  • 81. Data: 2020-08-19 23:19:20
    Temat: Re: Ladowanie
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-08-2020 o 22:14, K pisze:
> [...]
    sem-z-Warszawy-do-Gdyni-n140566.html

    v-ze-sie-nie-da-nad-morze-da-sie-dojechalem-wrocilem
    -nie-zajelo-to-tygodnia-czytelnik/

    > No wiec z tego tekstu wychodza

    Dobry komentarz ktoś wrzucił:

    "czyli standardowo: elektryk to gówno, które nigdy się nie przyjmie, ale
    dla pewności sprawdzę jakie to badziewie i już wiem że nigdy więcej nie
    kupie spalinówki :)

    bądź jak to mówią amerykanie: "zrobiłem błąd i umówiłem się na jazdę próbną"

    Coś jak prztyczek do postawy niektórych, co to najwięcej wiedzą o
    temacie, nigdy go nie próbując....

  • 82. Data: 2020-08-20 07:27:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 19 Aug 2020 20:14:59 +0100, K napisał(a):
> [...]
    > elektryka i podrozowania nim dalej niz 50km w jedna strone. Jest
    > dokladnie tak jak pisalem wczesniej, czyli, jak masz solary i 15km w
    > jedna strone do pracy kup elektryka. Jeszcze bardziej kup go gdy mozesz
    > sie ladowac w miescu pracy za darmo. Sam bym bral w takim ukladzie ale
    > nie takie male gowienko.

    > W mojej pracy, pod samą bramą Huty Miedzy Głogów stoi bezpłatna
    > ładowarka Tauronu z dwoma miejscami do parkowania. W odróżnieniu od
    > kolegów nie muszę krążyć po parkingu w poszukiwaniu wolnego miejsca, by
    > następnie spacerować kilkaset metrów do bramy wejściowej.

    I jeszcze pod praca jest ladowarka, a nie ma dwoch innych elektrykow,
    co wilkiem patrza, jak czlowiek 8h zajmuje ...

    > Jeśli dodam do
    > tego, że Żona kilka razy (6-9) w miesiącu dojeżdża do pracy w Legnicy
    > (68km), to argumenty ekonomiczne powinny stać się przekonujące."

    Pod warunkiem, ze samochodzik ma 250km zasiegu, zeby zonie nie
    zabraklo pradu w dwie strony.

    Dobrze zrozumialem - 354 km z dwoma ladowaniami ?
    Co 100 km :-)

    Dluzsza trase przelecialem na raz.
    W drodze powrotnej co prawda i tak zaplanowalem dwa przystanki, mozna
    by bylo naladowac ... gdyby akurat tam zechciala byc ladowarka.
    Moze za pare lat bedzie.

    Zakupy w trasie ... dobry pomysl, nie trzeba tracic czasu wczesniej.
    Gdyby tylko jasnie panujacy nam rzad nie zechcial wprowadzic zakazu
    handlu w niedziele. Albo 15 sierpnia nie byl wolny ...

    > "Na S3 ustawiłem sygnał powiadamiania o przekroczonej prędkości (wersja
    > bez tempomatu) na 115 km/h i powiem szczerze, że bardzo często się
    > włączał. Jechała Żona, a ona lubi szybką jazdę, dlatego w trasie było
    > nie mniej niż 110, a często powyżej 120 km/h. Spróbowała nawet 140 km/h
    > i samochód dał radę."
    >
    > No ja w dizlu tempomat ustawiam na 140/150kmh, a jak sobie przycinse to
    > lece 200kmh i spalanie z 6.4l/100 skacze na 9-10l/100. Niby bez stresu

    Nawet nie wiem na ile skacze, bo ten komputer malo uzyteczny -
    spalenie chwilowe zawsze skacze :-)

    > ale w glowie mial, ze na takie fanaberie jak jazda powyzej 115kmh nie
    > moze sobie pozwolic bo ladowanie. Niby pelen luz ale pozniej w ramach
    > urolpu popierdalal po kempingach z przedluzaczem w reku zeby sie
    > podladowac bo inaczej nie wroci do domu.

    I tak niezle. Jeszcze jak sie okaze, ze ten kemping blizej plazy,
    ladowac sie auto moze i 8h, stoi w cieniu ...

    J.

  • 83. Data: 2020-08-20 09:42:09
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-08-18 o 13:11, Cavallino pisze:

    > Dużo powyżej, przynajmniej jeśli mówimy o nowych modelach.

    > Wypożyczalnie działają.
    > A do jazdy na polskie morze wystarczy dowolny współczesny elektryk.
    > W góry na bidę też.

