  • 31. Data: 2022-04-24 10:16:21
    Temat: Re: Jak przechowac akumulator?
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-04-24 o 09:02, cef pisze:

    > Nic nie powiem, bo sam pomysł z tym "wylewaniem" jest idiotyczny.

    Ha, ha - odnośnie padnięcia akumulatora.
    Miałem dziś wyjechać w trasę, ale właśnie akumulator
    nagle powiedział, że się skończył.
    Do piątku odpalał od dotknięcia a dzisiaj rano nawet raz nie zakręcił.
    Po pierwszym poborze prądu spadło pewnie dramatycznie napięcie, bo
    zaczeło się palić więcej kontrolek na pulpicie i rozrusznik już nic nie
    robi tylko wszystko przygasa.

    Pewnie jakieś zwarcie, bo normalnie samochód
    był uzywany codziennie a w piątek wieczorem
    załadowałem go i zostawiłem na parkingu
    i w sobotę nie jeździł, wiec wszystko sobie wystygło.
    Taki postój jednodniowy ma jakiś wpływ na ujawnienie się takiego zwarcia
    czy przebicia?
    Nic nie mierzyłem - żadnych pradów i napięć, bo akumulator ma 6 czy 7
    lat i nie byłem pewny czy tę zimę przetrwa i przewidziany był do wymiany.
    Jutro się go wymieni i zobaczymy czy to coś więcej.
    W sumie dobrze, że tu pod domem a nie 600km od domu :-)

  • 32. Data: 2022-04-24 10:23:17
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 24 Apr 2022 10:16:21 +0200, cef napisał(a):

    > bo akumulator ma 6 czy 7

    I będzie dosyć :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 33. Data: 2022-04-24 10:35:02
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W niedzielę, 24.04.2022 o 10:16, cef napisał:

> [...]
    > Jutro się go wymieni i zobaczymy czy to coś więcej.
    > W sumie dobrze, że tu pod domem a nie 600km od domu :-)

    To zacznij mierzyć. Kup woltomierz przy okazji wymiany akumulatora -
    choćby taki wtykany do gniazda zapalniczki - a Twoje życie stanie się
    ciut mniej stresogenne.

    --
    Collie

  • 34. Data: 2022-04-24 10:43:34
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 24-04-2022 o 10:16, cef pisze:

    > Taki postój jednodniowy ma jakiś wpływ na ujawnienie się takiego zwarcia
    > czy przebicia?

    Kiedyś tak miałem, że wystarczyło zgasić silnik na czas zamykania bramy.
    Wyjechał normalnie, a po zgaszeniu już nie odpaliłem.
    Aku miał ze dwa lata.

  • 35. Data: 2022-04-24 11:05:06
    Od: cef <c...@i...pl>

    > I będzie dosyć :)

    Nie liczyłem specjalnie na więcej, ale
    myślałem, że będzie dawał znaki przed padem -
    tak jak poprzedni. Poprzedni zaczął słabej odpalać
    na ciepłym silniku i po rozpoznaniu okazało się, że
    na ciepłym komputer daje mu mniejszą dawkę paliwa
    i dlatego na ciepłym przy nieco słabszym aku gorzej odpalał. Zimny
    startował bez
    zająknięcia. Paradoksalna sytuacja, ale dawała łagodne przejście do
    wymiany na nowy,
    ale tym razem zejscie nagłe zaliczył.

  • 36. Data: 2022-04-24 11:11:45
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-04-24 o 10:35, Collie pisze:

    > To zacznij mierzyć. Kup woltomierz przy okazji wymiany akumulatora -
    > choćby taki wtykany do gniazda zapalniczki - a Twoje życie stanie się
    > ciut mniej stresogenne.

