  • Data: 2022-05-15 10:49:55
    Temat: Re: Ładowarki z azotku galu
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Sunday, 15 May 2022 at 03:15:04 UTC+2, Marcin Debowski wrote:
    > Siedzisz w wymianie ciepła to ufam Ci na słowo, ale w takim razie
    > dlaczego się tego powszechnie nie robi? Nawet przy standardowym SFX
    > wydaje się, można by było zaprojektować to tak, że wszystkie grzejniki
    > siedzą na jednym bloku, a ciepło jest odprowadzane do żeber i
    > wentylatora jakimiś heat pipes.

    Żebra do procesorów robi się coraz prostszymi metodami (już się niczego nie lutuje,
    nie zgrzewa, nie używa się odlewów), za to projektuje się je przy użyciu
    wyrafinowanych metod z cfd na czele. z drugiej strony coraz mniej tego ciepła jest do
    zrzucenia. Mi się ostatnio odkleił radiator z M.2 w transporcie, a zauważyłem to
    dopiero po paru miesiącach jak tam zajrzałem. Nic nie wysiadło, a to był raid0,
    mogłoby bałaganu narobić. Rurki ciepła też są coraz bardziej wyrafinowane, tani
    chiński model potrafi mieć zmienną porowatość tego spieku wewnątrz. Po kilku latach
    intensywnego używania (cykle cieplne) nie widać żadnego zniszczenia typu pęknięcia
    zmęczeniowe. Tego postępu nie widać gołym okiem, ale zapewniam Cię że jest go więcej
    niż w zbrojeniówce, gdzie wszystko po prostu chłodzi się wodą. A że ktoś drukuje w 3d
    bloki do chłodzenia wysokomocowej elektroniki to dla mnie nie jest żaden postęp.

    Natomiast bardzo słabo idzie projektowanie jak się za to bierze producent zasilacza,
    czy całej obudowy. Oni po prostu mają za ciasną marżę, nie stać ich na r&d, na
    przykład większość drukarek 3d ma nakrętkę kasującą luzy zamontowaną w złą stronę,
    tak że działa w kierunku przeciwnym do grawitacji. Jednym słowem nie stać ich na
    zatrudnienie inżyniera który ma pojęcie o projektowaniu tego co projektuje.
    Badylarstwo.

    Tanie chińskie obudowy do pecetów mają kilka gniazd na wentylatory, ale jak
    popatrzysz jak to wszystko ma razem dmuchać to wychodzi jakieś nieporozumienie.