-
Data: 2021-12-05 19:46:24
Temat: Re: Obowiązkowy przegląd co 10 tys km
Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 05.12.2021 o 15:11, ii pisze:
> W dniu 05.12.2021 o 09:24, trybun pisze:
>> W dniu 03.12.2021 o 21:25, ii pisze:
>>> Co 10 czy ...
>>>
>>>
>>> Właśnie rozpoznałem, że wszystkim moim samochodom pół roku temu
>>> skończył się przegląd. I t8eraz ... o ile nie mylę, nie muszę
>>> zapłacić x2 tylko normalnie. Tak?
>>>
>>>
>>> Pyt2. Czy n-ie byłoby właściwym by robić przeglądy po określonym
>>> przebiegu zamiast co roku?
>>
>>
>> Auta do jakichś 12lat co 20000km, później co roku, zadowolony?
>>
>
> Nie, to nie ma sensu.
>
> Rozumiem, że uważasz, że stare samochody wymagają częstszych
> przeglądów. Tyle, że samochody zabytkowe w ogóle przeglądów nie wymagają.
>
> Jeszcze niedawno miałem 19-letnie Seicento. Przez ostatnie, mniej
> więcej, 8 lat jeździłem z nim na przeglądy z pękniętą szybą (w rogu,
> tam gdzie nalepka). A zwykle stał bo miałem inne samochody. W końcu
> zaprzestałem jeżdżenia na przeglądy bo już naprawdę odpalałem go tylko
> po to by podładować akumulator i przejechać się by hamulce nie zastały
> się.
>
> Gdybym tym Seicento naprawdę jeździł to oczywiście przeglądy miałyby
> sens. No ale nie jeździłem. Utrzymywałem tylko w przyzwoitym stanie
> tak, że jak zdarzyło się, że okazał się potrzebny na chwilę to go użyłem.
>
> Ostatecznie sprzedałem go (z tą pękniętą szybą).
Jak to bez sensu? Jak najbardziej jest w tym sens. Do jakichś 12 lat nie
grozi autom korozja elementów nośnych a więc nie ma potrzeby kontroli
pod tym względem, wystarczy tylko sprawdzać układ hamulcowy itp
duperele. A na takie ogledziny 2000km to najwłaściwszy wybór.
Samochody zabytkowe to specyficzni użytkownicy dróg, a wiec wymagania co
do nich także mogą być specyficzne.
Ustawodawca niestety nie przewiduje sytuacji jak ta Twoja z Seicento,
czyli pojazd w roli nie dla której zostało wyprodukowany. Rzecz jasna
powinno być prawo do czasowego wyrejestrowania takiego pojazdu, ale to
już inna bajka.
Następne wpisy z tego wątku
- 06.12.21 11:09 ii
- 06.12.21 12:15 K
- 06.12.21 12:19 K
- 06.12.21 15:35 ii
- 06.12.21 15:39 ii
- 06.12.21 19:08 Mateusz Bogusz
- 07.12.21 16:43 robot
- 08.12.21 09:44 trybun
- 08.12.21 17:47 ii
- 16.12.21 16:51 trybun
- 16.12.21 22:17 ii
- 18.12.21 10:12 trybun
- 18.12.21 12:10 ii
- 19.12.21 09:39 trybun
Najnowsze wątki z tej grupy
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Lunar Rover był elektrykiem. Ważył 35 kg Zasięg 80 km Na Księżycu w 1971 r.
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=