    Bo ja wiem? Jeszcze zacznę się stresować pomiarem.
    Normalnie jak akumulator słabnie, to nie czekam aż padnie, tylko
    go wymieniam i z reguły akumulatory sygnalizowały swoje zejście.
    Na tych kilka samochodów miałem kilka normalnych słabnięć
    z czasem coraz gorzej odpalały, jak wymagały wręcz ciągłego ładowania jazdą
    albo z gniazdka, to były wymieniane.
    Ale był też jeden pad gwałtowny wcześniej i też auto miało jechać w trasę.
    Wtedy odpaliłem na kablach i pojechałem z myślą, że się w drodze
    nad morze naładuje, ale przejechał 450km i rano nie odpalił samodzielnie.
    Tamten miał chyba 8 lat.

  • 37. Data: 2022-04-24 12:56:01
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W niedzielę, 24.04.2022 o 11:11, cef napisał:

    > Bo ja wiem? Jeszcze zacznę się stresować pomiarem.
    > Normalnie jak akumulator słabnie, to nie czekam aż padnie, tylko
    > go wymieniam i z reguły akumulatory sygnalizowały swoje zejście.

    Woltomierz nie tylko pomocny w diagnozie, iż akumulator zdycha,
    ale także, że to alternator mu w tym pomaga, bo nie ładuje go
    jak Pan Bóg przykazał. Ci którzy dali się namówić na woltomierz
    w pierwszym aucie, montują go już bez namowy w drugim.

    --
    Collie

  • 38. Data: 2022-04-24 13:23:34
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 24 Apr 2022 12:56:01 +0200, Collie napisał(a):

> [...]
    > jak Pan Bóg przykazał. Ci którzy dali się namówić na woltomierz
    > w pierwszym aucie, montują go już bez namowy w drugim.

    W dwóch przypadkach (Lanos i Freelander) akumulatory padły z dnia na dzień.
    Dobę wcześniej miały prawidłowe napięcia, bo miałem woltomierz podpięty na
    stałe. Dodatkowo od czasu do czasu mierzyłem skuteczność.

    Początkiem kwietnia padł mi akumulator w domu, w trakcie ładowania.
    Ładował się prawidłowo kilka godzin prądem 2A (akumulator Volt Proffesional
    Japan 100Ah VPJ1000, dwa i pół roku od zakupu), a nagle ładowarka zgłosiła
    błąd. Akumulator zwarł celę i koniec.
    A dzień wcześniej miernik pokazywał mi bodajże 67 albo 68% życia - więc
    całkiem jeszcze dobrze.
    Wkurzające o tyle, że auto było do sprzedaży i musiałem kupić nowy.

    Najdłużej co pamiętam, to żyła Centra w FSO 125p - ponad dwanaście lat i
    jeszcze działała, ale już słabo kręciła.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 39. Data: 2022-04-24 13:58:08
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 24.04.2022 12:56, Collie wrote:
    [...]
> [...]
    > jak Pan Bóg przykazał. Ci którzy dali się namówić na woltomierz
    > w pierwszym aucie, montują go już bez namowy w drugim.
    A po chuj woltomierz jak teraz napiecie i wiele innych rzeczy po OBD na
    smarkfonie można zobaczyć? :-) A niektóre auta to zdaje się fabrycznie
    oferują możliwość podglądu różnych dziwnych parametrów na wyświetlaczu
    ,,komputera pokładowego".

  • 40. Data: 2022-04-24 14:05:41
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W niedzielę, 24.04.2022 o 13:23, Adam napisał:

    > W dwóch przypadkach (Lanos i Freelander) akumulatory padły z dnia na dzień.
    > Dobę wcześniej miały prawidłowe napięcia, bo miałem woltomierz podpięty na
    > stałe. Dodatkowo od czasu do czasu mierzyłem skuteczność.

    Wyjątek potwierdza regułę, co znane było już w starożytnym Rzymie.
    Zatem dalej uważam, że woltomierz w samochodzie bardziej przydaje
    się kierownikowi auta, niż na ten przykład czujniki ciśnienia opon,
    bo opona z czujnikiem też potrafi wystrzelić, a gdy złapię gumę,
    to wiem to i bez czujnika. Szlag mnie przy tym trafia, gdy wspomnę,
    że dodatkowy komplet czujników kosztował połowę ceny dobrych opon.

    --
    Collie