eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyIzera juz jest › Re: Izera juz jest
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!eternal-september.org!feeder.eternal-september.org!reader
    02.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Izera juz jest
    Date: Thu, 19 Nov 2020 15:46:03 +0100
    Organization: A noiseless patient Spider
    Lines: 76
    Message-ID: <rp60fh$cfj$1@dont-email.me>
    References: <rp3197$bt1$1$horizn@news.chmurka.net> <rp3550$mer$1@dont-email.me>
    <5fb653ce$0$560$65785112@news.neostrada.pl> <rp5m0h$4ns$1@dont-email.me>
    <rp5md5$5li$1$Cav@news.chmurka.net> <rp5ngk$em6$1@dont-email.me>
    <rp5ohh$765$1$Cav@news.chmurka.net> <rp5p2p$p84$1@dont-email.me>
    <rp5pni$7sg$1$Cav@news.chmurka.net> <rp5qen$2mh$1@dont-email.me>
    <5fb68122$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Thu, 19 Nov 2020 14:46:09 -0000 (UTC)
    Injection-Info: reader02.eternal-september.org;
    posting-host="f4c9909500595201ef064e72cd140824";
    logging-data="12787";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX18JAhv2qlrW5RvhllCUjQUS"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/78.4.3
    Cancel-Lock: sha1:nsB7orlgTq58h+7up3bs/pSVLLY=
    In-Reply-To: <5fb68122$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Language: en-US
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2687678
    [ ukryj nagłówki ]

    On 19/11/2020 15:28, J.F. wrote:
    >> Czyli obili jakiegoś meleksa blachą? No no, to już prawie koniec,
    >> pozostały detale.
    > Raczej nie melexa ...

    Nie wiemy co jest w środku. Zasada bycia sceptycznym podpowiada, że
    może jest tam napęd na pedały.

    > Tylko widzisz - ten przemysl samochodowy teraz taki, ze VW ma know-how
    > dotyczace, jakby to dobrze powiedziec - samochodu w rozumianego w
    > calosci, a niekoniecznie w szczegolach.
    > Zna sie na blachach, na silnikach i sterownikach, ale juz np
    > niekoniecznie sie zna poduszkach czy ABS i kupuje od tych co sie znaja.

    Łato to know-how pozyskać w przypadku niektórych detali. Zakładają że
    może im się nie opłaca robić takich dupereli jak wiązki kablowe czy
    płytki do poduszek. Bo to do ogarniecią w kilka miesięcy.

    > Siedzenia z Polski - aczkowiek projekt byc moze niemiecki, wiazki
    > kablowe z Polski, montowane na Slowacji itp ...

    Bo taniej. W razie czego zwiną produkcję do siebie.

    Ale: nie taniej i Słowcy mogą szantażować. Nie, nie w taki sposob "taniej".

    >> Problemem jest to że u włądzy są sami tumaniści, prawnicy i inna
    >> swołocz. Nie mają pojęcia dlaczego każdy inzynier w tym kraju jest na
    >> wagę złota w dłuższej perspektywie, a kolejnych hitoryków nam naprawdę
    >> nie potrzeba więcej. I tu wchodzi Czarnek, cały na białoczerwono.
    > Z tym "kazdy" to nie przesadzajmy. Wiekszosc inzynierow to nie za duzo
    > umie, ale jeszcze sila przebicia potrzebna.

    To nie jest istotne czy coś umie. Istotne że rokuje nadzieje i po 10
    latach pracy na lini produkcyjnej może być cenny, choć tępy. Nie musi od
    razu *projektować*, ale nich choć procesy technologiczne przypilnuje
    porządnie. Kolejny historyk nie będzie w stanie nawet rowu wykopać. A
    niestety, mimo bredzenia polityków, gospodarka polega na kopaniu rowów
    bardziej niż na pisaniu esejów o bohaterskich podpaleniach wsi.

    >> Bo może szacują bezpieczeństwo na na tyle wysokie że opłaca się robić
    >> outsourcing.
    >> Powiedzmy że jutro Chiny wstaną i powiedzą "ale ta syberia to w sumie
    >> nasza była od zawsze".
    > No i to:
    > a) sie moga zdziwic, bo ruskie rakiety jeszcze lataja,

    Czy aby na pewno *wszystkie* i tam gdzie by chcieli, czy tylko tak mówią?

    > b) trzeba przeliczyc, czy wiekszy zysk bedzie z zajecia Syberii, czy jak
    > Rosjanie dostarczą gotowe surowce, w zamian za "paciorki" :-)

    Ale w Rosji nie ma gotowych produktów ani surowców (no, może poza
    gównianej jakości ropa) lub też nie wydobywają bo nie mają czym, nie ma
    nawet know-how do sprzedania bo ostatni projektanci czegokolwiek właśnie
    zasilają cmentarze. Nic nie ma, poza wódką i rakietami. Nauka nie ma
    osiągnięć, towarów innych niż surowe, nie sprzedają.

    Rosja to taka nowa Wenezuela się szykuje za kilka lat. Gospodarka oparta
    o sprzedaż ropy i twardą politykę.

    >> Może jednak Tesla dobrze kombinuje. Trzymają know-how, to czy ktoś
    >> zapłaci $1k więcej za baterię produkowana w USA a nie Tajlandii nie ma
    >> znaczenia, a bezpieczeństwo i kontrola rekompensują to.
    > ale baterie to im opracowal Panasonic.

    Bez znaczenia, mają know-how. Nie musieli go sami opracowac, z resztą
    dużo wynalazków tak naprawdę wychodzi z uczelni, jeśli głębiej
    poszukasz. Mało któa firma robi podstawowy R&D ale wiele robi
    wdrożeniowy R&D.

    >> A ja meleksa chcę. Tylko bez wad, ale też bez specjalnych zalet. Od,
    >> do sklepu, do lasu, nad jeziorko, z wtyczką do mojego PV.
    > Do lasu, nad jezioro - to sie dla mnie melex kiepsko nadaje ...

    Jak zabudują bryłe jak w Seicento to nie widzę różnicy. Wędka się
    mieści, do kościła podjedziesz. Suweren zabezpieczony.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: