  • 21. Data: 2004-10-23 10:51:26
    Temat: Re: Odpis podatkowy 760 zł za korzystanie z internetu.
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Fri, 22 Oct 2004 18:17:10 +0200, użyszkodnik Tomasz Finke
    <t...@i...pwr.wroc.pl> napisał:

    > No to pod koniec 2005 r. zapewne 95% gospodarstw domowych w Polsce
    > będzie mieć dostęp do Internetu, przynajmniej na papierze. Tylko
    > się cieszyć, bo to oznacza, że już za rok staniemy się jednym
    > z najlepiej rozwiniętych społeczeństw informacyjnych. ;-)

    statystyki statystyki, a potem wychodza takie babole jak w wiekszych
    firmach telekomunikacyjnych gdzie liczy sie sprzedaż że najwazniejsze
    jest sprzedac, nie liczy sie obsluga klienta już później

    --
    futszaK
    598339018 601061867

  • 22. Data: 2004-10-23 12:57:24
    Od: Olek <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik D.Wesolowski napisał:

    > z tego co pamietam to faktury trzeba trzymac piec lat

    A nie do końca roku w którym mija 5 lat od wystawienia?
    --
    Olek

  • 23. Data: 2004-10-23 14:56:34
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <o...@p...onet.pl> napisal(a):

    > A nie do końca roku w którym mija 5 lat od wystawienia?

    Do końca roku kalendarzowego, w którym mija pięć lat, od kiedy podatek,
    na który faktura w jakichś sposób wpłynęła, stał się wymagalny.

    Czyli jeśli mamy fakturę ze stycznia 2005 roku, to trzeba trzymać cały
    2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010 i 2011 rok (w przypadku podatku
    dochodowego). ;)
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 24. Data: 2004-10-23 21:12:35
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    On 2004-10-23 12:51, futszaK wrote :

    > statystyki statystyki, a potem wychodza takie babole jak w wiekszych
    > firmach telekomunikacyjnych gdzie liczy sie sprzedaż że najwazniejsze
    > jest sprzedac, nie liczy sie obsluga klienta już później

    Chodziło mo o to, że pewnie będziemy mieć teraz wysyp "ISP", których
    głównym zajęciem będzie wystawianie za niewielką opłatą faktur za dostęp
    do Internetu upoważniających do odliczenia od podatku. Ciężko będzie
    to skontrolować, bo to sprzedaż usługi, a nie fizycznego towaru.
    Może nie będzie to taki przebój, jak ulga na darowizny wprowadzona
    za pierwszego Kołodki, ale zawsze coś ;-)

    T.

  • 25. Data: 2004-10-23 21:32:26
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Tomasz Finke napisał(a):

    > Chodziło mo o to, że pewnie będziemy mieć teraz wysyp "ISP", których
    > głównym zajęciem będzie wystawianie za niewielką opłatą faktur za dostęp
    > do Internetu upoważniających do odliczenia od podatku.

    Taa... W ktorym momencie zgubiles sie w odejmowaniu 19 od 22? ;PPP

    Bo wiesz... Zeby sobie odliczyc 19% musisz wczesniej wydac 22%... :>>>

    j.

  • 26. Data: 2004-10-23 21:33:59
    Od: "Mateusz Swatek" <m...@s...krakow.pl>

    Użytkownik "Tomasz Finke" <t...@i...pwr.wroc.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Może nie będzie to taki przebój, jak ulga na darowizny wprowadzona
    > za pierwszego Kołodki, ale zawsze coś ;-)

    nie za bardzo rozumiem, ale moze dlatego ze nie jestem ksiegowym
    klient moze sobie odpisac 19%
    ja wystawiajac FV dla niego musze zaplacic 22% vat i podatek dochodowy

    to gdzie tu interes ?

    --
    pozdrawiam,
    Mateusz

  • 27. Data: 2004-10-23 22:38:03
    Od: crazy bejbi <t...@n...domeny.pl>

    Użytkownik Miet napisał:

    > Od nowego roku będzie - właśnie przeszło to w sejmie. Jedyny taki kraj -
    > to Polska :)

    są też pozytywne strony tego faktu ... drobni ISP często tracili
    Klientów, na rzecz lokalnych fachmentów, którzy podłączali kumpli z
    bloku na neostradzie. Teraz ci podłączeni się być moze upomną o fakturę,
    której tamci nie będą mogli wystawić - może od razu nie przejdą do ISP,
    ale nowi jak dostaną propozycję "podzielonej neo+" za zrzutkowe 35 zł a
    podłączenie przez firmę płacąc np. 40-45 zł i odliczenie - zastanowią
    się bardzo poważnie.

    Wojtek

  • 28. Data: 2004-10-23 22:44:17
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    On 2004-10-23 23:32, januszek wrote :

    > Bo wiesz... Zeby sobie odliczyc 19% musisz wczesniej wydac 22%... :>>>

    Pod warunkiem, że rzeczywiście korzystasz z tego Internetu, a nie
    kupujesz np. za 50 zł faktury opiewającej na 760... Do tej pory
    z ogłoszeń "sprzedam koszty" mogły korzystać tylko osoby prowadzące
    działalność gospodarczą, a tu proszę, Sejm dał taką szansę każdemu. ;-)

    T.

  • 29. Data: 2004-10-24 06:25:28
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Tomasz Finke napisał(a):

    > Pod warunkiem, że rzeczywiście korzystasz z tego Internetu, a nie
    > kupujesz np. za 50 zł faktury opiewającej na 760...

    Jezeli ktos mi wystawi fakture za 760 zl to sam bedzie musial
    zafakturowany podatek VAT w zebach zaniesc do Urzedu Skarbowego...

    Jezeli bedzie to falszywy dokument to konsekwencje moze poniesc
    osoba, ktora na podstawie takiej faktury dokonala odliczenia.

    j.

  • 30. Data: 2004-10-24 08:29:26
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    On 2004-10-24 08:25, januszek wrote :

    > Jezeli ktos mi wystawi fakture za 760 zl to sam bedzie musial
    > zafakturowany podatek VAT w zebach zaniesc do Urzedu Skarbowego...

    Niektórzy muszą wystawiać jakieś faktury, żeby choć częściowo
    zalegalizować pranie pieniędzy albo dochody z szarej strefy.

    > Jezeli bedzie to falszywy dokument to konsekwencje moze poniesc
    > osoba, ktora na podstawie takiej faktury dokonala odliczenia.

    Kto mówi, że fałszywy? Ten "dostawca" dla świętego spokoju zgłosi
    działalność telekomunikacyjną w URTiP-ie, potem kupi sobie jakiś modem
    i podłączy go do linii telefonicznej jako dostępowy. A nabywca faktury
    nie musi przecież korzystać z wykupionego dostępu.

    T.