  • Data: 2021-04-21 15:27:38
    Temat: Re: Kolejny paszkwil lobby paliwowego...
    Od: Cavallino <C...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 21-04-2021 o 15:03, J.F. pisze:

    > No, w elektrykach to nawet tanie sa dosc drogie.

    No te które nie były, odpadły z racji zasięgu, a reszta faktycznie droga.

    > Ale zdazyles sprzedac i kolejnego nie chcesz :-P

    Wręcz przeciwnie, właśnie kupiłem kolejnego, już trzeciego w życiu w sumie.
    Taniego smarta.
    Uzupełni mi flotę i załatwi kilka rzeczy, których jednym, drogim
    elektrykiem bym nie ogarnął.

    > elektryczny.

    Są różne.
    Jaki konkretnie?

    > W domu z garazem.

    Za mało informacji.
    Potrzebne info, to: przekroje kabli, zabezpieczenia, moc przyłącza,
    ilość faz, wolne miejsa w rozdzielnicy....

    > A przylacze jakie masz?

    11 kW.

    > I jest jakis problem doprowadzic 3*16A do samochodu ?

    Tak - trzeba ciągnąć nowe kable, w rozdzielnicy nie ma miejsca, na jej
    rozbudowę też nie bardzo, de facto trzeba by ciągnać już od skrzynki w
    płocie i dokupić nowe evse do samochodu za 2 tys zł.

    W sumie inwestycja za 4 tys minimum.
    W życiu się nie zwróci.

    Zwłaszcza że bateria w smarcie malutka, a w razie czego (potrzeby
    pilnego szybkiego podładowania), 4 km dalej jest płatna i szybka ładowarka.
    Której koszty nie wyniosą 4 tys zł do końca życia samochodzika, nawet
    jakbym zawsze tam ładował.

    > Tylko co z tego, skoro jak piszesz ten co miales potrafi 22kW, a reszta
    > to niekoniecznie.

    Ten co miałem to miał 43 kW.
    Obecny ma 22.