  • 1. Data: 2021-12-04 15:34:32
    Temat: Złośliwość Głupota? Zqwiść?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dziś podczas jazdy słuchałem Radia Kierowców.
    Gadali o dzisiejszym Rajdzie Barbórka.

    Podczas przejazdu pomiędzy OS-ami panowie pulicjanci zatrzymali dowody
    rejestracyjne dwóch pojazdów za "głośny wydech" i za "brak wnętrza".

    Drugi problem to taki, że pojazd uczestniczący w rajdzie nie może być
    przewożony na lawecie, skutkuje to nawet odebraniem licencji.

    Pamiętam z rajdów, w których uczestniczyłem osobiście, że też czasami
    policyjne ekipy czaiły się np przy wyjeździe albo wjeździe na parking i
    łapali. Kiedyś zgarnęli całą ekipę na quadach - kilka pojazdów od razu.

    O co chodzi? Czy Policja świadomie zatrudnia takie betony?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 2. Data: 2021-12-04 16:17:37
    Temat: Re: Złośliwość Głupota? Zqwiść?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.12.2021 o 15:34, Adam pisze:

    > Czy Policja świadomie zatrudnia takie betony?

    Tak, a bo co?

    --
    Shrek

  • 3. Data: 2021-12-04 20:07:54
    Od: yabba <...@...pl>

> [...]
    >
    > Podczas przejazdu pomiędzy OS-ami panowie pulicjanci zatrzymali dowody
    > rejestracyjne dwóch pojazdów za "głośny wydech" i za "brak wnętrza".

    Mierzyli głośność wydechu? Może rzeczywiście był za głośny.
    Tego wnętrza to nie rozumiem. Chodzi o wyposażenie kabiny pasażerskiej
    czy brak wnętrza w katalizatorze.

> [...]
    > policyjne ekipy czaiły się np przy wyjeździe albo wjeździe na parking i
    > łapali. Kiedyś zgarnęli całą ekipę na quadach - kilka pojazdów od razu.

    Quady były zarejestrowane i spełniały wymogi?

    > O co chodzi? Czy Policja świadomie zatrudnia takie betony?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 4. Data: 2021-12-04 20:49:59
    Od: ii <i...@o...invalid>

> [...]
    >
    > Podczas przejazdu pomiędzy OS-ami panowie pulicjanci zatrzymali dowody
    > rejestracyjne dwóch pojazdów za "głośny wydech" i za "brak wnętrza".

    A moje Twizy dzisiaj przeszło przegląd, ale ... nie ma wydechu w tym
    katalizatora.

    > Drugi problem to taki, że pojazd uczestniczący w rajdzie nie może być
    > przewożony na lawecie, skutkuje to nawet odebraniem licencji.

    Ale wiesz, to na drodze publicznej było. Tam panuje ścierwo pospolite.

> [...]
    > łapali. Kiedyś zgarnęli całą ekipę na quadach - kilka pojazdów od razu.
    >
    > O co chodzi? Czy Policja świadomie zatrudnia takie betony?

    Oni się tym trudnią.

  • 5. Data: 2021-12-04 21:09:32
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 04.12.2021 o 15:34, Adam pisze:

    > Podczas przejazdu pomiędzy OS-ami panowie pulicjanci zatrzymali dowody
    > rejestracyjne dwóch pojazdów za "głośny wydech" i za "brak wnętrza".
    Teraz czekamy na zatrzymanie dowodów samochodów, które jadą z tablicami
    rejestracyjnymi "Para Młoda"
    Jacek

  • 6. Data: 2021-12-04 22:59:11
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 04.12.2021 o 20:07, yabba pisze:

    > Mierzyli głośność wydechu? Może rzeczywiście był za głośny.
    > Tego wnętrza to nie rozumiem. Chodzi o wyposażenie kabiny pasażerskiej
    > czy brak wnętrza w katalizatorze.

    > Quady były zarejestrowane i spełniały wymogi?

