  • Data: 2009-04-02 11:35:34
    Temat: Re: Optymalizacja grafik dla www
    Od: Peter May <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Marek pisze:

    > Zgadzam się z Tobą tylr tylko, że jako web-developer nie jestem w stanie
    > zrozumieć powodu, dla którego znacznie miałbym wydłużyć sobie czas
    > realizacji projektu. Co otrzymuję w zamian?

    Przecież w tym sposobie kompresji grafiki nie wydłużasz sobie czasu
    pracy. Zainstaluj sobie dodatek do Firefoksa, który jednym kliknięciem z
    aktualnego URL kompresuje grafikę i pakuje to do jednego pliku zip.

    > Jeśli robię jakiś projekt w programie graficznym dedykowanym robieniu
    > projektów web to ma on tą funkcję w sobie. Po co więc gdzieś wysyłać i
    > to wielokrotnie dziennie tą grafikę - i to każdy z jej kawałków? To
    > przecież kupa niepotrzebnej pracy. Mało tego - "tradycyjne" programy
    > graficzne, nie dedykowane web-developerom, też miewają już taką funkcję
    > - Adobe Photoshop, Corel Photopaint, Corel Draw i wiele innych.

    Zwróć uwagę na to, że algorytmy kompresji bardzo mogą się od siebie
    różnić. Kiedy wydaje nam się, że Adobe Photoshop czy inny "kombajn"
    wycisnął wszystko z kompresji obrazka, to może się okazać, że jest jakiś
    mikro program lub inne rozwiązanie, co pozwoli ten sam obrazek
    skompresować jeszcze ze 20% albo lepiej.

    Przykład: Adobe Fireworks zapisuje plik PNG niechlujnie duży, ale już
    GIMP nieco lepiej, a już całkiem po kompresji przez PNGOutWin plik staje
    się jeszcze mniejszy. To pokazuje, że nie ma jedynego, słusznego
    programu do kompresji grafiki, a jedynie metodą testów można dojść które
    z rozwiązań daje optymalne wyniki.

    --
    Peter