  • 41. Data: 2022-03-05 16:11:10
    Temat: Re: Jak się dziś odbiera radio
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W sobotę, 5.03.2022 o 14:14, PeJot napisał:

    > Natenczas *kupowanie* radia, jako kolejnego klocka mija się z celem,

    *Na ten czas*. Natenczas znaczy wówczas.

    Natenczas Wojski chwycił na taśmie przypięty
    Swój róg bawoli, długi, cętkowany, kręty
    Jak wąż boa, oburącz do ust go przycisnął,
    Wzdął policzki jak banię, w oczach krwią zabłysnął,
    Zasunął wpół powieki, wciągnął w głąb pół brzucha
    I do płuc wysłał z niego cały zapas ducha,
    I zagrał...

  • 42. Data: 2022-03-05 18:49:54
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2022-03-01 17:23, PeJot wrote:
    > Czołem.
    >
    > W mojej kablówce właśnie wyłączono UKF, a był używany. Co teraz:

    Do sądu z nimi!
    Do rzecznika praw ob.
    Do sadu z zarządcą budynku!

    BTW

    powiesisz dipol na balkonie to każą Ci zdjąć
    (bo szpeci elewację)

    Włodek

  • 43. Data: 2022-03-05 22:03:49
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 5 Mar 2022 12:40:54 +0100, ąćęłńóśźż napisał(a):

    > Może używkę samochodową?

    I tu mam pytanie.
    Swego czasu w sklepach można było kupić obudowę DIN1 na radio samochodowe.
    Często bywały też z własnym zasilaniem, a nierzadko też z głośnikami.
    Te większe udawały zwykły zestaw dla małolata.

    Widział gdzieś ktoś coś takiego?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 44. Data: 2022-03-05 22:31:39
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 05.03.2022 o 22:03, Adam pisze:
> [...]
    > Często bywały też z własnym zasilaniem, a nierzadko też z głośnikami.
    > Te większe udawały zwykły zestaw dla małolata.

    nigdy nie widziałem, ba, pierwszy raz o tym słyszę

    z ciekawości wbiłem w wyszukiwarkę, ale poza samoróbkami to same bryzgoszczelne na
    łódkę
    za stosunkowo duże pieniadze

  • 45. Data: 2022-03-06 09:44:05
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > Często bywały też z własnym zasilaniem, a nierzadko też z głośnikami.
    > Te większe udawały zwykły zestaw dla małolata.

    https://allegro.pl/oferta/kieszen-maskownica-kaseta-
    schowek-1din-188x59x112-9953697554

    Na allegro pełno. Szukaj w necie pod nazwą "kieszeń do radia".

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 46. Data: 2022-03-06 10:45:42
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Hello jacek,
    >

    > Za komuny PR1 odbierałem na radiu detektorowym. 30 metrów anteny
    > rozwieszonej między budynkami + prosty obwód LC + złącze BC
    > tranzystora germanowego jako dioda dawało sygnał m.cz.
    > rzędu 1V. W Opolu. 230 km w linii prostej.
    > Odbiór był zabijasty.

    Smaka mi narobiłeś :)

    Zwłaczcza, że mam warunki aby antenę powiesić. Dioda germanowa też się
    znajdzie. Muszę tylko słuchawki wysokoomowe załatwić.

    jp

    --
    jp

    www.flowservice.pl
    www.flowsystem.pl

  • 47. Data: 2022-03-07 11:42:20
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 06/03/2022 09:45, jacek pozniak wrote:

    > Smaka mi narobiłeś :)
    >
    > Zwłaczcza, że mam warunki aby antenę powiesić. Dioda germanowa też się
    > znajdzie. Muszę tylko słuchawki wysokoomowe załatwić.

    W dawnych czasach nie było zasilaczy impulsowych ... no i PR1 nadawał z
    Gąbina mocą 2MW

    c.

  • 48. Data: 2022-03-07 13:43:34
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2022-03-05 o 09:03, Runt pisze:
    > na prezydenta postawili
    > klauna i artystę kabaretowego. I co ten klaun zrobił?

    Spodobał mi się mem:
    Widoczne na Ziemi z kosmosu:
    - Egipskie piramidy,
    - Amazonka,
    - Wielki Kanion,
    - jaja Załenskiego.

    P.G.

  • 49. Data: 2022-03-07 16:47:42
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello jacek,

    Sunday, March 6, 2022, 10:45:42 AM, you wrote:

    > Smaka mi narobiłeś :)
    > Zwłaczcza, że mam warunki aby antenę powiesić. Dioda germanowa też się
    > znajdzie. Muszę tylko słuchawki wysokoomowe załatwić.

    Nie masz żadnego wzmacniacza pod ręką? Ja używałem Bambino - wszystko
    schowane w środku. Jak chcałem słuchać płyt, to diodę (tranzystor) odpinałem.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 50. Data: 2022-03-07 17:11:17
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan RoMan Mandziejewicz napisał:

    > Nie masz żadnego wzmacniacza pod ręką? Ja używałem Bambino - wszystko
    > schowane w środku. Jak chcałem słuchać płyt, to diodę (tranzystor) odpinałem.

    Ja taki odbiornik detektorowy, zrobiony ze znalezionej w domu niepotrzebnej
    szpulki od nici, miałem wpięty do wejścia gramofonowego radia poniekąd wysokiej
    klasy (niemiecki Juwel 2). Lepiej było słychać niż, z -- jak byśmy to dzisiaj
    powiedzieli -- natywnej superheterodyny w dwie pentody szarpanej.

    --
    Jarek