  • Data: 2021-11-25 00:16:00
    Temat: Re: Obsługa wyświetlacza SPI TFT (ILI9341) w nowym Raspbianie
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 24.11.2021 21:14, heby wrote:

    > Instalacja od zera nie działa?
    >
    > https://learn.watterott.com/hats/rpi-display/fbtft-i
    nstall/

    Po wykonaniu tego skryptu instalacyjnego w /dev pojawia się plik fb1. W
    /boot/config.txt pojawia się linia zaczynająca się od dtoverlay=rpi-display.

    Nie mam jednak obrazu na ekranie. Dodatkowo przestaje działać DAC, który
    pracuje na tym samym interfejsie SPI, ale korzysta z pinu CE0. Być może
    więc chodzi tylko o konflikty ze sterownikiem ekranu, który domyślnie
    chce operować tym samym pinem, podczas gdy u mnie jest to CE1.
    Nigdzie nie mogę doszukać się informacji o tym, jak ten pin zamienić w
    konfiguracji.

    Gdy zakomentuję dtoverlay=rpi-display, DAC zaczyna działać po resecie.

    > Internety twierdzą, że można aktualizować system, ale trzeba zatrzymać
    > aktualizacje kernela.
    >
    > https://github.com/notro/fbtft/issues/10

    Temat z 2013 roku, czy na długo zanim w ogóle powstało to urządzenie
    (okolica roku 2016). Więc raczej tutaj mowa o znacznie starszym kernelu
    i znacznie wcześniejszej aktualizacji, która zepsuła działanie
    wyświetlacz u mnie.