-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!nx01.iad01.newshosting.com!n
ewshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.
news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajechać silnik ZI i ZS
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <levjbo$54i$1@news.task.gda.pl>
<18uav2ea7orfr.1ir3dgstwfgfq$.dlg@40tude.net>
<lf01qe$s0m$1@news.task.gda.pl>
Date: Sun, 2 Mar 2014 22:21:45 +0100
Message-ID: <1...@4...net>
Lines: 29
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.11.130.60
X-Trace: 1393795310 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2144 83.11.130.60:64981
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2525905
[ ukryj nagłówki ]Dnia Sun, 2 Mar 2014 20:44:38 +0100, Bugatti napisał(a):
> Tomaszu i inni,
>
> może nie jasno się wyraziłem ale nie chodzi tylko o wydajność termiczną
> układu chłodzenia i odporności silnika na termikę. Przy jeździe na czerwonym
> polu, ale przez stały okres czasu obciążenie jest małe ale przyspieszenia w
> układzie rozrządu (i korbowo-tłokowym) - ogromne.
Bez przesady, odcięcie (w zależności od sposobu realizacji) to albo po
prostu wyregulowanie obrotów na maksymalnych za pomocą elektronicznej
przepustnicy, albo odcinanie paliwa.
Obroty trochę falują, ale bez przesady z tymi przyspieszeniami.
> Więc 10 minut jazdy non
> stop na odcince powinno te silniki w Top Geart zniszczyć, no chyba (co
> bardzo prawdopodobne) kręcili je tylko przez kilkanaście sekund, dla potrzeb
> sekwencji, które zmontowali przy montażu filmu ;)
Nie ma powodu żeby coś się miało zniszczyć.
Obciążeniowo silnik jest dostosowany do ciągłej pracy z mocą maksymalną, a
podczas jazdy na odcięciu na I biegu, moc średnia jest dużo niższa.
A te przeciążenia to też nie jest żaden problem - silnik jest przystosowany
zarówno do przyspieszania z maksymalną prędkością jak i hamowania.
Zmiany przyspieszenia nie są żadnym szczególnym stresem dla konstrukcji,
natomiast zmiany prędkości towarzyszące odcięciu nie są szybsze niż przy
zwykłych przygazówkach.
Następne wpisy z tego wątku
- 02.03.14 22:24 tá´Ź
- 02.03.14 22:34 Bugatti
- 02.03.14 22:46 Bugatti
- 02.03.14 23:21 Tomasz Pyra
- 02.03.14 23:22 AZ
- 02.03.14 23:33 Tomasz Pyra
- 03.03.14 00:04 ToMasz
- 03.03.14 00:36 Tomasz Pyra
- 03.03.14 00:40 Jacek
- 03.03.14 07:41 ToMasz
- 03.03.14 08:31 Miroo
- 03.03.14 08:44 J.F.
- 03.03.14 09:00 Budzik
- 03.03.14 09:37 AZ
- 03.03.14 10:50 Adam Wysocki
Najnowsze wątki z tej grupy
- Ciekawostka elektryczno-pożarowa :)
- (Nie)typowy problem z elektrykiem
- Życie z Renault Twizy: Jak to NAPRAWDĘ wygląda
- Takim bym jeździł - Złomnik: Golf jedynka z wnętrzem od Fabii
- ostatni raz byłem na myjni
- Zimowy płyn do spryskiwania szyb
- jęczy wspomaganie
- wrzesień
- jak się kupuje elektryczny?
- jak sprawdzić czy zerwałem gwint
- Wrześniowe promocje na ładowarkach
- KIA 2025r
- Rejestracja godna elektryka
- Koniec dopłat
- Odszkodowanie
Najnowsze wątki
- 2025-10-02 wyjebka na zaliczkę
- 2025-10-02 Ciekawostka elektryczno-pożarowa :)
- 2025-10-02 monitorowanie sprawy sądowej
- 2025-10-02 Warszawa => Dyrektor pionu IT <=
- 2025-10-02 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Konsultant wewnętrzny <=
- 2025-10-01 Dlaczego nie skorzystam z promocji -40% na MT w rocznej prenumeracie
- 2025-10-01 Multimetr z bluetooth
- 2025-10-01 Citek i "wymagane działanie"
- 2025-10-01 Białystok => Software Engineer .Net <=
- 2025-10-01 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-10-01 Wrocław => Specjalista ds. Marketingu Online (PPC) <=
- 2025-10-01 Gdańsk => Starszy programista oprogramowania C++ <=
- 2025-10-01 Chrzanów => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie f
- 2025-10-01 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-10-01 Białystok => Inżynier oprogramowania .Net <=