    Przepraszam, ale się pospieszyłem z oceną, a teraz poczytałem dogłębniej
    i sytuacja jest bardziej skomplikowana.
    Przepisy formalnie uniemożliwiają przejście przeglądu przez rajdówkę. Z
    jednej strony regulamin zawodów wymusza klatkę bezpieczeństwa i ważny
    przegląd, a z drugiej strony przepisy państwowe zabraniają modyfikacji
    karoserii poprzez wstawienie klatki. Do tej pory wszystkie przeglądy
    były "naciągane", a nikt nie zaproponował dostosowania prawa do
    rzeczywistości. Teraz trafili się służbiści i mleko się wylało.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 7. Data: 2021-12-04 23:11:04
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 04.12.2021 o 22:59, yabba pisze:

> [...]
    > były "naciągane", a nikt nie zaproponował dostosowania prawa do
    > rzeczywistości. Teraz trafili się służbiści i mleko się wylało.
    Tak to jest, jak rozum zastępuje się procedurami i ma się przekonanie,
    że przestrzeganie przepisów jest dobrem najwyższym.
    Dobrze, że nasi dawni przodkowie o tym nie wiedzieli, bo byśmy nadal
    siedzieli w jaskiniach i podjadali korzonki.
    Jacek

  • 8. Data: 2021-12-05 09:22:43
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 4 Dec 2021 23:11:04 +0100, Jacek

    > Tak to jest, jak rozum zastępuje się procedurami i ma się przekonanie,
    > że przestrzeganie przepisów jest dobrem najwyższym.

    Dla jednych nie jest, dla drugich jest. Nie może być tak że dla uciechy
    jednego cierpi dziesięciu.

    > Dobrze, że nasi dawni przodkowie o tym nie wiedzieli, bo byśmy nadal
    > siedzieli w jaskiniach i podjadali korzonki.

    Cóż za absurdalny tekst. Co niby głośny wydech i spaliny szczypiące w oczy
    mają wspólnego z postępem?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 9. Data: 2021-12-05 12:37:25
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 05.12.2021 o 09:22, Myjk pisze:
    > Cóż za absurdalny tekst. Co niby głośny wydech i spaliny szczypiące w oczy
    > mają wspólnego z postępem?
    Waszmość rozszerz nieco horyzonty i weź pod uwagę, że przepisy zawsze
    odnoszą się do zdarzeń przeszłych i nigdy nie przewidują
    niespodziewanych zmian w przyszłości.
    Jakby Fleming miał na ścianie instrukcję mycia sprzętu HACCP i ją
    stosował, to nigdy by nie odkrył penicyliny.
    Jacek

  • 10. Data: 2021-12-05 13:05:49
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 4 Dec 2021 20:07:54 +0100, yabba napisał(a):

    > Mierzyli głośność wydechu? Może rzeczywiście był za głośny.

    Nie dosłyszałem, czy mierzyli.
    Czy Policja dysponuje miernikami hałasu?
    Nie przypominam sobie też, czy w rozporządzeniach są wyznaczone dokładne
    definicje pomiarów hałasu.

    > Tego wnętrza to nie rozumiem. Chodzi o wyposażenie kabiny pasażerskiej
    > czy brak wnętrza w katalizatorze.

    "Brak wnętrza" - czyli brak tapicerki, brak tylnych foteli, brak dywaników.
    Tego nie może być, bo przepisy sportowe zabraniają używania palnych rzeczy,
    a drugi aspekt to odelżenia pojazdu.
    Natomiast pulicjanci ponoć stwierdzili, że "klatka bezpieczeństwa jest
    niebezpieczna".

    > Quady były zarejestrowane i spełniały wymogi?

    Tak.
    Problem rzeczywisty to ubłocone koła. Ale tylko kolor, gdyż błota niewiele,
    bo chłopaki przed wyjazdem na ulicę gubili błoto w trawie.

    Policjanci sprawdzali te quady kilkadziesiąt minut, przez co załogi nie
    mogły wystartować w jednym z OS-ów.
    Nie pamiętam teraz dokładnie, był to jeden z Land-Rover Loop czy jakoś tak.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam