eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJeszcze o elektrycznych › Re: Jeszcze o elektrycznych
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!news.uzoreto
    .com!feeder1.feed.usenet.farm!feed.usenet.farm!peer03.ams4!peer.am4.highwinds-m
    edia.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostra
    da.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Jeszcze o elektrycznych
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <rd261u$8qt$1$horizn@news.chmurka.net>
    <5ef71a03$0$17361$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ef71ea3$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ef73c11$0$552$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ef750d0$0$523$65785112@news.neostrada.pl>
    <1f3ejzyq6hkja$.wm9tphfrbhaj.dlg@40tude.net>
    <5ef76d1e$0$17351$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@4...net>
    <5ef783c3$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@4...net>
    <5ef795ee$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
    <wj3z2glyuucs.xnop9s3jg51w$.dlg@40tude.net>
    <5ef79b13$0$550$65785112@news.neostrada.pl>
    <qo812zwf8jg7.1saw3a1p9y21c$.dlg@40tude.net>
    <5ef7a88d$0$550$65785112@news.neostrada.pl>
    <a1ixmredd96e$.wqu208kgb8qs$.dlg@40tude.net>
    <5ef822c7$0$521$65785112@news.neostrada.pl>
    <1f2t72bo4d1jw.1qupi9dredv0w$.dlg@40tude.net>
    <5ef845e2$0$17347$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ef9f829$0$542$65785112@news.neostrada.pl>
    <5efa1e7e$0$558$65785112@news.neostrada.pl>
    <5efa2362$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Shrek <...@w...pl>
    Date: Mon, 29 Jun 2020 21:51:47 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:68.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/68.9.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <5efa2362$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 25
    Message-ID: <5efa4652$0$544$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.142.196.21
    X-Trace: 1593460306 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 544 83.142.196.21:55282
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3036
    X-Received-Body-CRC: 2433099746
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2680861
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 29.06.2020 o 19:22, J.F. pisze:

    >> Jeśli trzeba mogę wytłumaczyć, ale dla mnie to nic ciekawego. Po
    >> prostu tak jest i wiem dlaczego.
    >
    > Tlumacz. Tylko uprzedzam, ze ja dociekliwy jestem :-)

    W prostych słowach - generator to maszyna elekryczna napędzana przez
    turbinę. Połączona na sztywno, więc obroty generatora są takie same jak
    turbiny. Turbina jak to silnik ma obroty zależne od obciążenia. Żeby
    zostać w temacie grupy - jedziesz samochodem na stałym biegu ze stałym
    obiążeniem - obciążenie równa się moc na kołach (przymijmy na wale dla
    równego rachunku, żeby trzymać się mentalnie wału generatora;) - tak
    naprawdę to będzie razy sprawność, skrzyni przegubów itp). Samochód ani
    nie przyspiesza, ani nie zwalnia moc jest stała (w przybliżeniu jak nie
    ruszamy gejem gazu). I teraz dojeżdamy do górki. Geja gazu nie ruszamy,
    samochód zwalnia bo obciążenie wzrosło, co za tym idzie obroty spadają.
    Dojeżdzamy do zjazdu obroty rosną, bo obciążenie spadło. My chcemy
    utrzymać obroty 3600, bo to daje ładne 50 Hz w gniazdku.

    To tak z grubsza. Zapewne znajdziesz jakąś nieścisłość:P


    --
    Shrek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: