  • 31. Data: 2021-04-08 10:36:58
    Temat: Re: Kamera. Mądry Polak...
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Wracamy do pytania, co robi CPU - czy tylko zapisuje (drobny procent pracy w NAS) czy
    koduje (a jednak chyba kodują kamery?).

    -----

  • 32. Data: 2021-04-08 21:11:15
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 08.04.2021 10:36, ąćęłńóśźż wrote:
    > Wracamy do pytania, co robi CPU - czy tylko zapisuje (drobny procent
    > pracy w NAS) czy koduje (a jednak chyba kodują kamery?).

    Nie chce mi się Ciebie przekonywać, bo do niczego mi to nie potrzebne. W
    pracy mam QNAP-a, czterordzeniowego z 4GB ram za kwotę dwa razy taką jak
    podana wcześniej - jako "droższy model". Chodzi na tym Apache, MySQL,
    kilka kontenerów Docker, NAS po Sambie dla kilkunastu użytkowników i
    wykorzystywane jest wyjście HDMI do wyświetlania obrazu na małym
    telebimie (HD Station). Ja uważam, że to sprzęt przepłacony.

    Tak, jest tam do "wyklikania" kilkadziesiąt różnych usług, jest App
    Center z którego można zainstalować sobie...21 aplikacji do backupu albo
    10 aplikacji do nagrywania obrazu z kamery (tak nawiasem QNAP ma
    licencję na 1 podpiętą kamerę - przynajmniej do aplikacji "firmowej"
    Surveillance Station, więcej trzeba dokupić ale właściwie nie wiem po
    co, bo w kamerze można ustawić żeby zapisywała sama do udziału
    sieciowego), można sobie postawić WordPressa, serwer proxy albo np.
    serwera plexa czy ściągać torrenty. Można też zainstalować środowiska
    runtime do javy, ruby, php czy pythona i kilku innych. Właściwie to
    wymieniłem większość z ciekawszych rzeczy dostępnych w oficjalnym repo,
    jak ktoś chce więcej to szukaj se na necie. Są repozytoria nieoficjalne,
    ale czasami aktualizacja oprogramowania tam się nigdy nie pojawia,
    czasami po instalacja coś nie działa, a czasami repo po prostu znika.

    Tylko jeden problem. Włącz kilka z tych rzeczy i serwer zaczyna dostawać
    zadyszki. NAS po sambie jest tragicznie wolny. Container Station jest po
    prostu ubogi i jakaś głębsza konfiguracja dockerów to spod ssh pozostaje
    (ale przyznam że to dopiero 2 lata jakoś temu wprowadzili). Jakakolwiek
    konfiguracja apacha czy mysql? Spod ssh. Z Web to można co najwyżej port
    zmienić.

    O właśnie! Są jeszcze dwa interfejsy fizyczne LAN. To te kamery możesz
    odizolować od pozostałego ruchu po interfejsie.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz