  • Data: 2016-02-13 13:29:12
    Temat: Re: Li-jonowej baterii rozładowanie
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 12 Feb 2016 22:59:25 +0100
    doszła do mnie wiadomość
    <56be55b7$0$22836$65785112@news.neostrada.pl>
    od JaNus <bez@adresu> :

    >I trzecia rzecz, a jest związana z ową ładowarką. Aku ma 3 styki,
    >zgaduję, że jeden jest do czujnika temperatury, czy tak? Natomiast
    >ładowarka ma tylko 2, i czy mam je wetknąć w te styki ogniwa, które są
    >pod najwyższym napięciem (w stanie naładowanym, oczywiście), czy też te
    >dwa, na których jest ono niższe o jakieś 0,25 V? No bo to na tym
    >"uboższym" w wolty połączeniu jest pewnie czujnik temperatury, i (być
    >może) jakiś układ odcinający?

    Jeśli ma trzy styki, to ten trzeci(czasem jest opis na baterii)jest
    najczęściej stykiem BSI:
    http://www.cpkb.org/wiki/BSI
    Twoja bateria:
    http://www.cpkb.org/wiki/Nokia_BL-6P_battery
    Te ładowarki o których piszesz, to straszny syf, (badziewiaste,
    iskrzące styki, niepewne mocowanie baterii).
    Chyba lepiej takie coś zrobić we własnym zakresie, lub kupić firmowego
    gotowca.