  • Data: 2020-10-20 16:17:57
    Temat: Re: OT. Co oni chcą kontrolować?
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-10-20 o 13:28, Atlantis pisze:

    > Z urzędnikami to trochę bardziej skomplikowane. Tam też mamy dygnitarzy
    > na wysokich stanowiskach, którzy zarabiają spore pieniądze i szeregowych
    > pracowników, którzy odwalają większość roboty za stawki trochę wyższe od
    > płacy minimalnej

    Według mnie jednym z istotnych problemów jest nadmiar absolutnie zbędnej
    roboty. Gdyby ją wyeliminować to zmniejszając zatrudnienie można by w
    tej samej kwocie się zmieścić i dawać tym ludziom godniej zarabiać.

    Przykład 1:
    Ktoś pomyślał (czyli są jakieś przebłyski), że wpłacanie drobnych
    zaliczek na podatek to tylko generowanie zbędnej roboty dla urzędników.
    No i wprowadzili (w końcu) kilka lat temu, że wpłacać trzeba dopiero jak
    zbierze się 1k do wpłacenia.
    Tylko, że jak zawsze - ktoś pomyślał, ale nie do końca. Wczytywałem się
    wtedy dokładnie w tę ustawę i dla prowadzących jednoosobową działalność
    to obowiązuje, ale dla mnie (przychody z najmu bez działalności) już nie
    (chyba że coś zmienili, ale nie sprawdzam przecież co chwila).
    Właśnie dziś (jak co miesiąc) policzyłem ile się należy i zrobiłem
    przelew do US na sto coś tam złotych. Zbędna robota dla mnie i pewnie
    dla jakiegoś urzędnika.

    Przykład 2:
    Nie wiem jakie dokładnie kryterium rządzi (i nie wiem gdzie tego szukać)
    kiedy pieniądze przekazywane dzieciom wynikają z obowiązku zapewnienia
    'nie głodowania' a kiedy to darowizna.
    Syn nie chce mieć na koncie żadnej większej kwoty. Nie wnikając w
    pobudki, ponieważ nam to nic nie szkodzi to przelewamy mu tyle ile w
    danym momencie (idąc do sklepu) potrzebuje. Tych przelewów (czasem po
    10zł) jest w miesiącu sporo.
    Wczoraj się natknąłem na:
    https://wideo.wp.pl/fiskus-sciga-za-podatek-od-darow
    izn-mamy-komentarz-ministerstwa-6546837362214529v
    I się (bardzo poważnie) zastanawiam - chyba zacznę (może co kwartał)
    robić zestawienie tych przelewów i wysyłać do US jako darowiznę aby się
    ubezpieczyć przed czepianiem się.
    Ciekawe:
    - czy potwierdzenia przelewów trzeba od razu dołączać,
    - czy da się to załatwić elektronicznie,
    - czy jak dostaną co kwartał gruby plik tych potwierdzeń (w pdf lub na
    papierze) to jakiś urzędnik będzie to musiał przepisywać,
    - jeśli nie da się elektronicznie to czy grubszy plik A4 jest jeszcze
    listem, czy trzeba wysyłać paczkę,
    - jak paczkę to może odbierają z paczkomatu - nie musiałbym marnować
    czasu na poczcie czy czekając na kuriera (mailowe potwierdzenie, że
    doszła dostaję, ale czy to wystarczy zamiast poleconego).
    Dla mnie to jest totalny bezsens, ale też bezsensem będzie jak się
    kiedyś będę musiał po sądach w tym temacie włóczyć. Jak ubezpieczam
    mieszkanie (akurat wczoraj to robiłem) to może warto też poświęcić
    trochę czasu (i pieniędzy) na ubezpieczenie się od tego czepiania się.
    Ale ktoś te bezsensy przecież wymyśla. Może chciał kogoś z rodziny
    zatrudnić i trzeba było stworzyć nowe zadanie do którego przypisze się etat.
    P.G.