    Subject: Re: Kolejny niemiecki motowałek:-)
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <rjptnk$8qr$1$horizn@news.chmurka.net> <rjr8k1$1ago$1@gioia.aioe.org>
    <0...@g...com>
    <b...@g...com>
    <2877144435$20200925140144@squadack.com>
    <5...@g...com>
    <5f6f176b$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@g...com>
    <5f6f3f7c$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@g...com>
    From: RadoslawF <r...@g...com>
    Date: Sun, 27 Sep 2020 03:17:05 +0200

    W dniu 2020-09-26 o 20:56, WS pisze:

    > Tez zastanawiale sie, czy tak nie bylo, ale nie, po prostu byl sad, z owocow robilo
    sie zapas na zime... wujek tam mieszkajacy zawsze do herbaty lal slodki sok... z
    opowaidan slyszalem, ze jak kawy nie bylo (prawdziwej), znaczy sie byla zabyt droga
    to zboze palili... ale zawsze pilo sie kawe, herbate, mleko...
    > Za moich czasow wody nikomu sie nie dawalo, a na koniec dnia nawet czesto piwo, po
    ktore posylano mnie (dziecko z podstawowki) z 5 litrowym dzbankiem ;)

    Pamiętasz to co chcesz pamiętać lub już wtedy mieli tak zanieczyszczone
    studnie że woda nie nadawała się do picia.

    > Tak, ale taka dziura z wychodka bez biezacej wody baaaaardzo wolno sie zapelnia,
    takie toy toje bez wody do z malutkim zbirnikiem ze 2 doby potrafia stac, a 2 x 10h
    do nich kolejka ;)

    Nie ma znaczenia jak wolno się napełnia i jak bardzo jest rozwodniona.

    > Problem pojawil sie przy biezacej wodzie, a wlasciwie biezacej z wodociagow... ze
    studni jeszcze sie oszczedzalo, bo potrafilo sie wyczerpac... a z wodociagu
    kilkanascie m3 na miesiac to pikus... i dopiero te zaczyely sie przelewac do gruntu
    stanowiac istotny problem :(

    Na bieżącą wodę istniało coś takiego jak szamba odpływowe.
    Dzisiaj zdaje się już nielegalne.

    paleniem... po prostu tych smieci praktycznie nie bylo...

    > Bylo tak malo, ze nawet nikt na wsi ich nie wywozil... uzywalo sie wszystko na
    maxa, bo bieda... prawie wszystko sie zbieralo "bo sie przyda", mebli nikt nie
    wyrzucal, powymianie stare ladowaly w garazach, piwnicach.. jako polki itp..
    > Materace to troche szmaty wypchanej sloma...

    A potem ktoś sprzątał po zmarłych dziadkach i miał starych śmieci
    dwie szopy, piwnice, pół mieszkania i pół stodoły. Ale "śmieci było tak
    mało".

    https://www.youtube.com/watch?v=D-TVMYrG8ek
    > Sporo ludzi sie w to bawi i podobno nawet ze sklepowego miesa potrafi wyjsc, tylko
    sporo wagi traci, znaczy sie dlugo sie trzeba pozbywac wody...

    Dla ojczyzny to byś życie oddał ale zdrówko nie pozwala.