-
Data: 2021-03-01 13:58:45
Temat: Re: Jaki procent kosztów wytworzenia samochodu to koszty wynagrodzeń (osobowe)?
Od: ąćęłńóśźż <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Droższe w zakupie, ale czy w użytkowaniu?
Nigdy w życiu nie naprawiałem tłumika w żadnym z zachodnich samochodów (pewnie sporo
szczęścia ale jednak nigdy), a w Maluchu czy
Poldolocie raz na 9 miesięcy wizyta u tłumikarza.
Podobnie z klockami, olejami, prowadnicami foteli, aparatami zapłonowymi,
"ustawianiem" rozrządu czy wieloma innymi pierdołami.
Gdy na jeżdżeniu zarabiałem (bo kilometrówka w czasach Poldolota była jak dziś, sporo
km w delegacjach) to serwisowałem w fabrycznym
przy Towarowej (już nie chcieli Poldków przyjmować na przeglądy, ale mi się udawało
bo co 10 tys. km w książce serwisowej był
stempel więc z sentymentu "starego klienta" obsługiwali (nawet do 2000 r.?), bywało
że za taki przegląd 1400 zł pękło a to przeglądy
co 10 tysi).
Co do wyposażenia prywatny Poldek miał więcej niż służbowe zachodnie (ale dyrektor to
nie prezes ;)), do dziś mnie fascynuje że za
przeciwmgielne przednie trzeba zawsze dopłacać (opcją lub pakietem).
A gdy po prywatnym Dużaku pierwszym służbowym Kadetem przejeżdżałem przez warszawskie
torowiska to zawsze myślałem, że ten Opelek z
blaszek od konserw za chwilę się rozleci.
Technologia technologią, ale u nas jakość pracy kulała, potrzeba było tych 30 lat na
wymianę software'u w główkach klasy
robotniczej.
I w dzisiejszym okienku historycznym mamy szczęście, że sąsiadujemy z Niemcami
(pomiędzy Wisłą a Bugiem nieco insza inszość).
Co do kosztów to na studiach mnie uczyli, że koszt materiału to średnio 7% ceny
produktu (lub kosztu, już nie pamiętam).
Co więc tyle kosztuje, jeśli nie robocizna?
Amortyzacja sprzętu?
Może być spora, branża bardzo kapitałochłonna.
-----
> W latach 90. najtańszym autem u nas był Polonez, bo cała produkcja była u nas.
> Niestety sprzedaż spadła, - ludzie woleli droższe, ale lepiej wyposażone auta (była
to też kwestia "zachłyśnięcia się" Zachodem).
Następne wpisy z tego wątku
- 01.03.21 14:07 Cavallino
- 02.03.21 10:07 J.F.
- 02.03.21 10:32 J.F.
- 02.03.21 10:37 J.F.
- 02.03.21 14:02 T.
- 02.03.21 14:42 ąćęłńóśźż
- 02.03.21 14:45 ąćęłńóśźż
- 03.03.21 18:38 J.F.
- 04.03.21 12:27 T.
- 04.03.21 12:39 J.F.
- 07.03.21 15:18 Peter
- 08.03.21 07:28 Cavallino
- 08.03.21 10:16 T.
- 09.03.21 17:56 Peter
- 09.03.21 17:56 Peter
Najnowsze wątki z tej grupy
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Lunar Rover był elektrykiem. Ważył 35 kg Zasięg 80 km Na Księżycu w 1971 r.
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-05-17 Bieruń => Administrator i wdrożeniowiec Lotus Notes/Domino <=