  • 51. Data: 2023-03-01 16:10:46
    Temat: Re: Miernik napięcia
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 1 marca 2023 o 10:11:46 UTC+1 Trybun napisał(a):

    > Nie przemyślałeś sprawy, albo masz gdzieś co przyniesie innym twoje
    > samobójstwo. A sprawa jest prosta i bez kosztów dla wszystkich - za 20zł
    > kupujesz gwarant i trumnę, zamawiasz grabarzy, wchodzisz do trumny i
    > włączasz do gniazdka gwaranta, można to zrobić od razu w zakładzie
    > pogrzebowym.. Czy to nie lepsze od jakichś tam skakań z mostu czy pod
    > pociąg, sucha gałąź albo faszerowanie się lekami które narażają
    > wszystkich na koszty, nie dają żadnej gwarancji a na dodatek mogą
    > sprawić że staniesz się warzywem?

    I przemyślałem i obchodzi mnie.
    W końcu zastanawiam się, czy koszt sprzątania po samobójcy obciąża masę spadkową.

    Chodziło tylko o to, czy trzeba dodatkowo wydawać 20zł na miernik.
    Wg mnie nie trzeba - chyba że ktoś chce się starać o Nagrodę Darwina
    (jak nie wiesz, co to, to sprawdź w wikipedii).

  • 52. Data: 2023-03-02 11:35:10
    Od: Trybun <L...@j...cb>

> [...]
    > Wg mnie nie trzeba - chyba że ktoś chce się starać o Nagrodę Darwina
    > (jak nie wiesz, co to, to sprawdź w wikipedii).

    Jak obchodzi, skoro piszesz co innego. Podałem sposób aby do maximum
    ograniczyć koszty odejścia z tego świata a ty o masach spadkowych.

    Za prądowy ubojnik w cenie najtańszego multimetru z gwarancją
    skuteczności to tyle co nic. Nie ma nic co by było tańsze.

  • 53. Data: 2023-03-02 11:37:21
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    > No to po co amperomierz?
    > Widać, że stracił wydajność.
    > Oczywiście o ile ta żarówka sprawna.
    > A diodka nadal się świeci jak podłączysz tą żarówkę?
    >
    > Kto wie, może diodka ma osobny obwód?
    > I/albo sygnalizuje podłączenie 230V - a nie obecność 12V na wyjściu.
    >
    > Hmm, a ile tych płytek w antenie spalił już ten zasilacz?
    > Cierpliwość miałeś do niego, ale widać w końcu ucho się urwało.
    >
    > Ale ale, w dekoderach DVB-T - nawet chyba w moim wiwa, też nie "pudełkowym",
    > a takim wiszącym w gnieździe SCART telewizora i zasilanym z
    zewnętrznego-wtyczkowego zasilacza 5V
> [...]
    > różnicy czy zasilałem antenę z zewnętrznego zasilacza, czy (podobno) z dekodera czy
    też jej w ogóle nie zasilałem.

    > Nie wiem, czy dekodery DVB-T2 mają tą opcję - raczej nie podejrzewam o to mojego
    wiwa h.265 mini,
    > bo on też wtykany w gniazdo, tylko już HDMI, ale zasilany z USB (choć HDMI też ma
    5V),
    > ale te "pudełkowe" to może dadzą radę.
    > Chyba że wycięli tą opcję - ostatnio się przekonałem, że pewnych rzeczy brakuje,
    > np. jak włączysz nagrywanie przyciskiem rec (a nie z listy) to w tym DVB-T2 nie ma
    (albo nie znalazłem) możliwości
> [...]
    > ale są też i te mini wtykane w gniazdo HDMI z zegarkiem - odbiornika pilota nie
    podłącza
    > się tam przez 4-stykowego mikrego jacka, tylko przez mini-usb - i na odbiorniku
    pilota jest zegarek.
    > Ja nie potrzebuję, bo mam na wieży - tzn. miewam, bo debile wymyślili "tryb
    oszczędzania energii",
    > w który wieża wchodzi gdzie po godzinie po uśpieniu jej przyciskiem "operate" - i
    wtedy wyłącza zegarek
    > na wyświetlaczu.
    > No bo przecież jak sobie kupujesz wieżę to nie ma robić za zegarek, tylko ma grać

    To zasilacz może tracić na  wydajności? Diodka świeci. Mam całą górę
    płytek, które się  spalały, nie tylko pod TYM omawianym zasilaczem.

    Wszystkie moje tunery mają opcję włączenia zasilanie anteny (5 V) ,
    wystarczy włączyć to w jednym tunerze. Są to tunery typu combo - DVB T/S.

    DVB-T, to praktycznie to samo co samo co DVB-T2, różnica tylko w
    kodowaniu i kompresji sygnału.

    Od jakiegoś czasu w Polsce każda telewizja jest reżimowa.

    Tu już nie potrafię się ustosunkować, kompletnie nie znam tematu.

  • 54. Data: 2023-03-02 14:49:24
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 1 Mar 2023 07:08:51 -0800 (PST), Dawid Rutkowski wrote:

    > No to po co amperomierz?
    > Widać, że stracił wydajność.

    A wiadomo jakiej mocy kolega zarówkę podłączył?

