  • Data: 2009-08-04 20:27:49
    Temat: Re: Laickie pytanie.
    Od: Sqeeb <s...@i...community> szukaj wiadomości tego autora

    Grzegorz Kurczyk wrote:

    > Dopóki nie poznamy tajemniczego "cosia" niewiele wydedukujemy.

    Nie będe wam wiele tłumaczył, ale tak krótko mówiąc to tym
    cosiem będzie 'naczynie z butelek' w którym będzie woda.
    Elektrolizer buduje ;-) Tak wiem, to niebezpieczne, straszne i w ogóle.
    Ale nie chce stworzyć mieszaniny piorunującej tylko sam wodór uzyskać.

    > Co jest pewne:
    > 1. Nawet jeśli "coś" ma rezystancję zero om, to takie bezpośrednie
    > podłączenie rezystora 13,2om do źródła o napięciu 12V da przepływ prądu
    > ok 0,9A czyli zasilaczowi nic nie grozi (chyba, że "coś" jest źródłem
    > połączonym szeregowo z zasilaczem).
    > 2. Przy takim bezpośrednim połączeniu na rezystorze wydzieli się moc ok
    > 10,9W czyli lekko ponad normę. Rezystor będzie się mocno nagrzewał, ale
    > nie wykończy się go tak szybko. Przy intensywnym chłodzeniu może radzić
    > sobie całkiem nieźle. (chyba, że "coś"... j.w.)

    Hym... Nasz coś też pewnie będzie miał pewną rezystancję(nawet jeżeli będzie
    to słona woda), ale wzrost rezystancji w obwodzie powinien zmniejszyć prąd na
    oporniku? Dobrze mówię?

    --
    Pozdrawiam,
    Sqeeb