  • Data: 2023-02-08 14:39:37
    Temat: Re: MERA-400 i "złośliwe" zabezpieczenie a'la DRM
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Marek napisał(a):

    > Zawsze mnie zastanawiało co na tych, przepraszam za wyrażenie,
    > kalkulatorach można było wtedy robić, bez myszy, sensownego guja,
    > setki megabajtów ram i szybkiego storage'u bez przewijania taśmy.

    Próbowali doganiać zachód? Robili podchody do automatyzacji tu i ówdzie?
    Węzły kolejowe jak piszą. Co kika minut nadjeżdża pociąg, praca wymagająca skupienia.
    Nawet dziś ludkowie na zmianę 12 godzinną pracują ącznie 6h.
    Warto to to w jakimś stopniu zautomatyzować.

    Na zachodku:
    Konstruktorzy wykorzystali maszynę liczącą i taśmę perforowaną do obliczeń,
    dzięki którym zdołano ustawić narzędzia maszyny idealnie do wytworzenia potrzebnego
    kształtu łukowych łopat silnika helikoptera.
    https://mlodytechnik.pl/eksperymenty-i-zadania-szkol
    ne/wynalazczosc/30234-obrabiarki

    Natomiast dziś komputry z androidem służą w 95% do gapienia się
    jak pracują/co robią inni, czyli do głupot. Ogólnie nic produktywnego.