    To powiedz mi gdzie można się podłączyć, jak już się nad to morze
    dojedzie... podejrzewam, że może w Trójmieście jest taka opcja, a potem
    dopiero w Międzyzdrojach :-)
    No chyba żeby uprawiać żebractwo w pensjonacie, w którym się zatrzymasz,
    ale to nic pewnego...
    T.

  • 84. Data: 2020-08-20 09:51:09
    Od: "T." <k...@i...pl>

    > No właśnie.
    > A koszty na naście razy tyle ile w elektryku.

    Różnice rzędu 30 czy 40 tys. zł w stosunku do auta spalinowego zwrócą
    się po 10 latach. I to pod warunkiem, że ładujesz tylko pod domem, bo
    jak płacisz więcej za prąd, to dłużej. Po tych latach sprawność aku
    spadnie do 70-80% albo jeszcze mniej.
    T.

  • 85. Data: 2020-08-20 10:03:35
    Od: K <n...@e...com>

    On 19/08/2020 22:17, Cavallino wrote:

    sem-z-Warszawy-do-Gdyni-n140566.html

    v-ze-sie-nie-da-nad-morze-da-sie-dojechalem-wrocilem
    -nie-zajelo-to-tygodnia-czytelnik/

    > No patrz - to ja widzę w nim coś dokładnie odwrotnego.
    > Że nawet autem klasy A da się jeździć, a co dopiero większymi o dwie klasy.
    > Tak, wiem - dla Ciebie musi być minimum klasa wyższa, bo krowa się do
    > samochodu nie zmieści....

    No i znowu dorabianie ideologii. Zaakceptuj, ze niektorzy ludzie nie
    lubia malych aut. Ja akceptuje, ze wybrales Zoe mimo, ze gdzies
    wczesniej wspominales o zlych doswiadczeniach z Renault.

    > Ano.
    > Ten większy spalinowy.

    > No właśnie.
    > A koszty na naście razy tyle ile w elektryku.

    Ale nie musze dodatkowo planowac postojow na ladowanie ani popierdalac z
    przedluzaczem po kempinach czy lokalnych caritasach. Place wiecej za
    ekspolatacje ale mam swiety spokoj i nie ide na kompromisy, ktorych na
    dzien dzisiejszy wymaga posiadanie elektryka.

    > Niby bez stresu
    >
    > W citigo z spaliniakiem byłoby podobnie - to nie jest auto na latanie
    > 150 po autostradach - pomyślałeś o tym?

    Oczywiscie, po co wiec wzmianka o tym, ze zona lubi na ostro i
    udowadnianie swiatu, ze sie do 140kmh rozpedzi.

    > A skąd wiesz?
    > Może ma, tyle że odchowane i mają własne auta, na własne zachciewajki.
    > Wypisz wymaluj, mój przypadek.
    > Nie każdy potrzebuje autobusu przez całe życie.

    No wiec na jedno wychodzi. Ma dorosle, nie musi ich ze soba zabierac.
    Zaakceptuj, ze rozni ludzie maja rozne potrzeby, ktorych nie da sie
    zaspokoic wg. twojego widzimisie.

  • 86. Data: 2020-08-20 11:58:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Różnice rzędu 30 czy 40 tys. zł w stosunku do auta spalinowego zwrócą
    >się po 10 latach. I to pod warunkiem, że ładujesz tylko pod domem, bo
    >jak płacisz więcej za prąd, to dłużej.

    No nie - czytasz - w domu musi placic, lub ma poldarmowy prad z
    solarow, a w trasie ma za darmo.

    Chwilowo. Bo potem trzeba bedzie placic, i to tyle, ze diesel bedzie
    tanszy, albo sie zrobi kolejka na godzine, bo kto by nie chcial
    skorzystac z darmowego pradu :-)

    >Po tych latach sprawność aku spadnie do 70-80% albo jeszcze mniej.

    I zasieg moze przestac wystarczac.

    Co prawda chwala sie, ze Tesla ma jakies dziwnie trwale baterie,
    hybrydowe Toyoty chyba tez - choc to moze trudniej stwierdzic ...
    Nokia tez miala dobre akumulatorki ... a przeciez sama ich nie robila.

    J.

  • 87. Data: 2020-08-20 12:29:15
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 19 Aug 2020 20:14:59 +0100, K

> [...]
    > elektryka i podrozowania nim dalej niz 50km w jedna strone. Jest
    > dokladnie tak jak pisalem wczesniej, czyli, jak masz solary i 15km w

    Nie, akurat ten tekst potwierdza że nawet elektrykiem segmentu A z
    absurdalnie małym zasięgiem da się dojechać nad morze, pomimo że wielu
    usilnie twierdzi że się absolutnie nie da.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 88. Data: 2020-08-20 12:30:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    Polskie morze ... a co tu lubic ? :-)

    >To powiedz mi gdzie można się podłączyć, jak już się nad to morze
    >dojedzie... podejrzewam, że może w Trójmieście jest taka opcja, a
    >potem dopiero w Międzyzdrojach :-)

    A to jak widac w przykladzie obok - w zaleznosci od warunkow - moze
    mozna przedluzac za okno wyrzucic, moze sie mozna z wlascicielem domu
    dogadac, moze trzeba na pobliskim kampingu zaparkowac - na krecenie
    sie po okolicy moze zwykle gniazdko wystarczy.

    >No chyba żeby uprawiać żebractwo w pensjonacie, w którym się
    >zatrzymasz, ale to nic pewnego...

    Czemu zebractwo - zaplacic uczciwa cene mozna.
    Choc oczywiscie moze byc problem gdy odpowiedniego gniazdka nie ma.

    J.

  • 89. Data: 2020-08-20 12:35:00
    Od: K <n...@e...com>

    On 20/08/2020 11:29, Myjk wrote:
    > Wed, 19 Aug 2020 20:14:59 +0100, K

    > Nie, akurat ten tekst potwierdza że nawet elektrykiem segmentu A z
    > absurdalnie małym zasięgiem da się dojechać nad morze, pomimo że wielu
    > usilnie twierdzi że się absolutnie nie da.

    Oczywiscie, ze sie da. Nikt nie mowi, ze sie nie da. Problem polega
    wlasnie z dodatkowym planowaniem/stresem/wysilkiem i chodzeniem na
    kompromisy. Porownalbym to do przeplyniecie kraulem kanalu La Manche
    albo plyniecie kitem z Polski do Szwecji. Nie kazdy jest na to gotowy.

  • 90. Data: 2020-08-20 12:40:32
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 20 Aug 2020 09:03:35 +0100, K

    > No i znowu dorabianie ideologii. Zaakceptuj, ze niektorzy ludzie nie
    > lubia malych aut. Ja akceptuje, ze wybrales Zoe mimo, ze gdzies
    > wczesniej wspominales o zlych doswiadczeniach z Renault.

    Nie lubią małych aut, bo są niekomfortowe (czyt. głównie hałaśliwe). Jak
    wsiadam do Spacestara żony to mnie szlag trafia, taki w nim hałas. Dla
    porónania iMiEV to bardzo komfortowe auto (pomimo że jeszcze większy
    paździoch od Spacestara) tylko dzięki temu że jest elektryczne. Oczywiście
    cena jego jest absurdalna (o czym pisałem parokrotnie) i w życiu bym
    takiego sobie nie kupił.

> [...]
    > ekspolatacje ale mam swiety spokoj i nie ide na kompromisy, ktorych na
    > dzien dzisiejszy wymaga posiadanie elektryka.

    Ciekawe czy też, mówiąc kolokwialnie, srasz i szczasz pod siebie gdzie się
    akurat zatrzymasz, bo nie idziesz na kompromisy pod postacią poświęcenia
    się aby dotrzeć, parokrotnie dziennie, do miejsca do tego przeznaczonego.
    Idąc dalej, czy nie korzystasz z kanalizacji, szamba bo przecież ludzie od
    zawsze robili pod krzaczkiem? Cywilizowany człowiek MUSI iść na kompromisy
    np. aby chronić siebie i środowisko w któym żyje (w tym innych ludzi), jak
    nie idzie, to znaczy że jest zwyczajnym buszmenem i nie nadaje się do życia
    w społeczeństwie. Ograniczenia prędkości i inne nakazy i zakazy na drodze
    to też konieczność kompromisu -- czy w związku z tym że ci z nimi nie
    podrodze olewasz przepisy jak leci?

    > Oczywiscie, po co wiec wzmianka o tym, ze zona lubi na ostro i
    > udowadnianie swiatu, ze sie do 140kmh rozpedzi.

    Bo są tacy co twierdzą że się nie rozpędzi. Wspomniany iMiEV leci nawet
    150, choć to jest wrotka słonia i strach jest tyle jechać -- bo jak lepiej
    dmuchnie z boku to jedzie zaraz na dwóch kołach.

    --
    Pozdor
    Myjk