  • 61. Data: 2011-05-25 17:31:25
    Temat: Re: Minęło 4 miesiące i nic!:(
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 25 May 2011 17:21:22 +0200 osobnik zwany
    r...@k...pl wystukał:

    TU nie jest stroną sprawy karnej.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 62. Data: 2011-05-25 18:13:44
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 25 May 2011 17:25:31 +0200, w
    <4ddd1f6b$0$2499$65785112@news.neostrada.pl>, "Cavallino"
    <c...@k...pl> napisał(-a):

    > Użytkownik <r...@k...pl> napisał w wiadomości
    > Wed, 25 May 2011 15:52:31 +0200, w
    > <4ddd099f$0$2449$65785112@news.neostrada.pl>, "Cavallino"

    > Nieprawda.
    > TU tylko zastępuje sprawcę przy płaceniu.

    A jakie masz wsparcie?
    Wypadek drogowy to nie przestępstwo (tzn. nie o takie chodzi). Sąd może
    zasądzić tylko od pozwanego (czy oskarżonego), i na pewno nie za zaniżone
    odszkodowanie. TU było pozwane czy sprawca? :>

    > Pewnie jakąś tam ma.
    > Sąd ma rozstrzygnąć ile odszkodowania się należy.

    I do tego jest potrzebna druga sprawa, na której pozwanym będzie TU.

  • 63. Data: 2011-05-25 19:20:35
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-05-24 23:55, Cavallino pisze:

    > Gdy byłem na rozprawie w sądzie grodzkim (już nie istnieją) jako
    > oskarżyciel posiłkowy, to oskarżycielem był policjant.

    A dokładniej oskarżycielem był tzw. oskarżyciel publiczny, czyli w tym
    przypadku Policja, reprezentowana przez tego konkretnego
    funkcjonariusza. :) Ale to tak gwoli ścisłości z moich doświadczeń z
    Sądem Rejonowym.
    Prokurator to chyba byłby potrzebny jeżeli w wyniku zdarzenia byłyby
    jakieś ofiary w ludziach.

    --
    venioo
    GG:198909

  • 64. Data: 2011-05-26 00:21:23
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    <c...@k...pl> napisał(-a):

> [...]
    > <4ddd099f$0$2449$65785112@news.neostrada.pl>, "Cavallino"

    > Nieprawda.
    > TU tylko zastępuje sprawcę przy płaceniu.

    No bez jaj.
    Podstawy prawa - odpowiada sprawca.

    >Wypadek drogowy to nie przestępstwo (tzn. nie o takie chodzi). Sąd może
    >zasądzić tylko od pozwanego (czy oskarżonego), i na pewno nie za zaniżone
    >odszkodowanie. TU było pozwane czy sprawca? :>

    Sprawca.
    A co to zmienia?

    Zasądzi od sprawcy, a rozliczenia między sprawcą, a jego ubezpieczycielem to
    już nie problem poszkodowanego.
    Odpowiadają solidarnie.

    > Pewnie jakąś tam ma.
    > Sąd ma rozstrzygnąć ile odszkodowania się należy.

    >I do tego jest potrzebna druga sprawa, na której pozwanym będzie TU.

    Bzdura.
    TU w ogóle może być pozwane w sprawie karnej?

  • 65. Data: 2011-05-26 12:08:02
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-04-18 14:29, ikaros30 pisze:
    > 4 miesiące minęły od wypadku mojego syna. Policja nie określiła sprawcy i
    > skierowała sprawę do rozpatrzenia przez sąd, teraz rejonowy w Gliwicach.
    > Nie wyrażę swojego subiektywnego zdania na temat właściwego sprawcy tego
    > wypadku bo nie o to mi chodzi w tym poście. Ale czy ktoś ma lepsze
    > (dłuższe) doświadczenia w takiej sprawie? 4 miesiące i nawet nie było
    > pierwszej rozprawy! Jak długo można zajmować się taką pierdołą? Auto
    > skasowane więc żadne naprawy nie wchodzą w rachubę, czekam tylko na
    > możliwość odebrania kasy od ubezpieczyciela (o ile oczywiście sąd na to
> [...]

