  • 11. Data: 2009-08-20 07:54:04
    Temat: Re: Kabel ekranowany do modemu/routera
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > tu siedzą ludzie, którzy mniej więcej choć wiedzą,

    Zapomniałeś dodać że "wiedzą praktycznie, a nie z książek" ;-)

  • 12. Data: 2009-08-20 09:30:01
    Od: Adam Górski <t...@m...pl>

    kola pisze:
    > Witam. Nie wiem jaki kupić kabel ekranowany, który ma połaczyć komputer z
    > modemem. Chodzi o dobre ekranowanie, żeby nie siało prążkami.

    Witam,

    Domyślam sie że chodzi o modem kablowy (TV) i podłączenie ethernetem lub
    USB do PC. A prążki o których wspominasz to prążki w TV analogowej.

    Jeżeli Ethernet to bez jakiegokolwiek ekranowania lub ekran przerwany po
    jednej stronie.

    Jeżeli USB to gorzej bo musisz wstawić izolator galwaniczny na kablu
    antenowym.

    Szczególnie jest to problemem kiedy w budynku występuje zerowanie
    zamiast uziemienia.

    Adam

  • 13. Data: 2009-08-20 10:06:08
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Włodzimierz Wojtiuk pisze:
    > Użytkownik "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> napisał w wiadomości
    >>
    > i koszmarne problemy z "zarobieniem", albo i nie ;)
    i w przypadku pasków/prążków na TV - pogorszenie sytuacji :) Bo
    powstanie pętla masy po tym ekranie, przy zwykłym kablu eth sam sygnał
    (wszystkie pary) idą przez transformatorek i są izolowane galwanicznie,
    przy ekranowanym - ekran zwiera uziemienie obu urządzeń...

    Jak ktoś tu już pisał - spróbowac izolatora galwanicznego na przewodzie
    antenowym, jeśli to o modem kablowo-tv-eth chodzi.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 14. Data: 2009-08-20 10:08:32
    Od: Konop <k...@g...pl>

> [...]
    > (wszystkie pary) idą przez transformatorek i są izolowane galwanicznie,
    > przy ekranowanym - ekran zwiera uziemienie obu urządzeń...

    A takiego ekranu nie podpina się przypadkiem tylko z jednej strony?? ;)...

  • 15. Data: 2009-08-20 11:58:15
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Konop pisze:

    > A takiego ekranu nie podpina się przypadkiem tylko z jednej strony?? ;)...
    We wszystkich gotowych przewodach (patchkordach?) stp/ftp jakie
    widziałem/sprawdziłem (a leży tu obok cały karton) zawsze ekran był
    elektrycznym połączeniem obu metalowych obudów wtyków rj45 na obu końcach.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 16. Data: 2009-08-20 13:39:49
    Od: Jaroslaw Rafa <r...@w...krakow.pl>

    Jarek P. <jarek[kropka]p@gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > STP", ale jedyną zauważalną różnicą będzie cena tego kabla oraz
    > problemy z jego kupieniem w sklepie "za rogiem".

    Szosta kategoria to nie woodoo. Jezeli chcesz puszczac po tym kablu 1
    Gbit/s, nie mowiac o 10 Gbit/s, albo sygnal telewizyjny rownoczesnie z
    ethernetem (jak np. w systemie AMP), to szosta, a nawet siodma kategoria
    jest niezbedna.
    Oczywiscie w przypadku zwyklego domowego podlaczenia do Internetu nawet i
    kat. 5 to az za duzo...
    Pozdrowienia,
    Jaroslaw Rafa
    r...@a...krakow.pl
    --
    Zapraszam na moja nowa strone: http://www.ap.krakow.pl/~raj/

  • 17. Data: 2009-08-20 15:33:50
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Jaroslaw Rafa <r...@w...krakow.pl> wrote:

    > Oczywiscie w przypadku zwyklego domowego podlaczenia do Internetu
    > nawet i kat. 5 to az za duzo...

    I o to mi wasnie chodziło :-)

    J.

  • 18. Data: 2009-08-23 01:03:45
    Od: AS <a...@w...pl>

    Włodzimierz Wojtiuk pisze:
    > Użytkownik "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> napisał w wiadomości
    >>
    > i koszmarne problemy z "zarobieniem", albo i nie ;)
    >
    > Włodek

    poza tym nie do końca wiadomo z czym ten ekran połączyć, uziemić z
    jednej strony, aby uniknąć pętli masy, z której?

    Pozdra

    AS