  • 111. Data: 2023-03-15 01:23:17
    Temat: Re: Miernik napięcia
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 14.03.2023 o 17:57, Janusz pisze:
    [...]

    > Dać osobną mocniejszą antenę na ten MUX8 i zwrotnicę a reszcie
    > zmniejszyć wzmocnienie na wzmacniaczu.

    Czyli dać po prostu wzmacniacz z mniejszym wzmocnieniem dla kanałów UHF.

    Trybik nie wspomniał nawet, że MUX 8 odbiera na kanale 7 VHF...33km w
    lini prostej od lokalnego nadajnika :D...ale Twoja rada jest OK. Po
    prostu, osobna antena dla VHF z odpowiednim wzamacniaczem + zwrotnica
    Dc+DC+.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 112. Data: 2023-03-18 23:13:48
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    > Tylko do specjalnej anteny, już ktoś dawał link. Zwykłe są na wyższe
    > napiecia.

    Mam "zwykły" wzmacniacz, który był zasilany z 12V przez wiele lat.
    Po zakupie dekodera DVBT zauważyłem że jest opcja zasilania wzmacniacza
    więc odpiąłem separator z zasilaczem i podpiołem pod tuner.

    Sygnał mam ok 95% i jakość ok 97%, podobie zrobiłem u rodziców
    pozbywając się zasilacza 12V. Nie widzę spdku jakości sygnału
    czy poziomu sygnału. Wygląda jakby wzmacniacze poprawnie działały
    na 5V chociaż domyśle były 12V i mają >10lat.
    Trudno mi nawet określić ile bo u rodziców pewnie ok 23-25 lat
    ma antena wraz z wzmacniaczem (zwykła antena siatkowa z wzmacniaczem
    na teoretycznie 2-5 odbiorniki).
    --
    pzdr, j.r.

  • 113. Data: 2023-03-19 22:18:35
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 18 marca 2023 o 23:13:52 UTC+1 Rutkowski, Jacek napisał(a):

> [...]
    > Trudno mi nawet określić ile bo u rodziców pewnie ok 23-25 lat
    > ma antena wraz z wzmacniaczem (zwykła antena siatkowa z wzmacniaczem

    A jak wyłączysz to zasilanie to jest różnica?

  • 114. Data: 2023-03-20 03:50:52
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    > A jak wyłączysz to zasilanie to jest różnica?
    Brak sygnału...
    --
    pzdr, j.r.

  • 115. Data: 2023-03-23 19:28:08
    Od: io <i...@o...pl.invlid>

    W dniu 14.03.2023 o 18:01, Janusz pisze:

    > Bez znaczenia.

    > No i co z tego, ważne kto grzebie w kodzie, allegro też już dawno nie
    > jest polskie i nie wiesz jakiego szpiega ci wpuszcza w kompa, podobnie
    > chrome, co ciekawe opera też używa silnika chrome.

    Którędy?

  • 116. Data: 2023-04-02 08:29:27
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    > Tylko do specjalnej anteny, już ktoś dawał link. Zwykłe są na wyższe
    > napiecia.

    Co to znaczy "specjalna antena"? Skoro tuner czy TV mają zasilanie 5V to
    chyba problem tylko w samym wzmacniaczu (który można wymieniać) a nie w
    samym układzie drutów?

    > Dać osobną mocniejszą antenę na ten MUX8 i zwrotnicę a reszcie
    > zmniejszyć wzmocnienie na wzmacniaczu.

    To jedyna możliwość?

    > :)

    > Można zgłosić ich do PAR-u, teraz UKE :)

    Zgłosiłem do UKE, na razie brak odzewu, oczywiście nie wspominałem o
    bazie tylko że mam problemy z zakłócaniem sygnału.

  • 117. Data: 2023-04-02 16:37:05
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-04-02 o 08:29, Trybun pisze:

    > Co to znaczy "specjalna antena"? Skoro tuner czy TV mają zasilanie 5V to
    > chyba problem tylko w samym wzmacniaczu (który można wymieniać) a nie w
    > samym układzie drutów?
    Oczywiste że we wzmacniaczu, napisałem specjalna bo suweren będzie
    raczej komplet kupował bez wiedzy że to antena + wzmacniacz. A jak widać
    w sklepach to
    nie ma wzmacniaczy doantenowych luzem na 5V czyli musisz kupić komplet z
    anteną.

