-
Data: 2021-12-08 09:44:14
Temat: Re: Obowiązkowy przegląd co 10 tys km
Od: trybun <L...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 06.12.2021 o 11:09, ii pisze:
> W dniu 05.12.2021 o 19:46, trybun pisze:
>> W dniu 05.12.2021 o 15:11, ii pisze:
>>> W dniu 05.12.2021 o 09:24, trybun pisze:
>>>> W dniu 03.12.2021 o 21:25, ii pisze:
>>>>> Co 10 czy ...
>>>>>
>>>>>
>>>>> Właśnie rozpoznałem, że wszystkim moim samochodom pół roku temu
>>>>> skończył się przegląd. I t8eraz ... o ile nie mylę, nie muszę
>>>>> zapłacić x2 tylko normalnie. Tak?
>>>>>
>>>>>
>>>>> Pyt2. Czy n-ie byłoby właściwym by robić przeglądy po określonym
>>>>> przebiegu zamiast co roku?
>>>>
>>>>
>>>> Auta do jakichś 12lat co 20000km, później co roku, zadowolony?
>>>>
>>>
>>> Nie, to nie ma sensu.
>>>
>>> Rozumiem, że uważasz, że stare samochody wymagają częstszych
>>> przeglądów. Tyle, że samochody zabytkowe w ogóle przeglądów nie
>>> wymagają.
>>>
>>> Jeszcze niedawno miałem 19-letnie Seicento. Przez ostatnie, mniej
>>> więcej, 8 lat jeździłem z nim na przeglądy z pękniętą szybą (w rogu,
>>> tam gdzie nalepka). A zwykle stał bo miałem inne samochody. W końcu
>>> zaprzestałem jeżdżenia na przeglądy bo już naprawdę odpalałem go
>>> tylko po to by podładować akumulator i przejechać się by hamulce nie
>>> zastały się.
>>>
>>> Gdybym tym Seicento naprawdę jeździł to oczywiście przeglądy miałyby
>>> sens. No ale nie jeździłem. Utrzymywałem tylko w przyzwoitym stanie
>>> tak, że jak zdarzyło się, że okazał się potrzebny na chwilę to go
>>> użyłem.
>>>
>>> Ostatecznie sprzedałem go (z tą pękniętą szybą).
>>
>>
>> Jak to bez sensu? Jak najbardziej jest w tym sens. Do jakichś 12 lat
>> nie grozi autom korozja elementów nośnych a więc nie ma potrzeby
>> kontroli pod tym względem,
>
> Nie no. To jest funkcja eksploatacji samochodu. Żadne 12 lat.
Funkcja wynikająca z czasu trwania exploatacji i specyfikacji warunków
panujących na polskich drogach. Tu 12 lat wyceniam na optimum.
>
>> wystarczy tylko sprawdzać układ hamulcowy itp duperele. A na takie
>> ogledziny 2000km to najwłaściwszy wybór.
>
> Poprzednio pisałeś o 20 tys km, teraz o 2 tys. To jest dla przewoźnika
> Śląsk-Trójmiasto:
> 2 000 km - 2 dni
> 20 000 - około 1 miesiąc
> A robi przegląd co 1 rok.
Cały chodzi o 20000km. Chodzi o eksploatację auta i wynikające z tego
zużycia eksploatacyjne. Proponowane przez Ciebie 10000 to tak ni z
gruszki ni z pietruszki. Czyli absurd wyrażony tylko z tego powody aby
cos powiedzieć i że ma się zdanie.
>
> I teraz masz zwykły samochód, który ma 100 razy mniej przebiegu. Nie
> widzi, że te okresy przeglądów muszą się różnić?
>
>
>>
>> Samochody zabytkowe to specyficzni użytkownicy dróg, a wiec wymagania
>> co do nich także mogą być specyficzne.
>
> Nic podobnego. Każdy jest specyficznym użytkownikiem drogi i nie
> powinno to mieć żadnego znaczenia.
Nie każdy. Spójrz na drogę i sam możesz ocenić ile po niej jeździ aut
kwalifikowanych jako zabytkowe a ile normalnych.
>
>>
>> Ustawodawca niestety nie przewiduje sytuacji jak ta Twoja z Seicento,
>> czyli pojazd w roli nie dla której zostało wyprodukowany.
>
> Ale, że powinien być zezłomowany gdy miał 5 lat?
Auto ma służyć i służy do jazdy po drogach, a nie być eksponowane na
parkingach. Auto z definicji jest to srocdek transportu.
>
>> Rzecz jasna powinno być prawo do czasowego wyrejestrowania takiego
>> pojazdu, ale to już inna bajka.
>>
>
> Po co wyrejestrowywać samochód, który jest użytkowany? Że sobie stoi i
> czeka na moment kiedy stanie się potrzebny to nie powód by go
> wyrejestrowywać. W sumie powodu do jego rejestrowania też n0ie widzę,
> ale to właśnie jest inna sprawa. Tu chodzi o różne sposoby
> eksploatacji auta a jednakowy czasookres wykonywania przeglądu. Do
> tego prostą drogą jest uwzględnienie przebiegu samochodu. Bo jak
> kiedyś słusznie przebieg samochodu był prywatną sprawą właściciela a
> teraz jest informacją publiczną to logicznym jest, że kwestie które od
> tego przebiegu zależą należy rozpatrywać w tym właśnie kontekście a
> nie jakimś innym n0ieadekwatnym.
W sumie to już nie wiem o co Ci chodzi, masz auto którego nie używasz a
które chcesz zatrzymać to i powinieneś mieć możliwość czasowego
wyrejestrowania. Nie chcesz wyrejestrowywać bo od czasu do czasu
korzystasz to musisz się pogodzić z opłatami ubezpieczeniowymi. I w
ogóle zadać sobie pytanie czy opłaca się utrzymywać pojazd którym jeździ
się _tak_ rzadko.
Co do przeglądów to sytuację już opisałem, - na początku zależne od
przebiegów później - czasowe.
Następne wpisy z tego wątku
- 08.12.21 17:47 ii
- 16.12.21 16:51 trybun
- 16.12.21 22:17 ii
- 18.12.21 10:12 trybun
- 18.12.21 12:10 ii
- 19.12.21 09:39 trybun
Najnowsze wątki z tej grupy
- O co chodzi?
- PJ autobus-tramwaj
- Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- Chiński bestseller w Europie. Ford "martwi się nową konkurencją"
- koniec ładowania za darmo
- Phiiiiii Elektryki częściej uderzają w pieszych
- Audi łączy siły z Chińczykami A Tusk chce ZAORAĆ chińską fabrykę w Polsce
- pod prąd
- Hammerite i konserwacja podwozia
- Fiat wymyślił i zaprojektował Citroena Ami? ;)
- Nowe obowiązkowe wyposażenie samochodów
- Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
Najnowsze wątki
- 2024-05-26 O co chodzi?
- 2024-05-26 PJ autobus-tramwaj
- 2024-05-26 Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- 2024-05-26 cena pięciocyfrowa
- 2024-05-26 Re: Jak dobra KE "okrada" złą Rosję "dla Ukrainy"
- 2024-05-25 supercap
- 2024-05-25 Sulzbach => Technischer Rollouter (d/m/w) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Re: znów ten wrocław