    IMO - Trybun potrzebuje woltomierza. Zmierzyc napiecie zasilacza
    luzem, zmierzyc po podlaczeniu zarówki, zmierzyc po podlączeniu kabla,
    zmierzyc na antenie.
    Najtanszy miernik ma tez amperomierz, ale tego niech lepiej nie uzywa,
    jesli nie wie, jak to się robi :-)

> [...]
    zasilania anteny.
    > Prawie na 100% była w tym, który kupiliśmy dla teściowej, a to chyba też był ten

    akurat antena naziemna jak wymaga zasilania, to sa i dedykowane
    zasilacze. Gorzej z satelitarnym, gdzie sie cos tym zasilaniem
    dodatkowo steruje.

> [...]
    (albo nie znalazłem) możliwości
    > ustawienia, po jakim czasie ma się nagrywanie skończyć - a w DVB-T była.

    To niekoniecznie kwestia "wycinania" - moze ten model tego nie ma,
    i tyle.
    A moze i wycieli, bo mają model "de Luxe" ... ktory musi miec jakies
    zalety ..

    J.

  • 55. Data: 2023-03-03 01:04:01
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:63ff1771$0$19622$65785112@news.neostrada.pl>
    user Trybun pisze tak:

    > I właśnie mi chodzi o nazwę urządzenia czym to można by było zrobić.

    Miernik cyfrowy

    https://www.castorama.pl/w-uniwersalny-miernik-cyfr-
    v12-id-1058203.html
    https://www.ceneo.pl/36062690
    https://www.ceneo.pl/21332626
    https://www.ceneo.pl/36062690
    https://www.ceneo.pl/124045557

    --
    Piter

    Miłość rak i wojna są jak sraczka. Przychodzą znienacka.
    https://www.youtube.com/@hromadske_ua/videos

  • 56. Data: 2023-03-03 01:17:36
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 03.03.2023 o 01:04, PiteR pisze:

    > Miernik cyfrowy
    >
    > https://www.castorama.pl/w-uniwersalny-miernik-cyfr-
    v12-id-1058203.html
    > https://www.ceneo.pl/36062690
    > https://www.ceneo.pl/21332626
    > https://www.ceneo.pl/36062690
    > https://www.ceneo.pl/124045557

    Kurwa, wydać x złotych na miernik, czy kupić zasilacz za 12zł, bo po
    sprawdzeniu miernikiem zakup zasilacza jest oczywisty. Zakładam że
    Trybik nie ogarnia żarówki 12V 100mA do podłączenia. OK, nie posiada takiej.

    Jprdl, jakie czeba mnieć zjebanie umysłowe, żeby nie ogarnąć LOGIKI
    systemu? Jeśli nawet, obecny zasilacz jest sprawny, to co w przypadku
    pomiaru, że ma 12V? Ufoludki? Czy następne pytanie z pizdy? Skoro już
    padło w wątku, że nawet napięcie nie jest odzwierciedleniem wyschniętego
    kondzia, który wprowadził zakłócenia.

    Jprdl.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 57. Data: 2023-03-03 03:47:50
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:ttrebb$2ijmo$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    user LordBluzg(R)?? pisze tak:

> [...]
    > po sprawdzeniu miernikiem zakup zasilacza jest oczywisty. Zakładam
    > że Trybik nie ogarnia żarówki 12V 100mA do podłączenia. OK, nie

    niech się uczy obsługi miernika :)

  • 58. Data: 2023-03-03 09:43:59
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-03-01 o 10:13, Trybun pisze:

    > Tak, 12 V, ale bez reakcji, po takiej próbie  już bym go wywalił, ale ta
    > diodka się świeci.

    Ale zwykłej 12V on nie zaświeci, wzmacniacz potrzebuje góra 20-30mA a
    taka żaróweczka min 100mA, ja pisałem o telefonicznej a one się chyba od
    50mA zaczynały.
    Dlatego żaróweczka (zwykła) nie zaświeci a leda w zasilaczu tak.

    --
    Janusz

  • 59. Data: 2023-03-03 09:50:58
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 03.03.2023 o 03:47, PiteR pisze:

    > niech się uczy obsługi miernika :)

    Ale pa to. 8 TV w domu, TV nie ma od tygodnia a pytania się mnożą jaki
    miernik kupić.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 60. Data: 2023-03-03 09:55:45
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-03-02 o 11:37, Trybun pisze:
    > To zasilacz może tracić na  wydajności? Diodka świeci. Mam całą górę
    Te od wzmacniaczy mają małą wydajność, byle żarówki nie zaświecą.

    > płytek, które się  spalały, nie tylko pod TYM omawianym zasilaczem.
    No własnie, a może masz różnicę potencjałów między anteną a dekoderem/TV
    i ci niszczy on ścieszki na płytce wzmacniacza antenowego? bo spalić
    wzmacniacz to raczej niemożliwe, ten zasilacz zamiast 12V musiałby dawać
    znacznie więcej, bo np stabilizator wewnątrz się uszkodził na zwarcie co
    jest mozliwe.

    > Wszystkie moje tunery mają opcję włączenia zasilanie anteny (5 V) ,
    To może poszukaj takiego wzmacniacza i daj do anteny?
    Chociaż jak widzę na aledrogo to jakaś sieczka, same wzmacniacze kablowe,
    może takiego wypróbuj
    https://allegro.pl/oferta/1szt-wzm-ant-20db-lna166-5
    g-bez-zaklocen-lte-12823874278

    --