  • 71. Data: 2020-08-18 16:18:03
    Temat: Re: Ladowanie
    Od: K <n...@e...com>

    On 18/08/2020 14:43, Myjk wrote:
    > Mon, 17 Aug 2020 17:05:26 +0100, K

    > Oczywiście. Inna sprawa że samochodowych jeszcze nie musi, bo akumulatory
    > poza samochodem jeszcze długo będą służyć w innych miejscach.

    > Ile się da odzyskać tudzież ponownie użyć z olejów przemielonych przez
    > spaliniaki? Pomijam przepalanie ich w warsztatach samochodowych i domach
    > właścicieli warsztatów, przepalanie w niesprawnym (ułomnym z zasady)
    > silniku, i przetracanie na drogach -- bo to jakby z recyklingiem nie ma
    > kompletnie nic wspólnego.

    Ale mowimy o ekologicznych z zalozenia pojazdach elektrycznych. Pomijam
    prad z wegla w Polsce.

  • 72. Data: 2020-08-18 16:49:02
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 18 Aug 2020 15:18:03 +0100, K

    > Ale mowimy o ekologicznych z zalozenia pojazdach elektrycznych.

    Ale przecież sam je przedkładasz w porównaniu ze spaliniakami. Więc jak sie
    pytasz o baterie w EV, to ja się pytam o olej w spaliniakach. Zawsze jak
    się dwie rzeczy porównuje, to liczy się BILANS. Założenie że EV są gorsze,
    bo niby mają być ekologiczne a jakaś tam część nie podlega recyklingowi
    (choć przecież podlega), to absurd.

    > Pomijam prad z wegla w Polsce.

    W 80% i ciągle się zmniejsza. Mój PHEV już od miesiąca jeździ na słońce.
    Zresztą prąd z elektrowni, nawet uwzględniając straty, jest znacznie
    zdrowszy niż spalanie paliw na drogach z niską emisją.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 73. Data: 2020-08-18 17:55:12
    Od: K <n...@e...com>

    On 18/08/2020 15:49, Myjk wrote:
> [...]
    > Zresztą prąd z elektrowni, nawet uwzględniając straty, jest znacznie
    > zdrowszy niż spalanie paliw na drogach z niską emisją.

    Ale przepracowany olej silnikowy poddaje sie recyklingowi nawet w 100%:
    http://www.recykling.pl/recykling/index.php/r/odpady
    /265/o/6

  • 74. Data: 2020-08-18 18:54:23
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 18 Aug 2020 16:55:12 +0100, K

    > Ale przepracowany olej silnikowy poddaje sie recyklingowi nawet w 100%:
    > http://www.recykling.pl/recykling/index.php/r/odpady
    /265/o/6

    Ta? A trafiają tam w 100%? Bo jak się popatrzy na dopuszczalne "zużycie"
    (vel spalenie) olejów w silnikach, ile ich wylatuje na drogi i ile ląduje,
    jak już napisałem wcześniej (i raczej jest to bardziej norma niż wyjątek),
    w kotłach domowych to jakoś tak mało to ekologicznie wygląda. Bateriami w
    piecu raczej nie napalisz, i te też się poddaje utylizacji. Ale to po 15-20
    latach jeśli chodzi o banki energii z EV (i zastosowaniu wtórnym) a nie po
    10-15 tys. lub roku przeleżenia w silniku.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 75. Data: 2020-08-18 20:58:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.08.2020 o 12:16, Myjk pisze:

    > Pytanie czy jest faktycznie potrzebny jakiś głupawy temat z agregatem w
    > bagażniku przy obecnych prędkościach ładowania.

