-
Data: 2022-01-07 23:37:28
Temat: Re: O bateriach
Od: ii <i...@o...invalid> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 07.01.2022 o 09:12, ToMasz pisze:
> W dniu 06.01.2022 o 20:32, Myjk pisze:
>> Thu, 6 Jan 2022 13:13:14 +0000, K
>>
>>> Troche zal, ze tak wolno idzie to do przodu ale zostalo jeszcze 13 lat.
>>
>> Żal to jest tych ostatnich 100 lat kiedy to koncerny naftowe i
>> samochodowe
>> postanowiły truć ludzi ołowiem i olejem aby ICE mogły startować do
>> ówczesnych EV. Gdybye nie to, pewnie już dawno byśmy robili ze 2000km na
>> ładowaniu i mieli znacznie lepiej rozwiniętą sieć elektryczną (i nie
>> mówię
>> o tej czysto samochodowej) a nie taką padakę jak obecnie.
>>
> nie można zaprzeczyć, że gdyby od 100 lat, pakowano pieniądze w badania
> akumulatorów, to byłyby lepsze. ale nie można mieć takiej pewności.
Kiedy właśnie to jest pewne. Nie jest tylko pewne, że samochody
elektryczne rozwinęłyby się lepiej niż spalinowe.
> natomiast MAMY 100% pewność, że największe "oszczędności" dla
> środowiska, przynosi "rozproszenie" wysiłków na każdego członka
> społeczeństwa. tak jak oszczędzanie wody, segregacja śmieci, rezygnacja
> z ogrzewania paliwami kopalnymi, nakładanie na siebie dobrowolnych kar
> za emisję co2.
E tam. Ludzie nie powinni indywidualnie zajmować się segregacją śmieci
bo to segregowanie jest obciążające całkiem podobnie do samochodów
elektrycznych, że trzeba windą częściej jeździć tudzież kubły produkować
i odstawiać jakąś amatorszczyznę, gdy to wszystko może robić system z
dużo mniejszym obciążeniem i finalnym zyskiem. Amatorsko z powodzeniem
to można sobie co najwyżej kompostować bo z tego jest pożytek. Ale to
jest jakiś mały procent bo nawet jak gospodarstw indywidualnych jest 50%
to tylko mała część zajmuje się uprawą.
> idąc tym tropem, można stwierdzić, że w dziedzinie
> samochodów dużym krokiem naprzód, osiągalnym DZISIAJ, będzie redukcja
> masy aut elektrycznych. Tak aby auta miejskie były małe (wiem niektóre
> są) i miały zasięg dostosowany do potrzeb, np 30km (albo szybko
> dokładalne akumulatory. Czemu sie zasięgu czepiam? Bo akumulatory są
> ciężkie, albo stosunkowo ciężkie i pieruńsko drogie.
> Tak więc brak dobrych tanich akumulatorów, nie jest spiskiem wieklich
> mocarstw, tylko efektem naszych upodobań.
Ale duży zasięg i duże akumulatory są wolnym wyborem ludzi. Nie
przekonasz ich tak łatwo do kupowania pojazdów o małych zasięgach bo
częste ładowania uciążliwością jest. Musiałbyś mieć ładowarkę, w pewnym
uproszczeniu, na każdym miejscu gdzie parkujesz. To jest realizowalne
tylko w teorii. No i w systemach carsharingowych. Ludzie nie chcą takich
samochodów kupować, ale jeździć może by jeździli gdyby było tanio i/lub
nie byłoby innej możliwości. Widzisz, znowu system a nie indywidualnie.
I to tylko w centrum miast. Poza miastami musisz sobie sam taki system
zorganizować. No i dlatego właśnie ludzie mają własne samochody, że
zwykle nie mieszkają w centrach.
> ToMasz
>
> PS o ile jeszcze nie wiecie, ciężko jest znaleźć akumulator, którego
> cena byłaby wyraźnie niższa, niż energia którą akumulator w ciągu całego
> życia moze oddać.
Przecież walka jest tylko o "taniej" a nie za darmo. I do tego mowa o
ekologii, która jest kosztem a nie "najtaniej".
> nawet jeżeli dostanie energię za darmo. To w zasadzie
> powinno być zajebistym kopem rozwojowym dla tramwajów i pociągów
> (trolejbusów). gdzieś te 3 ostatnie srodki transportu powiększają swoje
> zasięgi? nie słyszałem.
>
Przecież druty mają.
Następne wpisy z tego wątku
- 08.01.22 13:18 Adam
- 08.01.22 14:35 nadir
- 08.01.22 15:25 Adam
- 08.01.22 23:13 nadir
- 09.01.22 07:41 Cavallino
- 09.01.22 09:25 ToMasz
- 09.01.22 09:48 Cavallino
- 09.01.22 11:44 RoMan Mandziejewicz
- 09.01.22 13:13 RadoslawF
- 09.01.22 13:58 ii
- 09.01.22 14:31 Myjk
- 09.01.22 14:39 Myjk
- 09.01.22 15:40 RadoslawF
- 09.01.22 16:07 Cavallino
- 09.01.22 16:08 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Lunar Rover był elektrykiem. Ważył 35 kg Zasięg 80 km Na Księżycu w 1971 r.
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=