  • Data: 2022-07-07 10:47:05
    Temat: Re: Oszczędność gazu
    Od: ptoki <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    środa, 6 lipca 2022 o 18:49:32 UTC-5 m...@g...com napisał(a):
> [...]
    strumien energii przez sciany zmniejszyl sie znaczaco.

    widzisz jak mocno trzeba by wychladzac aby na rachunku cos bylo widac.

    temperaturę o 1 stopień. Takie szacunki ale i poważniejsze wyliczenia bazują nie na
    temperaturze chwilowej a średniej z dłuższego okresu. Jak się ktoś ciebie spyta ile
    zuzywasz energii do grzania to nie odpowiesz że masz grzejnik 2 kilowaty tylko że w
    styczniu, albo całym sezonie grzewczym zuzyles np 4 tony węgla. Ocieplanie i
    stwarzanie barier dla ucieczki ciepła to jedno. Ale obniżanie temperatury jak nikogo
    nie ma w domu to najlepszy sposób na oszczędność energii. Oczywiście system musi być
    o takiej wydajności że w pewnym niezbyt długim czasie jest w stanie dogrzać. Nie od
    dzisiaj wiadomo że najfajniej się śpi jak temperatura jest niska. Ale jak się wstaje
    to powinna być komfortowa. Przez logiczne sterowanie mozna zaoszczędzić nie mniej niż
    30% energii potrzebnej do grzania.
    > --obniżanie temperatury jak nikogo nie ma w domu to najlepszy sposób żeby
    zachorować, gdy sie wróci wcześniej

    > Austriak wyłacza na osiedlach centralne ogrzewanie noca , zimą, bo pod pierzyną
    jest cieplo, a chłodne powietrze jest wilgotne i lepiej sie oddycha

    Taaaa

    > Mimiec na zime wyłacza ogrzewanie we wszystkich pokojach i grzeje tylko sypialnię i
    kuchnię, łązienkę

    Taaaa

    > Na Syberii w Tomsku był zakaz sikania na dworze dla żołnierzy przymusowych, bo
    zamarzało na polu przy mrozach -60 C

    > Ale zimą nie wolno w domu bujac temperaturą jak opętany, bo raz przyjedzie
    niezapowiedziana teściowa i się przeziebi z zimna i zachoruje

    > a leczenie kosztuje bardzo dużo

    Napisz ile oszczedzasz machajac termostatem zamiast tak se pitolic co tam nimiec
    robi.

    Bo one, te nimce to czesto robia tak jak im ktos kazal a nie dlatego ze jest lepiej.