    Tradycyjnie zapraszam na wycieczkę nad morze - do końca tygodnia mam
    wolne;) Bierz tego elektryka i czekam na ciebie nad morzem z piwkiem.
    Tylko pewnie zanim dojedzisz będzie po piciu;)

    --
    Shrek

  • 76. Data: 2020-08-19 14:18:17
    Od: K <n...@e...com>

    On 14/08/2020 10:54, J.F. wrote:
    > https://auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/778626
    3,greenway-volkswagen-samochod-elektryczny-ladowanie
    -taryfa-stawka.html

    > "Volkswagen ogłosił zawarcie umowy z GreenWay, czyli największą siecią
    > szybkiego ładowania samochodów elektrycznych w Europie Środkowej i
    > Wschodniej. Polska także jest na tej mapie."
    >
    > Ale spojrzcie w cennik.

    A tu masz argument przeciwko elektrycznym ;)
    https://tvn24.pl/tvnwarszawa/ulice/warszawa-pulawska
    -wypadek-z-udzialem-kierujacego-hulajnoga-4669218

  • 77. Data: 2020-08-19 16:43:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "K" napisał w wiadomości grup
    On 14/08/2020 10:54, J.F. wrote:
    [...]
    >A tu masz argument przeciwko elektrycznym ;)
    >https://tvn24.pl/tvnwarszawa/ulice/warszawa-pulawsk
    a-wypadek-z-udzialem-kierujacego-hulajnoga-4669218

    No, to bedzie mial prokurator problem.
    Kto tu byl na prawie, czyli czy hulajnoga to rower :-)

    J.

  • 78. Data: 2020-08-19 20:18:07
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-08-2020 o 17:37, K pisze:

    > jeszcze taki test, musialbym byc ostro pierdolniety aby dzis kupic
    > elektryka przy trasach ktore robie:
    > https://moto.trojmiasto.pl/Test-elektrycznym-Mercede
    sem-z-Warszawy-do-Gdyni-n140566.html

    https://elektrowoz.pl/auta/ja-i-moja-skoda-citigoe-i
    v-ze-sie-nie-da-nad-morze-da-sie-dojechalem-wrocilem
    -nie-zajelo-to-tygodnia-czytelnik/

  • 79. Data: 2020-08-19 21:14:59
    Od: K <n...@e...com>

    On 19/08/2020 19:18, Cavallino wrote:

    sem-z-Warszawy-do-Gdyni-n140566.html

    > https://elektrowoz.pl/auta/ja-i-moja-skoda-citigoe-i
    v-ze-sie-nie-da-nad-morze-da-sie-dojechalem-wrocilem
    -nie-zajelo-to-tygodnia-czytelnik/

    No wiec z tego tekstu wychodza wszystkie negatywne strony posiadania
    elektryka i podrozowania nim dalej niz 50km w jedna strone. Jest
    dokladnie tak jak pisalem wczesniej, czyli, jak masz solary i 15km w
    jedna strone do pracy kup elektryka. Jeszcze bardziej kup go gdy mozesz
    sie ladowac w miescu pracy za darmo. Sam bym bral w takim ukladzie ale
    nie takie male gowienko.

    "Mieszkam w miejscowości pod Głogowem, do pracy mam 15 km w jedną
    stronę. W domku mam od kilku lat instalację fotowoltaiczną z
    nadprodukcją 1 700 kWh rocznie. W samochodzie to około 12 tysięcy
    kilometrów jazdy, czyli niewiele mniej niż pokonuje statystyczny
    kierowca według Głównego Urzędu Statystycznego!
    W mojej pracy, pod samą bramą Huty Miedzy Głogów stoi bezpłatna
    ładowarka Tauronu z dwoma miejscami do parkowania. W odróżnieniu od
    kolegów nie muszę krążyć po parkingu w poszukiwaniu wolnego miejsca, by
    następnie spacerować kilkaset metrów do bramy wejściowej. Jeśli dodam do
    tego, że Żona kilka razy (6-9) w miesiącu dojeżdża do pracy w Legnicy
    (68km), to argumenty ekonomiczne powinny stać się przekonujące."

