  • Data: 2009-08-04 21:54:48
    Temat: Re: Laickie pytanie.
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > To już wole dać bezpiecznik, bo przy moich założeniach może być tak, że
    > zostawie tą maszynke na ileś tam minut samą sobie.

    Bez przesady. Jesli robisz elektrolize wody to jej opor jest sporawy.
    Nawet jak dodasz NaCl to nie bedzie na tyle maly, zeby zepsuc twoj
    zasilacz. No chyba, ze wymyslisz jakies superwielkie elektrody. No i
    zapewne uzywany zasilacz ma wbudowane ograniczenie pradowe?

    > Wode, albo wode z NaCl. Słaba substancja do elektrolizy, ale powoli powoli
    > i z tego też coś będzie. Mam czas.

    To zamiast NaCl uzyj np. NaHCO3 (proszek do pieczenia) czy cos w tym
    stylu, przynajmniej smierdzacy chlor ci sie nie bedzie wydzielal.

    > Jak? Miernik cyfrowy kupiłem jakiś czas temu, ale opory to on jakoś dziwnie
    > mierzy, pokazuje różne wartości dla niektórych 'blaszek'(tzn. skacze między
    > wartościami dosyć znacznymi, tak raz na 3/4 sekundy).

    Najlepiej miernikiem. A jak nie to z teorii lub tablic.

    > Hym... A coś poza tym?

    Elektrody platynowe sa dla ciebie latwiej dostepne?:)

    > Jednorazowo tak. Ekonomiczniej również by to było. Ale mi chodzi o łatwodostępność
    > składników i żeby to wszystko było pod ręką. Nie kupuje się całej świni
    > dla kawałka szynki, nie? ;-) Zresztą przy okazji się czegoś ciekawego nauczę.

    Aluminium w kazdym domu sie znajdzie, a jak nie to za grosze kupisz np.
    w castoramie. NaOH to popularny kret, tez do dostania za grosze, a byc
    moze go nawet masz.

    http://idom.sourceforge.net/
    Teraz takze forum dyskusyjne
    Zobacz, wyslij uwagi, dolacz do projektu.