  • Data: 2023-01-25 18:54:38
    Temat: Re: 'Ma przekonac Warszawiaków ze chca'
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 25.01.2023 o 18:23, heby pisze:

    > Kwasowe wybuchły?

    A nie mogą?

    > Chętnie zobaczę wybuchający akumulator. Liion albo żelowy. Tylko podaj
    > linka, gdzie solidnie dupnie, a nie tylko trochę się zapali.

    Rączki bozia ucięła?

    https://youtu.be/x2xoF_zK4uY

    https://youtu.be/kgsZXOSwtgQ

    > Bo litowe nie wybuchają. Zapalają się, owszem. Ale o
    > wybuchach nie słyszałem.

    I uważasz że jest to bezpieczne w garażu? Nawet są gorsze, bo palą się
    żywym ogniem od razu.

    https://youtu.be/eTm5O044sv4

    > W dodatku niezwykle sporadycznie "gazują".
    > Gazują to kwasowe ładowane z ładowarki dziadka. Najlepszej, bo
    > bakelitowej, nie jeden akumulator przeładowały do zera.

    Problem w tym, że do zapłonu dochodzi najczęściej z powodu wybuchu w
    kwasowym ale pewnie tego nie zrozumiesz.

    "Można naturalnie poszukiwać kozła ofiarnego na jakimkolwiek etapie
    procesu produkcji, jednak przykra prawda jest taka, że do eksplozji
    akumulatora, szczególnie podczas jego ładowania, zwykle przyczynia się
    jego dumny właściciel. Niestety, wygląda na to, że lwia część tego typu
    incydentów to pochodna niebezpiecznych zabaw z ogniem.

    Akumulator w procesie ładowania zawsze wydziela mniejsze lub większe
    ilości wodoru. Wystarczy jedna, najmniejsza iskra aby spowodować jego
    wybuch. Dlatego najczęstszą chyba przyczyną tego typu wypadków jest
    banalne zapalanie papierosa w pobliżu akumulatora podczas procesu jego
    ładowania."

    https://akustrefa.pl/poradnik-eksperta-2/item/1763-p
    rzyczyny-wybuchu-akumulatora-bezpieczne-ladowanie-i-
    eksploatacja

    Sądzę że wyczerpałem temat i nie zamierzam dalej "kopać się z koniem" :]

    EOT.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>