    From: "brum" <b...@o...eu>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: OT - "kradzież impulsow VoIP" - prosba/pytanie
    Date: Fri, 31 Dec 2010 14:39:34 +0100

    U mnie chodzi o kilkaset tysiecy wydzwonione w jeden weekend na jeden
    numer komorkowy (w Poludniowej Afryce). Wg mnie (wydaje mi sie, ze
    mysle nadal logicznie) to ewidentny fraud. Czy to wystarczajacy powod
    reklamacji?

    reklamacja nie wymaga powodu, skladasz ja, jesli masz ochote
    a jesli pytasz, czy jest to powod do uwzglednienia reklamacji, to nie sadze

    Czy operator powinien (jak np. banki z kartami
    kredytowymi/planiczymi) to wychwycic odpowiednio wczesnie i
    zablokowac, ponieważ a) polaczenia byly na jeden numer b). anomalia w
    stosunku do normalnej struktury polaczen (zagranica) c). dziwne
    godziny polaczeni - weekend, w tym glownie w nocy, gdy normalnie ruch
    od pn do pt w godzinach 8-21 ?

    a dlaczego mialby to robic ? masz takie zapisy w umowie, albo jakies uslugi
    ograniczajace ?

    Czy dostep do gatewaya przez internet (bez vpn) bez mozliwosci
    ustawienia limitu kwotowego, brak systemu do wykrywania anomalii/
    fraudow, znikajace dyskryminatory po aktualizacji systemu, o ktorej
    nie poinformowali, brak mozliwosci monitorowania online bilngu/
    polaczen + kilka tego typu kwiatkow, to nienalezyte wykonanie umowy i
    pomimo odrzucenia mojej reklamacji mam szanse w postepowaniu sadowym?

    z calego tego potoku sensowne jest tylko usuniecie blokad
    jesli zostaly zamowione prawidlowo, to powinny dzialac
    tp dla przykladu zwraca co do grosza koszty polaczen, ktore doszly do skutku
    pomimo prawidlowo zamowionej blokady
    czasem (rzadko) wymaga to dwoch reklamacji, ale dziala

    Jaka droge radzicie wybrac (sad, postepowaniu polubowne)?

    jezeli chodzi o kilkaset tysiecy, to pierwszym elementem jest doswiadczony
    prawnik procesowy
    ponadto, jesli rzeczywiscie jest to fraud, to nalezy zlozyc zawiadomienie o
    popelnieniu przestepstwa, a nastepnie powiadomic operatora, ze trwa takie
    postepowanie i co najmniej do czasu jego zakonczenia powinien sie wstrzymac
    z roszczeniami
    w przeciwnym wypadku mozna go uznac za pasera, ktory chce czerpac korzysci z
    przestepstwa
    operator domaga sie nie tylko zwrotu nakladow (interkonekt, amortyzacja,
    itp.), ale rowniez swojej marzy, a to juz jest paserstwo