    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Jaka stal na projekt DIY
    <s32ggu$v4q$1@gioia.aioe.org> <6054d3fb$0$513$65785112@news.neostrada.pl>
    <6...@g...com>
    <605506a1$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@g...com>
    <60551b66$0$549$65785112@news.neostrada.pl>
    <9...@g...com>
    <6055d9fb$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
    <z%w5I.361127$%9K9.132786@fx42.ams1>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <6058ae01$0$558$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <6058cd39$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <6058fdc0$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <6059b0d4$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <6059e16f$0$24051$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Tue, 23 Mar 2021 14:02:17 +0100

    Pan J.F. napisał:

    > Przy czym u nas byl EARN, a BITNET ... czy po amerykanskiej stronie
    > tez taki antykomercyjny ?

    Jakoś tak wyglądały wierzenia ludowe.

    > To bodajze bylo zwiazane z tym, ze rzad amerykanski placil uczelniom
    > za łącza, no i tak uzywanie do innych celow zakrawalo na kradziez
    > federalną :-)

    Tylko co to są te "inne cele"? Skoro sieć ma ograniczoną listę
    użytkowników, służy do tego, by porozumiewali się oni między sobą,
    to mam wątpliwości, czy Przypadek Roberta B. łapie się na definicję
    komercyjnej reklamy.

    > Ale Bitnet to chyba troche bardziej otwarty byl ..

    W jakim sensie otwarty? Bardzo zamknięta sieć pod każgym względem.
    Łącząca komputery tego samego typu, takimi samymi łączmi (9600bps).

    --
    Jarek