    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Mechanika pękania - współczynnik KIC (stress level)
    Date: Fri, 19 Jun 2009 01:53:21 -0700 (PDT)

    On 19 June, 07:39, Doc <d...@w...pl.die.spamer.die> wrote:

    > Euro. A tam o KIC głucho. Co to jest Sm? I gdzie go dokładnie znajdę? W
    > Section II nie widziałem, ale ja ASME znam raczej słabo.

    Przepraszamy za usterki, głupotę napisałem. To nie na temat :-)
    Ale o tym: http://en.wikipedia.org/wiki/Stress_intensity_factor jest
    dużo w literaturze, np w handbooku ASM (którymś tam), albo w
    klasycznej biblii (no, może modlitewniku) niejakiej Julie Bannantine.
    W domu przeszukam, dam znać.
    Konrad
    PS to czego szukasz nie jest własnością materiału, tylko kształtu
    konstrukcji. Jakiś cwaniaczek chce do swojego programu wpisać gotową
    liczbę, żeby mu porachowało wytrzymałość na zmęczenie (czy jak tam
    powinienem po polsku napisać "fatigue life assesment"). Ja bym
    powiedział że znalezienie największej wartości tego Kic dla
    skomplikowanej konstrukcji to może być całkiem niemały czynnik w
    wycenie.
    PS2 a co to za produkt, jeśli można wiedzieć?