    Idealnie sie wpisuje w moje argumenty. Ale:

    "Zawsze miałem dwa samochody: jeden większy, do podróżowania (Mondeo,
    Grandtour, Cactus), drugi do przeciskania się przez uliczki (Polo,
    Fiesta, Picanto). Przed zakupem Citigo kilka miesięcy oswajałem Żonę z
    pomysłem na małego elektryka. Była sceptyczna, delikatnie mówiąc."

    Tez bym musial miec w takim ukladzie dwa, a nie mam miejsca i drugi by
    stal nieuzywany.

    "Na S3 ustawiłem sygnał powiadamiania o przekroczonej prędkości (wersja
    bez tempomatu) na 115 km/h i powiem szczerze, że bardzo często się
    włączał. Jechała Żona, a ona lubi szybką jazdę, dlatego w trasie było
    nie mniej niż 110, a często powyżej 120 km/h. Spróbowała nawet 140 km/h
    i samochód dał radę."

    No ja w dizlu tempomat ustawiam na 140/150kmh, a jak sobie przycinse to
    lece 200kmh i spalanie z 6.4l/100 skacze na 9-10l/100. Niby bez stresu
    ale w glowie mial, ze na takie fanaberie jak jazda powyzej 115kmh nie
    moze sobie pozwolic bo ladowanie. Niby pelen luz ale pozniej w ramach
    urolpu popierdalal po kempingach z przedluzaczem w reku zeby sie
    podladowac bo inaczej nie wroci do domu.

    oraz:

    "Reasumując: nie żałuję zakupu. Uważam wybór elektryka, po pompie ciepła
    i fotowoltaice, za kolejny trafny i ekologiczny wybór przed emeryturą.
    Koszty utrzymania spadły mi do minimum. Rocznie na ogrzewaniu, prądzie i
    ciepłej wodzie oszczędzam 6,5 tysiąca złotych. Na paliwie kolejne 7,2
    tysiąca złotych. W sumie daje to 13,7 tysiąca złotych, czyli prawie
    cztery moje przyszłe emerytury."

    No czyli facet nie ma dzieci, psa. Tymbardziej powinien nad morze latac
    prywatnym odrzutowcem burzuj jeden ;)

  • 80. Data: 2020-08-19 23:17:14
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-08-2020 o 22:14, K pisze:

> [...]
    >>

    > No wiec z tego tekstu wychodza wszystkie negatywne strony posiadania
    > elektryka i podrozowania nim dalej niz 50km w jedna strone.

    No patrz - to ja widzę w nim coś dokładnie odwrotnego.
    Że nawet autem klasy A da się jeździć, a co dopiero większymi o dwie klasy.
    Tak, wiem - dla Ciebie musi być minimum klasa wyższa, bo krowa się do
    samochodu nie zmieści....

> [...]
    > pomysłem na małego elektryka. Była sceptyczna, delikatnie mówiąc."
    >
    > Tez bym musial miec w takim ukladzie dwa, a nie mam miejsca i drugi by

    Ano.
    Ten większy spalinowy.

> [...]
    >
    > No ja w dizlu tempomat ustawiam na 140/150kmh, a jak sobie przycinse to
    > lece 200kmh i spalanie z 6.4l/100 skacze na 9-10l/100.

    No właśnie.
    A koszty na naście razy tyle ile w elektryku.

    Niby bez stresu
    > ale w glowie mial, ze na takie fanaberie jak jazda powyzej 115kmh nie
    > moze sobie pozwolic bo ladowanie.

    W citigo z spaliniakiem byłoby podobnie - to nie jest auto na latanie
    150 po autostradach - pomyślałeś o tym?

> [...]
    > ciepłej wodzie oszczędzam 6,5 tysiąca złotych. Na paliwie kolejne 7,2
    > tysiąca złotych. W sumie daje to 13,7 tysiąca złotych, czyli prawie

    A skąd wiesz?
    Może ma, tyle że odchowane i mają własne auta, na własne zachciewajki.
    Wypisz wymaluj, mój przypadek.
    Nie każdy potrzebuje autobusu przez całe życie.