  • Data: 2021-06-07 23:10:31
    Temat: Re: Kłamiemy, że tego nie da się naprawić...
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 07.06.2021 o 09:31, Marek pisze:
> [...]
    >
    > https://youtu.be/LrILfIE9IB4

    > (W skrócie: Apple na oficjalnym forum pomocy technicznej banuje każdego,
    > kto próbuje pomóc innym jak uzyskać dostęp do danych na iPhonie/iPadzie,
    > który uległ unieruchomieniu np. z powodu zalania. Film doprawiony rzewną
    > historią pewnego amerykańskiego małżeństwa, które na wakacjach w Europie
    > utopili swojego iPhona i stracili dostęp do tysięcy swoich zdjęć, Apple
    > odmówił im naprawy, twierdząc, że tego naprawić się nie da a ich dane są
    > stracone bezpowrotnie. Jednak niezależny serwis podjął się ratunku i

    Jak dla mnie to "Moje małpy to mój cyrk"...czyli, skoro to forum Apple,
    to mogą robić co chcą. To tylko wystawia im opinię.

    > Oczywiście film troszkę sprawę upraszcza, bo z jednej strony Apple ma
    > częściowo rację w tym, że jeśli telefonu nie da się uruchomić to z
    > powodu bariery krytpograficznej  dostępu do danych nie ma, ale cała
    > sztuczka polega na tym by jednak ten telefon uruchomić i ta malutka
    > kwestia jest tutaj przez Apple przemilczana....

    Być może, w spojrzeniu Apple, nie jest to profesjonalna naprawa bo
    ingeruje podstawę zabezpieczeń, co raczej trudno uznać za "fachowo
    wykonaną naprawę". Kiedyś nie udostępniali metody zbrickowania ale
    ludzie sobie sami robili. Dlatego są fajne fora, na których znajdują się
    ludzie, skłonni do wszelakich rzeczy :)

    > Co można z tym zrobić by ograniczać takie nieuczciwe działania?
    > Stosowanie pierwszego prawa konsumenta ("nie konsumować") jest mało
    > skuteczne. Oczywiście przypadki wyjątkowe jak milionowa kara dla Apple w
    > Australii za błąd 53 (https://youtu.be/cDYeby1Vanw) niewiele tu zmieni,
    > bo odpowiednie regulacje lub bat zapobiegawczy powinien być na
    > większości rynków.

    Po prostu jak w wielu przypadkach (już od dawna) szukać pomocy tam gdzie
    można ją otrzymać. Nawet producenci samochodów robią podobnie, nie tylko
    z zabezpieczeniami. Wszelakie udoskonalenia/przeróbki też nie są
    puszczane na oficjalnych forach producentów.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>