  • Data: 2023-02-08 12:23:30
    Temat: Re: MERA-400 i "złośliwe" zabezpieczenie a'la DRM
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 08 Feb 2023 00:50:17 +0100, Marek napisał(a):

    > Zawsze mnie zastanawiało co na tych, przepraszam za wyrażenie,
    > kalkulatorach można było wtedy robić, bez myszy, sensownego guja,
    > setki megabajtów ram i szybkiego storage'u bez przewijania taśmy.

    Przykładowo Zelmot liczył płace i księgowość.
    Przy płacach liczyło jednego człowieka szybciej, niż teraz serwery
    klastrowe z super-programami GUI.
    A dodatków pracownicy mieli wiele: pranie, odzież, stażowe, lata pracy i
    jeszcze czasem kilkadziesiąt.
    Jeden PKS niezbyt duży miał sumarycznie bodajże ok. 160 albo 180 dodatków.

    Oraz to, co już niejednokrotnie opisywałem:
    w PKP (na terminalach znakowych) dowolny bilet z dowolnej stacji na dowolną
    można było kupić w kilkanaście sekund - dosłownie.
    Teraz to trwa kilka minut lub dłużej, a zdarzało się, że musiałem podać
    numer pociągu, bo małpka za szybą nie była w stanie na swoim Guju znaleźć
    odpowiedniego pociągu.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam