    From: Jan Pytajacy <v...@g...com>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: OT - "kradzież impulsow VoIP" - prosba/pytanie
    Date: Fri, 31 Dec 2010 05:26:53 -0800 (PST)

    On 31 Gru, 09:14, Jakub Klausa <j...@b...pl> wrote:
    > Jan Pytajacy <v...@g...com> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > JP => Bede wdzieczny za wszelie sugestie i pomoc. Jesli chodzi o UKE -  poki
    > JP => co czekam na odpowiedz.
    >
    > Jeśli masz zamiar podnosić w swoim roszczeniu do operatora niezgodność
    > usługi z umową, to analizę umowy w tym względzie powinien Ci wykonać dowolny
    > prawnik lub osoba mająca o tym pojęcie.
    >
    > To, czy wg. jakiejkolwiek umowy operator ma obowiązek informować Cie o
    > upgrade'ach oprogramowania itp itd -  nie przypuszczam, niemniej umowa (+
    > dodatki w stylu regulaminy itp) regulują te kwestie.

> [...]

    Nie chce sie jeszcze sadzic, badam jakie sa opcje.

    Mam w firmie centralke (asterisk) i nie, nie chodzi o wlamanie przy
    uzyciu domyslnego hasla czy wykorzystanie hasla z aparatu. Ja w logach
    nie mam informacji o polaczeniach, a operator twierdzi, ze byly
    wykonane z tego samego ip co zwykle itd. Zatem twierdzi (moze
    oczywiscie miec racje), ze jesli doszlo do wlamania, to w moim
    systemie. Jednak prawie cała kwota (>97% kwoty faktury) to polaczenia
    na jeden numer w afryce, przy czym nawet ponad 50 trwajacych
    jednoczesnie polaczen z jednego numeru zrodlowego na jeden numer w
    afryce.
    U operatora chcialem wczesniej ustalic limit - nie mogli (technicznie)
    tego zrobic, nie zaproponowali alternatywy. Od czasu zakladania konta
    zaktualizowali system, nie poinformowali o tym, a po tym zabiegu
    zniknely ustawione na numerach dyskryminatory (ograniczenia polaczen).
    Ponadto nozna w panelu modyfikowac ustawienia numerow (w tym
    ograniczen), a w logach aplikcji tego nie widac (zalezy jaka sciezka
    sie dojdzie do edycji). Nie mam u operatora bilingu online wiec nie
    moge sam monitorowac tego co sie dzieje na moich kontach.

    Stad zastanawiam sie, czy operator jest w 100% czysty?
    Czy operator nie powinen mieć systemu antyfraudowego? Wygenerowane
    polaczenia, to anomalia w stosunku do normalnego ruchu.
    Jesli jednak ktos ma informacje na temat dobrej kancelarii, to poprsze
    na priv - email w poscie jest poprawny