    > To jedyna możliwość?
    Nie, być może na ten mocny mux sama dobra antena z symetryzatorem
    wystarczy do tego osobna na słaby mux w innej polaryzacji ze
    wzmacniaczem i zwrotnica aby to spiąć w całość.

    > Zgłosiłem do UKE, na razie brak odzewu, oczywiście nie wspominałem o
    > bazie tylko że mam problemy z zakłócaniem sygnału.

    No to zobaczymy co z tego wyjdzie, chociaż ja bym sobie wielkich
    nadzieji nie robił.

    --
    Janusz

  • 118. Data: 2023-04-04 11:22:59
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    W dniu 02.04.2023 o 16:37, Janusz pisze:

> [...]
    > widać w sklepach to
    > nie ma wzmacniaczy doantenowych luzem na 5V czyli musisz kupić komplet

    Udało mi się taki "dwubiegunowy" wzmacniacz kupić, jak mu podać
    zasilanie 5V to na takim będzie działał, jak 12 to na 12V. Montuje się
    go na kablu przy telewizorze a w puszcze anteny symetryzator. Jakość
    niewątpliwie się poprawiła, nie potrzeba już zewnętrznego zasilacza. Ale
    całkowicie problemu z zakłóceniami i to nie rozwiązało.

    > Nie, być może na ten mocny mux sama dobra antena z symetryzatorem
    > wystarczy do tego osobna na słaby mux w innej polaryzacji ze
    > wzmacniaczem i zwrotnica aby to spiąć w całość.

    Po tym czasie gdy w tym zacząłem grzebać to wydaje się że sygnał
    wszystkich MUXów jest wystarczająca silny, zakłócenia i wynikające z
    tego efekty wywołują jakieś czynniki zewnętrzne. Albo wojsko a może
    sąsiad który kiedyś się chwalił że do komórek używa pirackiego
    repeatera. Ale to raczej nie ten jego wzmacniacz zakłóca, brak sygnału
    tv występuje zbyt regularnie.

    > No to zobaczymy co z tego wyjdzie, chociaż ja bym sobie wielkich
    > nadzieji nie robił.

    Masz rację, nie wykazali praktycznie żadnego zainteresowania sprawą. No,
    przynajmniej nie dali tego po sobie poznać że zainteresowało, ale
    realnie rzecz biorąc wojsku to oni mogą naskoczyć. Polska to przecie od
    zawsze kraj w którym interes obywatela był i jest podporządkowany
    interesowi wojska a nie odwrotnie.

  • 119. Data: 2023-05-02 16:21:56
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-04-04 o 11:22, Trybun pisze:

> [...]
    > niewątpliwie się poprawiła, nie potrzeba już zewnętrznego zasilacza. Ale
    > całkowicie problemu z zakłóceniami i to nie rozwiązało.
    No to teraz kup filtr przelotowy i go daj pomiędzy antenę i wzmacniacz,
    są na CB i GSM i dałbym na oba pasma.

> [...]
    > sąsiad który kiedyś się chwalił że do komórek używa pirackiego
    > repeatera. Ale to raczej nie ten jego wzmacniacz zakłóca, brak sygnału
    Spróbuj jak wyżej napisałem.

    > Masz rację, nie wykazali praktycznie żadnego zainteresowania sprawą. No,
    > przynajmniej nie dali tego po sobie poznać że zainteresowało, ale
    > realnie rzecz biorąc wojsku to oni mogą naskoczyć.
    Dokładnie, dlatego nie robiłem ci nadziei że coś wskórasz :)

    Polska to przecie od
    > zawsze kraj w którym interes obywatela był i jest podporządkowany
    > interesowi wojska a nie odwrotnie.
    Niestety, a oni mają wywalone na jakieś tam normy.

    --
    Janusz