  • Data: 2023-02-14 10:30:53
    Temat: Re: MERA-400 i "złośliwe" zabezpieczenie a'la DRM
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    poniedziałek, 13 lutego 2023 o 21:41:23 UTC+1 ąćęłńóśźż napisał(a):
    > Za Gierka była taka akcja: teleks w każdej gminie.
    > Pamiętam, że świętowano tę ostatnio uszczęśliwioną teleksem.
    > Wiele z nich telefonu nie miało.
    > Ale teleks to było pismo mocy jak dziś z podpisem kwalifikowanym ;-).
    >
    > Z telefonami było różnie: albo BMT (brak możliwości technicznych, bo kabla nie
    pociągnęli) albo brak numerów na centrali.

    Na Tarchominie bloki zbudowali z kablami, wystawał taki świński ogon nad drzwiami,
    nasz budowali pewnie w 1983, wprowadziliśmy się w lato 1984 - ale "przydział
    centrali" to dopiero początek lat 90-tych.
    Telefon impulsowy.

    > Co do Mery to mieliśmy w liceum pokój z dumnym napisem Komputer, który przez całe
    moje 4 klasy nie zadziałał bo był zepsuty. Dopiero

    W podstawówce, pewnie w 8. klasie (1993) na kółku fizycznym trafiliśmy na zaplecze
    pracowni fizycznej.
    Stał tam KOMPUTER, był spory, miał wbudowany kineskop (ale nie był to macintosh ;) i
    3 stacje dyskietek - może nawet 8".
    Te 3 stacje były szczególnie intrygujące dla kogoś już zindoktrynowanego PC-tem,
    DOSem i "dyskiem C".

    Ciekawe jak długo to tam stało i co to w ogóle było - ake podać napięcia nie było
    odważnego...

    Za to w liceum się na "informatyce" dowiedziałem, że "procesor 8086 powstał - jak
    sama nazwa wskazuje - w 1986 roku - i był to początek informatyki".
    Dobrze, że nie było z tego potem sprawdzianu.
    Na szczęście w 2. i 3. klasie przyszła rozsądna kobitka i dała nam spokój - a w 4.,
    jako że profil mat.-fiz.-info. - "informatyki" juz chyba nie mieliśmy.