  • Data: 2021-06-08 08:18:12
    Temat: Re: Kłamiemy, że tego nie da się naprawić...
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 08/06/2021 00:40, Marek wrote:
    > Ale tu nie chodzi o to czy głoduje, prawda?

    "zabieraniem chleba ciężko pracującym warsztatom"

    Sam wspomniałeś o tym chlebie, więc pytam czy Louis umarł z głodu.

    > Argumentum ad absurdum.

    Taki sam jak z chlebem.

    I przy okazji: spotkałem w życiu kilku ludzi któży twierdzili że ksiązki
    za darmo to bardzo zły pomysł. Wręcz kradzież. Dlatego uważają, że
    bibliteki należy zlikwidować, każdy ma płacić za dostęp do wiedzy i kultury.

    > Mówimy o wiedzy specyficznej, eksperckiej a nie
    > powszechnej i podstawowej.

    Więc Luois nie umarł z głodu. Kazik z warsztatu naprawiajacego
    telewizory Rubint tez nie umarł, jak pojawiły się książki na temat
    naprawy Rubinów, a taka wszesna, papierowa forma internetu też miała
    podobne pozycje.

    Zakładanie że tego typu wiedza jest podstawą biznesu jest naiwne.
    Podstawą tego biznesu jest doświadczenie. Grazynka z księgowości,
    wiedząca że C18 w odchylaniu poziomym Rubina ma mieć 10uF, nic z tą
    wiedzą nie zrobi. Kolega z sąsiedniego miasta, natomiast, naprawi kilka
    Rubinów szybciej niż gdyby miał to sam wykombinować.

    Fachowcy nie tracą przez to, że wiedza jest dostepna. Ilość domowych
    naprawiaczy, któży potrafią z sukcesem naprawić laptopa, jest promilem
    promila. Nie stanowią dla nich rynku. Dla nich rynek to wytipsowana
    Andżelika która znowu zalała swojego maczka kawą w Starbucksie. A jak
    jakiś hobbysta sobie naprawi sam laptopa, nic nie zmienia.