  • 51. Data: 2021-12-09 06:16:31
    Temat: Re: Kolejna "zaleta" elektryków.
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 08-12-2021 o 20:25, cef pisze:

    kłamałeś wtedy w sprawie
    > dzwonienia do mojego serwisu i otrzymałem pisemną odpowiedź z serwisu,
    > że nikt
    > inny oprócz mnie nie dzwonił i nie pytał o to, o czym tu rozmawialiśmy.

    Sorry, ale za czyjeś kłamstwa, nawet pisemne nie biorę odpowiedzialności.
    Jak piszę, że coś zrobiłem, to tak było i tyle.

    Nie wymyślam, nie koloryzuję, nie tworzę faktów, które nie miały miejsca.
    Mogę coś gdzieś źle zrozumieć albo po kimś coś mało prawdziwego
    powtórzyć, ale nigdy nie mijam się z prawdą świadomie i celowo.

    Jak napisałem, ze dzwoniłem, to tak właśnie było.

  • 52. Data: 2021-12-09 10:36:13
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 08.12.2021 o 21:18, Shrek pisze:

    > No to sprawę ujebał startstop a nie automat:P

    Ale to nie startstop rozładował akumulator tylko np światła. W automacie
    mogłyby rozładować siłowniki. A zatrzymać silnik tak, że aku przestaje
    być zasilany można na różne spsoby.

  • 53. Data: 2021-12-09 18:48:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.12.2021 o 10:36, ii pisze:

    > Ale to nie startstop rozładował akumulator tylko np światła.

    Zapewne akurat właśnie startstop. Normalnie raczej akusy nie padają bez
    ostrzeżenia, a nawet jak padają to silnik od tego nie gaśnie, więc masz
    altka i aku ci nie potrzebny do zmiany biegów.

    > W automacie
    > mogłyby rozładować siłowniki.

    Mogłoby i ufo się nad nim pojawić i wtedy to jest perfektly normal
    fenomena, że wszystko gaśnie. No ale zwykle to się jednak nie zdaża,
    więc zachowajmy pozory powagi.

    > A zatrzymać silnik tak, że aku przestaje
    > być zasilany można na różne spsoby.

    Zgadza się, przy czym 110 przypadków na 100 (zwłaszcza w automatach, co
    ich nie zdusisz przy ruszaniu) to dojechanie do celu i wyłączenie
    silnika. Wiec jak pisałem w zasadzie najgorsze co może cię z tego powodu
    spotkać, to że utkniesz na miejscu parkingowym. I wtedy masz w pompie,
    czy działa pompa od elektrozaworów skrzyni.

    --
    Shrek

  • 54. Data: 2021-12-09 19:36:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 6 Dec 2021 00:30:00 +0100, RadoslawF wrote:
    > https://www.youtube.com/watch?v=lGW8fz03JcU
    >
    > Ale są i plusy, można już kupić "kanister" do elektryka.
    > Ktoś się orientuje za ile?

    A tymczasem ...

    tydzien temu RCB
    https://www.komputerswiat.pl/aktualnosci/wydarzenia/
    rzadowe-centrum-bezpieczenstwa-wyjasnia-jak-przygoto
    wac-sie-na-blackout-i-brak-pradu/bc0xq5x
    profilaktycznie "szkoli" co robic przy braku pradu.
    Oczywiscie, k*, przez twittera.

    a trzy dni temu zabraklo 1GW
    https://gramwzielone.pl/trendy/106870/szwedzi-urucho
    mili-50letnia-elektrownie-aby-w-polsce-nie-zabraklo-
    pradu

    Prorok czy co?

    Taaa, i co tu robic:
    -kupic sobie elektryka z duza bateria ... moze da sie dom zasilic w
    razie potrzeby,
    -trzymac stare auto spalinowe, bo z elektrykami jak widac nigdy nie
    wiadomo,
    -kupic sobie agregat i paliwo na zapas :-)

    A tak swoją drogą ... ze wiatru zabraklo, to jedno,
    ale ze ktos nie zaplanowal odpowiedniej rezerwy, to drugie.

    A drugie ... mielismy szczescie, jak niedawno Belchatow polegl?

    J.

  • 55. Data: 2021-12-09 20:03:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.12.2021 o 19:36, J.F pisze:

    > A tak swoją drogą ... ze wiatru zabraklo, to jedno,
    > ale ze ktos nie zaplanowal odpowiedniej rezerwy, to drugie.

    Przecież zieloni twierdzą, że oze tylko pomaga zbilansować system:P

    > A drugie ... mielismy szczescie, jak niedawno Belchatow polegl?

    Po prostu nie mieliśmy pecha. Niby można tak działać, ale w ramach infry
    krytycznej to trochę słabe. Normalnie powiedziałbym że to znaczy że
    państwo z kartonu lepionego gównem, ale to się po niby cywilizowanych
    krajach rozszerza.

    --
    Shrek

  • 56. Data: 2021-12-09 20:07:27
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

> [...]
    >
    > a trzy dni temu zabraklo 1GW
    > https://gramwzielone.pl/trendy/106870/szwedzi-urucho
    mili-50letnia-elektrownie-aby-w-polsce-nie-zabraklo-

    Wypierdzielić od władzy debili, którzy popsują wszystko co się da.
    Nawet prąd.

  • 57. Data: 2021-12-09 20:41:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 9 Dec 2021 20:07:27 +0100, Cavallino wrote:

> [...]
    pradu

    > Wypierdzielić od władzy debili, którzy popsują wszystko co się da.

    Zaraz zaraz ... czy nie ty pisales, zeby zamknac wszystkie elektrownie
    weglowe ?

    J.

  • 58. Data: 2021-12-09 20:48:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 9 Dec 2021 20:03:13 +0100, Shrek wrote:

    > Przecież zieloni twierdzą, że oze tylko pomaga zbilansować system:P

    > Po prostu nie mieliśmy pecha.

    No nie - 4GW utraty to juz jest pech.
    A szczescie, ze sie skonczylo bez wiekszych skutkow.

    P.S. jest i diagnoza - ktos pomylil szafki

    https://www.money.pl/gospodarka/dyzurny-pomylil-prze
    laczniki-poznalismy-przyczyny-wylaczenia-elektrowni-
    w-belchatowie-6663704357317376a.html

    J.

  • 59. Data: 2021-12-09 21:00:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.12.2021 o 20:48, J.F pisze:

    > No nie - 4GW utraty to juz jest pech.

    Ciekawe czy wtedy wiało?

    > A szczescie, ze sie skonczylo bez wiekszych skutkow.

    Zadziwająco dobrze,

    > P.S. jest i diagnoza - ktos pomylil szafki

    E. Nie do końca - znaczy na końcu ktoś szafki pomylił, ale wcześniej
    pominieto automatykę a jeszcze wcześniej zajebano albo po prostu nie
    było kupy uziemienia. Może i lepiej że atomówek nie mamy, bo cos mi to
    przypomina;)

    --
    Shrek

  • 60. Data: 2021-12-09 22:57:19
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-12-09 o 06:16, Cavallino pisze:
> [...]
    > powtórzyć, ale nigdy nie mijam się z prawdą świadomie i celowo.
    >
    > Jak napisałem, ze dzwoniłem, to tak właśnie było.

    Po Twoim gadaniu w takim tonie podjąłem właśnie wtedy
    akcję sprawdzenia czy dzwoniłeś.
    Normalny człowiek powiedziałby, że ma billing, ale Ty pewnie
    z budki dzwoniłeś :-).