaż ? :-)
    > Albo potem wodorem ..

    Nie było rynku, to się nie pojawiły i nie pojawią.
    Przegrały z bateryjkami.


  • 40. Data: 2025-11-03 21:49:49
    Temat: Re: I dlatego Urszula Sara Zielińska ministrzyca rzadu Tuska od ekologii
    Od: ??x??(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 03.11.2025 o 19:54, Cavallino pisze:

    > Nie było rynku, to się nie pojawiły i nie pojawią.
    > Przegrały z bateryjkami.

    Kłamiesz stary CHUJU. Dokąd nie będzie możliwości przejechania 1000km na
    bateryjce ładowanej w 5 minut, to dla mnie ta kategoria pojazdów NIE
    ISTNIEJE. Możesz tylko wypierdalać ze swoją bateryjką, nawet jeśli jest
    za darmo. Mój czas życia na ziemi, jest wyliczony od narodzin i nie
    zamierzam go tracić na kolejki i ładowanie jakiejś bateryjki...a potem
    na udowadnianiu, że jest lepsza od wakacji (średni roczny czas ładowania
    vs tankowania smroda). Wypierdalaj do kabelka geriatryczny kłamco :)


    --
    Pixel(R)??
    Albo PiS albo Polska

strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5 ... 10 ... 20 ... 24


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: