  • Data: 2021-06-08 12:07:47
    Temat: Re: Kłamiemy, że tego nie da się naprawić...
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    On 07/06/2021 23:56, Marek wrote:

    > Jest delikatna różnica. Z OS się udało bo to przestrzeń wirtualna wokół
    > hardware, którą wypełnia się naturalnie, to raz. Dwa: soft (w tym
    > obszarze gdzie stosuje się OS) najczęściej jest wymienny t.j. był
    > alternatywą do braku funkcjonalności w sofcie pierwotnym-komercyjnym
    > (Stallman i drukarki). Trzy to praktycznie brak (pomijając niszowe
    > przypadki) kwesti prawnej, producent sprzętu nie zakazuje (czyt. nie
    > jest w stanie) użycia softu alternatywnego, t.j. gwarancja oczywiście
    > opiewa na daną wspieraną konfigurację hardware+soft ale nie jest karalne
> [...]

    Nie chodziło mi o open hardware.

    Nawiązywałem do (nie) dzielenia się informacjami serwisowymi przez
    niezalezne serwisy.

    Open Hardware to jest troche osobna bajka. Jest normą że chińczycy
    skopiują hardware wcześniej czy później, mniej albo bardziej dokładnie
    ale jest też troche projektów całkowicie otwartych, które dają sobie
    radę finansowo.
    Oczywiście firma notowana na giełdzie to już jest problem. Jej kondycja
    zależy od ciągłego, dużego wzrostu. Jak go nie będzie to inwestorzy odejdą.

    c.