    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: MERA-400 i "złośliwe" zabezpieczenie a'la DRM
    Date: Fri, 10 Feb 2023 21:05:53 +0100
    <1...@4...net>
    <63e58570$0$19615$65785112@news.neostrada.pl>
    <9569499724$20230210090633@squadack.com>
    <1...@4...net>
    <63e6387d$0$9598$65785112@news.neostrada.pl>
    <1125487599$20230210142837@squadack.com>
    <63e675fc$0$19625$65785112@news.neostrada.pl>
    <7e05bbs0qodd$.10hoejkrq85j1.dlg@40tude.net>
    <63e686f4$0$9590$65785112@news.neostrada.pl>

    On Fri, 10 Feb 2023 19:03:32 +0100, nadir wrote:

    > Banków to było w sumie sporo, podobno ponad 100, niektóre istnieją do dziś.

    Spółdzielczych? Mogło byc.

    Bo reszta to powstala w 1988, jak je wydzielono z NBP.

    > A w tych sklepach pustych było 80% półek.

    No ale przyjmowaly czeki.
    W szczegolnosci od mlodych malzenstw, dla ktorych mieli troche towaru,
    a oni mieli kredyt MM na koncie :-)

    > U mnie akurat były dwa banki, PKO i spółdzielczy. W okolicznych
    > miejscowościach też były banki spółdzielcze, w większych wsiach były
    > czasem jakieś ajencje banków przy Poczcie Polskiej.

    > Ja kojarzę tylko gotówkę, choć wiem że ktoś tam czeków używał, to ja w
    > żadnym sklepie, nawet na wyjazdach do innych, mniejszych lub większych
    > miast, nie spotkałem się by ktoś płacił czekiem.

    > Jaka to była grubsza gotówka? Poza jakimiś dyrektorami, ministrami czy
    > badylarzami wszyscy zarabiali mniej więcej chujowo równo.

    A Jowisz to ile kosztował?

    > Ja pamiętam
    > jakiegoś wuja/stryja z Wielkopolski co to kryształy produkował i srał
    > hajsem, ale on też jakoś czekami gardził.

    Chowal sie przed US :-)

    > Większe zakupy to był też zakup samochodu na giełdzie, kasa gruba, a tam
    > nikt o czekach nie chciał słyszeć.

    Ze zrozumialych wzgledów.
    A panstwowy sklep myslal inaczej.

    No wlasnie - samochod w salonie mozna bylo czasem kupic ...

    Nie az tak na wszystko.

    J.