  • Data: 2021-11-23 00:37:44
    Temat: Re: Jakie firmy produkowały w Niemczech V1, V2 i V3?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 22.11.2021 o 21:05, J.F pisze:

    > Produkcja to IMO taka smiertelna nie byla, no chyba ze wycienczony
    > robotnik wpadl pod maszyne ciezka.
    >
    > Ale wczeniej trzeba bylo te podziemne komory zrobic, a to bardzo
    > ciezka praca, przy ktorej wiezniowie sie wycienczali ...

    Dlatego pytałem kolegę, co i skąd cytuje. można by ocenić metodologię
    tych badań.

    > Jak to mowia Amerykanie - bomby atomowe ocalily bardzo wielu ...
    > Japonczykow. Ktorzy by zgineli przy obronie japonskich wysp :-(

    Myślę, że ratowanie Japończyków było ostatnim argumentem. Oni po
    pierwsze ratowali własnych żołnierzy, a po drugie chcieli Stalinowi
    pokazać, co mogą.

    > U nas okupant mordowal, w Danii, Holandii, Francji - troche mniej. A
    > przeciwnik bombardowal, ale jakies wsie to przypadkiem - nie oplacalo
    > sie.

    Tyle, że celność bombardowań była dość marna.

    > No i w wojnie brala udzial USA, Kanada, Australia ... a nawet sporo
    > rejonow Anglii i Szkocji bylo bezpiecznych, bo poza zasiegiem
    > Luftwaffe.

    Oczywiście. Ale ten niebezpieczny region był zdecydowanie dalej, niż
    choćby w I WS. Wówczas już niby były samoloty i sterowce, ale to
    zupełnie inna skala zagrożenia.

    --
    Robert Tomasik