    Ja miałem wypadek w połowie lipca 2009 roku i w listopadzie orzeczono
    winę sprawcy. Sąd w Pruszkowie.

    W przesłuchania na policji już były?

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 66. Data: 2011-05-26 15:31:12
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 26 May 2011 00:21:23 +0200, w
    <4ddd80e3$0$2446$65785112@news.neostrada.pl>, "Cavallino"
    <c...@k...pl> napisał(-a):

    > Zasądzi od sprawcy, a rozliczenia między sprawcą, a jego ubezpieczycielem to
    > już nie problem poszkodowanego.

    Bzdura, na sprawie karnej nie możesz żądać od sprawcy jakichś kwot, bo TU
    rzekomo zaniżyło odszkodowanie.

    > Bzdura.
    > TU w ogóle może być pozwane w sprawie karnej?

    Oczywiście, że nie. Zapłać z 50zł swojemu prawnikowi, to ciebie doszkoli...

  • 67. Data: 2011-05-26 15:49:04
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    <c...@k...pl> napisał(-a):

    > Zasądzi od sprawcy, a rozliczenia między sprawcą, a jego ubezpieczycielem
    > już nie problem poszkodowanego.

    >Bzdura, na sprawie karnej nie możesz żądać od sprawcy jakichś kwot

    Bzdura, oczywiście że możesz.
    A sąd ma obowiązek Twoje żądania rozpatrzyć.
    Może je oddalić, jeśli uzna, że szkoda została naprawiona w całości.

    > Bzdura.
    > TU w ogóle może być pozwane w sprawie karnej?

    >Oczywiście, że nie.

    No właśnie - więc po co pierdzielisz od rzeczy nie na temat.
    Mowa jest o żądaniu naprawienia szkody od sprawcy - poszkodowany ma do tego
    prawo, może to zrobić na rozprawie karnej i tyle.
    Skończ gardłować o sprawie o której nie masz zielonego pojęcia.
    Ja ją trenowałem w praktyce.

  • 68. Data: 2011-05-26 15:57:03
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 26 May 2011 15:49:04 +0200, w
    <4dde5a4f$0$2437$65785112@news.neostrada.pl>, "Cavallino"
    <c...@k...pl> napisał(-a):

> [...]
    > prawo, może to zrobić na rozprawie karnej i tyle.
    > Skończ gardłować o sprawie o której nie masz zielonego pojęcia.

    Chyba za porysowanie gwoździem. Ty masz roszczenia względem polisy OC sprawcy,
    a nie jego samego.

  • 69. Data: 2011-05-26 16:03:12
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    <c...@k...pl> napisał(-a):

> [...]
    > Ja ją trenowałem w praktyce.

    >Chyba za porysowanie gwoździem. Ty masz roszczenia względem polisy OC

    Bzdura.
    Nie rozumiesz prostej rzeczy - to sprawca odpowiada OSOBIŚCIE za spowodowane
    przez siebie szkody.
    Na tym polega odpowiedzialność cywilna.

    Ubezpieczenie OC tylko go wyręcza z obowiązku zapłaty odszkodowania (i do
    tego TYLKO w ograniczonym zakresie), ale w żaden sposób nie zdejmuje z niego
    tego obowiązku.
    Czyli - zasądzić można odszkodowanie zarówno od sprawcy, jak i od jego
    ubezpieczyciela.

  • 70. Data: 2011-06-02 12:40:36
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > Czyli - zasądzić można odszkodowanie zarówno od sprawcy, jak i od jego
    > ubezpieczyciela.

    Oczywiściem, że możesz tylko nie zdziw się jak o wartość wysądzoną od
    sprawcy, TU pomniejszy Ci wypłate jak się będziesz ubiegał o coś więcej niż
    kwota bezsporna. Opisane przykłady masz w necie, poszukaj. Ja przerabiałem
    sprawe w marcu.